کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هجوم وزارت ورزشی‌ها برای تصاحب یک صندلی

1 آبان 1398 ساعت 15:28

انتخابات فدراسیون‌های ورزش‌های همگانی در حالی برگزار خواهد شد که نامزدهای ریاست را افراد مرتبط با وزارت ورزش و جوانان تشکیل می‌دهند.


به گزارش جهان نیوز، فدراسیون ورزش‌های همگانی یکی از چند فدراسیونی است که این روزها با سرپرست اداره می‌شود. پس از شش ماه از سرپرستی افشین مولایی در این فدراسیون و تصمیم او برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان 21 مهر در حکمی، احمد گواری را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون ورزش‌های همگانی معرفی کرد تا امور مربوط به برگزاری مجمع انتخاباتی انجام شود.

 
در مهلت ثبت‌نام برای حضور در انتخابات 28 نفر نام‌نویسی کردند و سوابق مدیریتی و مدارک 9 نفر از نامزدها تایید و جهت گزینش نهایی توسط مراجع ذی‌صلاح ارسال شد. طبق اعلام آذین ساکی دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون، این 9 نفر فاطمه ابوالقاسمی،‌ ولی الله شجاع پوریان، رضا شجیع، افشین ملایی، محمدرضا اسد، فرهاد نیکوخصال، محمد بابایی، مهدی حیدری، عباسعلی اکبری هستند.

همچنین در خصوص علی مجدآرا، رئیس سابق نیز باید مدارک مثبته اشتغال به کار وی احراز شود.
نکته جالب این است که بیشتر این 9 نفر افراد حاضر در وزارت ورزش و جوانان هستند و به نوعی با این نهاد ارتباط دارند. در واقع به جز شجاع‌پوریان که هم اکنون رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان تهران است و سابقه حضور در شهرداری را دارد، سایر نامزدها همگی مسئولیتی در وزارت ورزش داشتند یا دارند. 

عباسعلی اکبری که چند سال قبل سرپرست فدراسیون هندبال بود، سابقه 27 ساله در وزارت ورزش در پست‌های مختلف دارد. افشین ملایی هم اکنون به عنوان مدیرکل ورزش همگانی وزارت ورزش فعالیت می‌کند. فرهاد نیکوخصال نیز مدیریت مجموعه‌های سوارکاری کشور را بر عهده دارد که به نوعی زیر نظر وزارت ورزش فعالیت می‌کند.

نیکوخصال مدتی به عنوان مدیر مجموعه ورزشی آزادی فعالیت می‌کرد و با حکم مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که زیر نظر وزارت ورزش است به عنوان مدیر مجموعه‌های سوارکاری مشغول به فعالیت شد. این وضعیت برای ابوالقاسمی، شجیع، بابایی و حیدری هم صدق می‌کند و این نفرات به نوعی با وزارت ورزش و جوانان در ارتباط بوده یا هستند.

در این بین شرایط محمدرضا اسد کمی متفاوت است، چون او پیش از این برای چند سال در بخش ورزش همگانی وزارت ورزش فعالیت داشت و حالا نیز به تدریس در دانشگاه پیام نور مشغول است.
آنچه کاملاً در انتخابات فدراسیون ورزش‌های همگانی به چشم می‌آید، حضور پررنگ و البته عجیب و شائبه‌برانگیز وزارت ورزشی‌ها در این انتخابات است. به نظر می‌رسد یک انتخابات خودمانی و دورهمی در پیش است و در نهایت یکی از آنها بر مسند ریاست خواهد نشست.

پیش‌تر شاهد بودیم که مدیران وزارت ورزش در فدراسیون‌های مختلف مسئولیت می‌گیرند و در جاهای مختلف تقسیم می‌شوند اما فدراسیون همگانی از این نظر در نوع خود بی‌نظیر است و شوق خدمت در این فدراسیون، وزارت ورزشی‌ها را روانه انتخابات کرده است.
 
منبع: تسنیم


کد مطلب: 704974

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/704974/هجوم-وزارت-ورزشی-ها-تصاحب-یک-صندلی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com