جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۴

دولت روحانی رکورددار پایین‌ترین رشد اقتصادی سه دهه اخیر +جدول

يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب: 705295
بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار از شاخص تولید ناخالص داخلی کشور، در میان دولت‌های پس از جنگ تاکنون، پایین‌ترین رشد اقتصادی به دولت حسن روحانی تعلق دارد.
دولت روحانی یک رکورد دیگر جابجا کرد +جدول
به گزارش جهان نيوز، بر اساس آمار بانک مرکزی، متوسط رشد اقتصادی سالانه دولت‌های سوم و چهارم (۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷) حدود ۰.۸۵ درصد بود. از آنجا که آن مقطع هم‌زمان با جنگ تحمیلی ۸ساله بود، طبیعی بود که رشد اقتصادی کشور پایین بیاید.

پس از دوره دفاع مقدس، دوران بازسازی کشور آغاز شد که موجب بالا رفتن رشد اقتصادی کشور شد. به همین دلیل دولت‌های پنجم و ششم (دولت سازندگی) رکورد بالاترین رشد اقتصادی کشور را با متوسط سالانه ۵.۵ درصد تصاحب کرد.

بر اساس آمار بانک مرکزی، متوسط رشد اقتصادی کشور در ۸ سال دولت اصلاحات (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۳) حدود ۴.۲ درصد و در دولت احمدی‌نژاد (۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱) ۳۰۳ درصد بود.

بانک مرکزی رقم رشد اقتصادی سال ۱۳۹۷ را سانسور کرده اما مرکز آمار آن را منفی ۴.۹ درصد اعلام کرده است. بدین ترتیب در ۶ سال اول دولت روحانی (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷) رشد اقتصادی کشور ۱.۸ درصد بوده است که پایین‌ترین رشد اقتصادی در سه دهه اخیر و پس از دفاع مقدس محسوب می‌شود.


ثبت پایین‌ترین رشد اقتصادی در میان دولت‌های اخیر در حالی نصیب دولت روحانی شده که حسن روحانی تاکنون بارها از پایین بودن رشد اقتصادی دولت احمدی‌نژاد انتقاد کرده بود!
دولت متوسط رشد اقتصادی بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار
دفاع مقدس ۰.۸۵
 سازندگی ۵.۵
 اصلاحات ۴.۲
 احمدی‌نژاد ۳.۳
 روحانی ۱.۸
  •  
     


  •  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
وقتی خود دولت قبول نداره ، و فلاکت مردم رو نمیبینه
و بدبختی جوانان رو نمیبینه
چه فایده داره این امار
Iran, Islamic Republic of
جهت ثبت در تاریخ
Iran, Islamic Republic of
...