جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۶

ماجرای جوانی که مقابل آیت‌الله مکارم خنجر کشید!

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 704924
شروع کردیم به راه رفتن، چندتا از جوان های عرب، مال یکی از مُضیف ها، آمدند به ما پیشنهاد کردند که امشب را اینجا باشید. گفتیم ما تازه راه افتادیم، تا شب خیلی وقت است، ما باید برویم. یکیشان گفت علاج ندارد. از او اصرار و از ما انکار، یک وقت دیدیم خنجر کشید.
ماجرای جوانی که مقابل آیت‌الله مکارم خنجر کشید!
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبر گزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید که در دوران طلبگی خود در نجف اشرف ساکن بوده و دو بار توفیق پیاده روی از نجف تا کربلا را داشته است در بخشی از خاطرات خود در این باره می‌گوید: وقتی در نجف بودیم و درس می خواندیم، طلاب در ایّام خاصی، اربعین یا غیر اربعین، پیاده به کربلا می رفتند که در این میان علما، و مراجع هم بودند. بنده نیز دو بار موفق شدم در پیاده روی از نجف تا کربلا شرکت کنم، اما در آن روزگار، دسته های کوچکی پیاده روی می کردند.

او می‌افزاید: در اطراف شط، قبایل شیعه هستند. و خیلی علاقه به زوّار دارند. رئیس قبیله یک مُضیفی دارد، یعنی یک میهمان خانه ای دارد، یکی از شرایط رئیس قبیله، داشتن آن مُضیف است. شب ها ما می رفتیم در مضیف آنها و خیلی هم خوشحال می شدند که پذیرایی از زوّار امام حسین(ع) کنند، تمام قبایل وسط راه، شیعه بودند.یک خانمی بود و وسط راه دوغ آورده بود که به زوّار بدهد. من یادم هست که این چادرش را گرفته بود روی این دوغ، که آفتاب بهش نخورد، گرم نشود. اینقدر دقت داشت که در پذیرایی از زوّار، بهترین راه را [به کار ببندد].

آیت‌الله مکارم در نقل بخش دیگری از خاطرات خود در همین رابطه ادامه می‌دهد:

در یکی از سفرها ما ظهر اطراق کردیم و استراحت، و دیگر بعد از ظهر باید راه می رفتیم.

شروع کردیم به راه رفتن، چندتا از جوان های عرب، مال یکی از مُضیف ها، آمدند به ما پیشنهاد کردند که امشب را اینجا باشید. گفتیم ما تازه راه افتادیم، تا شب خیلی وقت است، ما باید برویم. یکیشان گفت علاج ندارد. از او اصرار و از ما انکار، یک وقت دیدیم خنجر کشید که باید پیش ما بمانید! یعنی اینقدر علاقه به زوّار داشتند.

من گفتم ما قول می دهیم که از طرف شما هم زیارت می‌کنیم، بنابراین اجازۀ مرخصی ما را بدهید. دیگر هر طوری بود راضی‌شان کردیم و اجازۀ مرخصی را گرفتیم و حرکت کردیم.

*خصلت میهمان‌نوازی شیعیان کشور عراق که با آمیختگی با محبت سالار شهیدان(ع) عمقی بی‌پایان یافته است؛ یکی از پایه‌های اصلی شکل‌گیری مراسم بی‌بدیل "پیاده‌روی اربعین" است.

خصلتی که به نظر می‌رسد محترم داشتن آن و توجه به پیوست‌های میهنی و مذهبی آن در کشور عراق و عدم تلاش برای دولتی‌سازی آن، ضرورتیست که البته هر سال بهتر از گذشته از سوی زوّار و جوانان ایرانی حاضر در مراسم اربعین رعایت می‌شود.

عمق این مسئله را می‌توان در اهمیت دیدار رهبر معظم انقلاب با موکب‌داران عراقی نیز به نظاره نشست.

 همچنین برای سلامتی هرچه بیشتر و طول حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، دست دعا برمی‌داریم...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حقیقتی تلخ
Iran, Islamic Republic of
..
حقیقتی تلخ
Iran, Islamic Republic of
حقیقت تلخه دیگه!
علت عدم انتشارش هم همینه
Iran, Islamic Republic of
خدایی دم همشون گرم ...
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
حامد
Iran, Islamic Republic of
حفظه الله
سلم الله
اربعین خیلی عالی پیاده رویش
مهمان نوازی موکب ها
دمشون گرم