جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۵

اردوغان با آغاز عملیات نظامی، نامه ترامپ را به زباله‌دان انداخت

پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 704380
منابع دیپلماتیک می‌گویند رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به نامه توهین‌آمیز همتای آمریکایی خود، عملیات نظامی در سوریه را آغاز کرده و از این طریق این نامه را به زباله‌دان انداخته است.
اردوغان نامه ترامپ را به زباله‌دان انداخت
به گزارش جهان نيوز، انتشار متن نامه غیردیپلماتیک «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود در تاریخ نهم اکتبر (هفدهم مهر) جنجال رسانه‌ای و واکنش‌های منفی گسترده‌ای را در پی داشت.

شبکه خبری «رووداو» گزارش داد دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه امروز (پنجشنبه)‌ اعلام کرد واکنش آنکارا به نامه توهین‌آمیز ترامپ به همتای ترکیه‌ای خود، آغاز عملیات نظامی «چشمه صلح» در سوریه بود.

یکی از خبرنگاران شبکه «فاکس نیوز» شامگاه گذشته (چهارشنبه) متن نامه‌ای را که ترامپ در روز نهم اکتبر برای اردوغان ارسال کرده، منتشر کرد که در آن با ادبیاتی به شدت غیرمحترمانه و دور از آداب دیپلماتیک رئیس‌جمهور ترکیه را «احمق» و «قلدر» خطاب کرده بود.

همچنین «سنا آلکان» مجری شبکه «سی. اِن. اِن. ترک» به نقل از منابع دیپلماتیک گفت اردوغان همان روز (نهم اکتبر)‌ که نامه ترامپ را دریافت کرد،‌ آن را به زباله‌دان انداخت و بهترین پاسخ آغاز عملیات بود.

به نوشته وبگاه سی.ان.ان. ترک، این منابع دیپلماتیک گفتند از نظر اردوغان، نامه ترامپ فاقد هرگونه اعتباری بود و نمی‌توانست کاری برای آن انجام دهد به همین دلیل دستور داد که در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی، عملیات «چشمه صلح» آغاز شود.

ادبیات نامه ترامپ به حدی غیرمعمول و دور از آداب است که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی ابتدا در اصالت آن شک کردند. با این وجود ساعتی بعد یک سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به رسانه‌ها، صحت این نامه را تأیید کرد.

به نظر می‌رسد این نامه از سوی کاخ سفید با هدف کاستن از انتقادات از ترامپ منتشر شده است. منتقدان می‌گویند تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای نظامی آمریکا از شمال سوریه «چراغ سبزی» به عملیات ترکیه در این منطقه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حمله اردوغان به کردهای سوری به خاطر و به علت ناتوانی، کوتاهی و سکوت کشورهای اسلامی بوده است درمدت 9 سال است دربرابر مقابل جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ترکیه جنایتکار شماره یک درجنگ سوریه کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟ و همه جانبه با سران بی ترکیه همکاری و سیاسی بازی می کنند..
United Arab Emirates
نیروهای ائتلاف آمریکایی درسال 1394 به درخواست اردوغان به سوریه اعزام شدند
ترامپ و اردوغان، هر دوتروریست هستند
داعش ازسال 2011 تاکنون چگونه با نفت قاچاق، سلاح وارد می کند؟ توسط آمریکا و متحدانش!
چرا غرب ازسال 2011 تاکنون، نفت داعش را تحریم نمی کند؟ غرب ازداعش نفت می خرد!
چه کسانی ازسال 2011 تاکنون ازداعش نفت می خرند؟ ترکیه، آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی!
داعش ازسال 2011 تاکنون نفت خود را از طریق ترکیه می فروشد.
Iran, Islamic Republic of
اعتراف عضو داعش: سازمان اطلاعات ترکیه ما را در ارسال سلاح به سوریه همراهی می کرد.
سازمان اطلاعات ترکیه برای تروریست ها سلاح می فرستاد.
60 درصد تروریست ها از ترکیه به سوریه می روند.
ترکیه ازتکفیری ها بدتراست.
ترکیه ازسال 2011 تاکنون ازتروریسم برای تغییر حکومت سوریه استفاده کرده است و همچنان نیزادامه می دهد.
اگر سران ترکیه می خواهند به مردم سوریه کمک کنند باید ازحمایت تروریست ها دست بردارند.
Iran, Islamic Republic of
کردهای سوریه: داعشی ها را تحول ترکیه و سوریه نمی دهیم
کردهای سوریه: داعشی ها را تحول ترکیه و سوریه نمی دهیم
پنج‌شنبه 25 مهر 1398 - 13:37

فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کرد که این گروه به هیچ وجه تروریست های داعشی و خانواده های آنان را که در اردوگاه های تحت کنترل کردها در شمال شرق سوریه به سر می برند، در اختیار آنکارا و یا دمشق قرار نخواهد داد.
شاهر
Iran, Islamic Republic of
.....