جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲۳

صالحی: گام چهارم را روحانی اعلام می‌کند

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب: 705026
رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که گام چهارم کاهش تعهدات برجامی توسط حسن روحانی رئیس جمهور اعلام خواهد شد.
صالحی: گام چهارم را روحانی اعلام می‌کند
به گزارش جهان نيوز، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم ختم «محمد احمدیان» رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی درباره گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران عنوان کرد که این موضوع توسط حسن روحانی رئیس جمهوری ایران اعلام خواهد شد.

گفتنی است فرصت 60 روزه سوم ایران به طرف‌های باقیمانده در برجام برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی آنها 14 آبان ماه پایان می‌پذیرد و آنگونه که به نظر می‌رسد با توجه به عدم تحرک اروپا در راستای اجرای تعهداتش، ایران گام چهارم کاهش تعهدات برجامی را بعد از پایان این 60 روز برخواهد داشت.

در همین خصوص نیز  محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) اول آبان ماه در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص گام بعدی ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای برجام، گفت: احتمال اینکه گام چهارم برداشته شود وجود دارد.
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز 29 مهر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که گام چهارم طراحی شده است و افزود: مواردی در حال جمع بندی است. امیدواریم کار به گام چهارم نکشد و‌ تعهدات اروپایی‌ها اجرا شود و در روزهای باقیمانده شاهد قدم و تحرک دیپلماتیک ویژه‌ای از سوی طرف‌های باقیمانده برجام از جمله اروپایی‌ها باشیم؛ در غیر این صورت ایران گام چهارم را با قاطعیت برخواهد داشت.

به گزارش فارس، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری و در نخستین سالگرد خروج آمریکا از برجام، در بیانیه‌ای ضمن اعلام کاهش برخی تعهدات برجامی، فرصت‌ 60 روزه‌ای را به طرف‌های باقیمانده در برجام از جمله سه کشور اروپایی داد تا تعهدات بانکی و نفتی خود در قبال ایران را عملیاتی کنند و اعلام کرد که اگر کماکان این روند ادامه یابد و شاهد پایبندی طرف مقابل به تعهداتش نباشیم، ایران گام‌های دیگری را در این راستا برخواهد داشت. در گام اول ایران از ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد عبور کرد و در پایان این گام و زمان ورود به گام دوم (۱۶ تیر ماه) نیز عنوان شد که ایران از این به بعد سقف غنی سازی ۳.۶۷ درصد را رعایت نمی‌کند و یک روز بعد هم بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو با فارس خبر داد که سقف اورانیوم غنی شده ایران به ۴.۵ درصد رسیده است.

گام سوم نیز از روز جمعه ۱۵ شهریور در پی دستور حسن روحانی رئیس جمهور به سازمان انرژی اتمی آغاز و این سازمان موظف شد در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه نیاز فنی کشور است، بلافاصله شروع کند و تمام تعهداتی که در زمینه تحقیق و توسعه در برجام مدنظر بوده را کنار بگذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
اگر یمن برای مقابله با عربستان کمک بخواهد، ایران آماده است
Romania
روحانی باید از مردم عذرخواهی می کرد و نکرد
روحانی باید از مردم عذرخواهی می کرد و نکرد

افزایش ۱۴۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت لوازم خانگی در بازار
Romania
...
Romania
گرانفروشان و محتکران به کشور و نظام ضربه میزنند
Romania
اعتراف دولت روحانی
مشکلات اقتصادی کشور ۱۰۰ سال دیگر هم حل نمی‌شود/ کی گفتم مشکلات را ۱۰۰روزه حل می‌کنم؟/ من نگفتم کلید حل تمام مشکلات مسائل هسته‌ای است
روحانی گفت: من کی گفتم مشکلات را صدروزه حل می‌کنم؟ من گفتم اگر در انتخابات موفق شوم، کارهایی که در ۱۰۰ روز حل کردم، اعلام می‌کنم.
Romania
چرا دولت روحانی نتوانست با برجام مشکلات اقتصادی را حل کند؟!
Iran, Islamic Republic of
گام چهارم اینه که اگه کاری نکنید دوماه دیگه گام پنجم رو برمی داریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! آدم یاد کلاسهای کنکور گام به گام می افته!!
Iran, Islamic Republic of
خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین دیگرنمی تواند برجنایات و حشیانه، وخشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز سعودی سرپوش بگذارد. !!
بمباران 54 نقطه از یمن در 24 ساعت گذشته
بمباران 54 نقطه از یمن در 24 ساعت گذشته
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 18:13
جنگنده‌های متجاوز سعودی در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۴ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.
Iran, Islamic Republic of
حدود ۵۰۰ نفر از عناصر تروریستی داعش با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و ترکیه از شمال شرق سوریه فرار کرد‌ه‌اند
Iran, Islamic Republic of
افزایش تورم دولت روحانی ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
وعده 100 روزه روحانی اشتباه بود
مقصر اصلی دولت است
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی حتی در مهار تورم هم موفق نبوده است
Iran, Islamic Republic of
افزایش تورم دولت روحانی ادامه دارد.
برنامه دولت روحانی برای کنترل تورم از کدام نقطه شکست خورد
Iran, Islamic Republic of
ناکامی دولت روحانی برای حل مشکلات اقتصادی مردم و کشور ...
United Arab Emirates
همه وعده های انتخاباتی‌ روحانی/ مردم وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند
خبرگزاری تسنیم: اینک حسن روحانی، رسماً رئیس‌جمهور ایران است و مردمی که به او رأی دادند و آن‌ها که به او رأی ندادند، چشم‌انتظار تحقق وعده‌ها و شعارهای روحانی هستند.
United Arab Emirates
آقای رئیس جمهور! بجای ترساندن مردم، مشکلات اقتصادی را حل کنید
آقای روحانی عزیز، هنر شما بعنوان رئیس جمهور و سکاندار دولت دوازدهم و تیم اقتصادی تان این است که بدون توسل به "برجام"، CFT، پالرمو، FATF و یا سایر پیمانها و پروتکلهای بین المللی، مشکلات جامعه را رفع کنید و اقتصاد ایران را سر و سامان دهید.
United Arab Emirates
به بهانه شکار مدیر آمدنیوز
فرانسه اردوگاه تروریست‌های ضدایران خوش‌خیال‌ها به‌دنبال تعامل!
دولت فرانسه با کارنامه‌ای سیاه از خباثت و دشمنی علیه نظام و ملت ایران طی ماه‌های اخیر تلاش کرده تا مثلا نقش منجی برجام دلالی مذاکره میان ایران و آمریکا را بازی کند و تأسف‌آور اینکه برخی با خوش خیالی از ‌تریبون‌های رسمی ‌و با کلیدواژه «تعامل» به این سیاست‌بازی‌های دشمنان ملت و نظام رسمیت می‌بخشند و به نوعی آن را تایید می‌کنند.
Iran, Islamic Republic of
نرخ خرید گندم از کشاورز با توجه به هزینه‌های تولید و تورم باید هر کیلو 3 هزار تومان باشد ولی دولت 2 هزار و 200 تومان اعلام کرده است.متأسفانه کسانی که این تصمیم‌ها را می‌گیرند گویا هدفشان مبارزه با خودکفایی در این کالای استراتژیک است و برعکس فکر و ذهنشان روی واردات می‌باشد.
Iran, Islamic Republic of
در گذشته قیمت نان لواش 180 گرمی 200 تومان بود در قیمت‌گذاری جدید نان 150 گرمی 300 تومان فروخته می‌شود. بنویسید این چه شیوه قیمت‌گذاری است که با وجود افزایش قیمت از وزن نان هم کاسته شده است؟
Iran, Islamic Republic of
دیکتاتور‌ها از حقوق بشر حرف نزنند
دیکتاتور‌ها نمی‌توانند درباره وضعیت حقوق بشر در ایران اظهار نظر کنند.
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
اونوقت تو چه کاره ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ببخشید حواسم نبود شما مسئول بتن ریختن و قسم جلاله خوردن و.... تشریف دارید خسته نباشی دلاور.
راستی با فرغون بتن تو قلب هسته ای ریختی .
ممد
Canada
......!!!!
اکبر
Iran, Islamic Republic of
.....‌