پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۸

ترکیه حمله به سوریه با سلاح شیمیایی را رد کرد

پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 704402
وزارت دفاع ترکیه گزارش‌ها مبنی بر استفاده نظامیان این کشور از سلاح‌های شیمیایی در عملیات «چشمه صلح» و حمله به شبه‌نظامیان کُرد را رد کرد.
ترکیه حمله به سوریه با سلاح شیمیایی را رد کرد
به گزارش جهان نيوز، بعد از ادعای برخی منابع محلی در استان «حسکه» واقع در شمال سوریه مبنی بر استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های شیمیایی ممنوعه در حمله به شبه‌نظامیان کُرد، وزارت دفاع ترکیه به این گزارش‌ها واکنش نشان داد.

«حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه) در دیدار با «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ضمن رد خبر حمله شیمیایی به سوریه، گفت ارتش ترکیه هیچ سلاح شیمیایی یا ممنوعه‌ای در زرادخانه خود نداشته و همه این را می‌دانند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» آکار در واکنش به بازگویی گزارش‌های مذکور از زبان اوبراین، گفت اطلاعاتی دریافت کرده که نشان می‌دهد «سازمان‌های تروریستی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی، حملاتی را [علیه خود] انجام می‌دهند» و بعد تلاش می‌کنند ارتش ترکیه را مقصر آن نشان دهند.

صبح امروز منابع نزدیک به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (س.د.ف) ادعا کرده بودند نظامیان ترکیه‌ای در جریان حملات خود به مناطق مسکونی رأس العین، از سلاح شیمیایی و ماده ممنوعه فسفر استفاده می‌کنند.

آنکارا عملیات نظامی در شمال سوریه با اسم رمز «چشمه صلح» را به بهانه مقابله با شبه نظامیان کرد و ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری، از هفدهم مهر آغاز کرده است. دولت سوریه از این تجاوز نظامی ترکیه به شدت انتقاد کرده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده‌اند به ویژه اینکه می‌تواند فرآیند راه‌حل سیاسی در ادلب را تحت‌الشعاع قرار دهد.
متعاقب این تصمیم ترکیه، دولت واشنگتن که بارها آنکارا را از اجرای اقدام نظامی جدید در سوریه برحذر داشته بود، از وزارت خزانه‌داری آمریکا خواست تا وزیر دفاع، کشور و انرژی را به همراه دو وزارتخانه انرژی و دفاع تحریم کند.

ترکیه قصد دارد با ایجاد منطقه امن به طول بیش از ۲۳۰ کیلومتر و عرض ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر در امتداد مرزهای سوریه، علاوه بر دور کردن این شبه‌نظامیان، زمینه را برای اسکان دو میلیون ۳۰۰ هزار آواره سوری ساکن ترکیه ایجاد کند. گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» نیز در روز پنجم این عملیات از سقوط شهر «تل‌أبیض» به دست نیروهای عملیات‌کننده خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
آمریکا در مبارزه با داعش نقش تماشاگر دارد
اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران نبود، عراق اکنون با وضعیت بسیار دشواری مواجه بود....
United Arab Emirates
داعش را آمریکا بوجود آورده است
United Arab Emirates
ترکیه: عملیات نظامی ما علیه تروریست‌های مورد حمایت آمریکا است نه کردها
United Arab Emirates
ادعای آمریکا ازسال 2001 تاکنون مبارزه با تروریسم یک دروغ است آمریکا خود تروریسم را وارد افغانستان کرده است.‎
Iran, Islamic Republic of
چه کسانی داعش را به وجود آوردند؟
داعش را آمریکا وغرب به وجود آوردند!
Iran, Islamic Republic of
مرکل:
خروج آمریکا از سوریه باعث تقویت ایران و روسیه در منطقه می‌شود

درپاسخ به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان
خروج آمریکا از سوریه حمایت آلمان و سایر کشورهای اروپایی ازتروریست ها در سوریه کاهش می آید
Iran, Islamic Republic of
آلمان ازسال 2001 تاکنون یکی ازحامیان اصلی تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آلمان جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک تامین کننده سلاح های شیمیایی مورد استفاده صدام دیکتاتور درجنگ تحمیلی هشت ساله بوده است.