جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آتش‌سوزی در کالیفرنیا چهل هزار نفر را آواره کرد

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 705127
آتش‌سوزی در ایالت کالیفرنیا موجب شده مسئولان دست‌کم ۴۰۰۰۰ نفر از ساکنان برخی مناطق در نزدیکی شهر لس‌آنجلس را تخلیه کنند.
آتش‌سوزی در کالیفرنیا چهل هزار نفر را آواره کرد
به گزارش جهان نيوز، مسئولان در ایالت کالیفرنیا می‌گویند به نزدیک به ۴۰۰۰۰ نفر از ساکنان برخی مناطق در نزدیکی شهر «‌لس‌آنجلس» دستور داده‌اند به دلیل آتش‌سوزی خانه‌هایشان را ترک کنند. 
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده پنجشنبه، وزش باد موجب سرایت دو آتش‌سوزی به محله‌های نزدیک منطقه «سانتا کلاریتا» شد.

وزش بادهای خشک باعث شده تشدید این آتش‌سوزی شده و مسئولان پیش‌بینی کرده‌اند آتش به نواحی اطراف سرایت کند.

وقوع آتش‌سوزی در مناطق ایالت کالیفرنیا به امر متداول در آمریکا تبدیل شده. سال گذشته هم وقوع یک آتش‌سوزی مهیب در منطقه «بیوت» در شمال کالیفرنیا به مرگبارترین و مخرب‌ترین آتش‌سوزی تاریخ ایالت کالیفرنیا تبدیل شد و بیش از ۵۷ هزار هکتار را در بر گرفت.

این آتش‌سوزی بر اساس نام منطقه‌ای که از آن آغاز شده («جاده کریک کمپ») به «کمپ‌فایر» یا «آتش‌سوزی کمپ» شهرت پیدا کرد، اما تنها به آن منطقه محدود نماند. 

ساعاتی بعداز وقوع «کمپ‌فایر» آتش‌سوزی مهیب دیگری از جاده‌ای به نام «وولزی کانیون» در شهر «ونچورا» آغاز شد و به تأسی از نام منطقه به آتش «وولزی» معروف شد؛ در منطقه مجاور، حریق دیگری به نام «هیل» چند روز بعد آغاز شد.  

این آتش‌سوزی‌ها میلیاردها دلار خسارت به جا گذاشتند. 
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *