پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

اسم جدید پایتخت ایران چه خواهد بود؟

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 706301
رئیس شورای شهر تهران درباره انتصاب حجت الاسلام و المسلمین امرودی و طرح جدایی ری از تهران توضیحاتی داد.
اسم جدید پایتخت ایران چه خواهد بود؟
به گزارش جهان نيوز، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز (سه‌شنبه چهاردهم آبان) برگزار شد، درباره جلسه دیروز خود با محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره طرح جدایی ری از تهران گفت: جلسه دیروز به دعوت رئیس فراکسیون امید آقای عارف برگزار شد که من به همراه آقایان الویری و رسولی در آن شرکت کردیم و اعضای تهران نیز که در فراکسیون امید مشغول به فعالیت هستند نیز حضور داشتند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: جلسه دیروز مربوط به طرحی بود که به امضای ۳۹ نفر از اعضای مجلس رسیده بود و برای انتخابات شورا و شهری صحبت شد و برخی از اعضا اعتقاد داشتند که اگر ری جدا شود باید مانند سایر شهر‌ها نیز انتخابات شورای آن برگزار شود.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: جلسه دیروز جلسه‌ای بی‌نتیجه بود، زیرا زمان برگزاری جلسه تنها یک ساعت بود و به دلیل آن که من دقایقی دیر رسیدم از برخی از صحبت‌های اعضا جا ماندم و اطلاعی ندارم.

وی تصریح کرد: برخی از اعضا اعتقاد داشتند که از لحاظ قانونی جدایی ری از تهران امکان پذیر نیست و آقایان الویری و رسولی از اعضای شورای شهر تهران نیز مخالفت کردند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در این جلسه بخشی به شوخی مطرح شد و آن این بود که به دلیل قدمت ۷ هزار ساله ری بیایید آن را جدا نکنید و نام تهران را ری بگذارید.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سوال که آیا از انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی در سمت رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اطلاع دارید یا نه؟ گفت: دیروز اخباری منتشر شد، اما حکمی صادر نشده است.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا در رفت و آمد‌های حجت الاسلام و المسلمین امرودی به ساختمان شورای شهر جلسه‌ای با او داشتید یا خیر؟ گفت: آقای امرودی در ساختمان شورا از قدیم رفت و آمد زیادی دارند و به دلیل عضویتش در هیئت منصفه جراید رفت و آمد او در شورای شهر زیاد است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *