پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۵۹
روحانی در دیدار مدیران وزارت اطلاعات:

حجت الاسلام علوی دارای اخلاق حسنه و سعه صدر است/ رویکرد وزارت اطلاعات نباید «جامعه امنیتی» باشد

سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 703574
رئیس جمهور با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین سرمایه وزارت اطلاعات، اعتماد رهبری، مسئولان و مردم است، گفت: رویکرد وزارت اطلاعات باید ایجاد و استحکام «جامعه امن» و پرهیز از جامعه امنیتی باشد.
حجت الاسلام علوی دارای اخلاق حسنه و سعه صدر است/ رویکرد وزارت اطلاعات نباید «جامعه امنیتی» باشد
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در دیدار وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت اطلاعات، گفت: مجموعه وزارت اطلاعات از مهم‌ترین دستاورد‌ها و سرمایه‌های نظام اسلامی است و اینکه بر اساس قانون اساسی، تنها دستگاه اجرایی است که وزیر آن باید مجتهدی عادل باشد؛ یعنی متشرع بودن کارکنان و نیز شرعی و عادلانه عمل کردن وزارت اطلاعات اولین و محوری‌ترین رکن فعالیت این دستگاه است.

رئیس جمهور، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات را فردی دارای اخلاق حسنه، سعه صدر و ارتباط توام با رافت و الفت در درون سازمان و بیرون این وزارتخانه دانست و افزود: کارکنان این وزارتخانه باید خداوند متعال را صاحب کار و ناظر و داور اصلی رفتار خود بدانند و صفت زیبای «سرباز گمنام امام زمان (عج) » را به دلیل اجر و ثواب فراوان خدمت پنهان، فرصت معنوی بزرگی برای خود تلقی کنند.
 
آقای روحانی قانونی و نظارت پذیر بودن را رکن دوم فعالیت وزارت اطلاعات دانست و ادامه داد: اینکه قانون‌گذار بعد از بحث‌های فراوان به این نتیجه رسید که دستگاه اطلاعاتی کشور باید در قالب وزارت و درون دولت شکل گیرد، نشانه این است که این دستگاه افزون بر نظارت خداوند و مردم، نظارت رئیس جمهور به عنوان منتخب مردم؛ مجلس و سایر ارکان قانونی کشور را بر خود پذیرفته است.

رئیس جمهور تصریح کرد: مردمی بودن و جامعه محور عمل کردن سومین رکن فعالیت در مجموعه وزارت اطلاعات است. اقشار و سلیقه‌های مختلف اجتماعی باید با سلامت عمل و اقتدار وزارت اطلاعات باور داشته باشند و با شنیدن نام وزارت، احساس امنیت و آرامش کنند. رویکرد وزارت اطلاعات نیز بایستی ایجاد و استحکام «جامعه امن» و پرهیز از جامعه امنیتی باشد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی، ماموریت اصلی وزارت اطلاعات را حفظ نظام، کشور، امنیت ملی و منافع مردم دانست و افزود: وزانت، استحکام و تجربه در امور اطلاعاتی و امنیتی از ویژگی‌های ممتاز وزارت اطلاعات در مقایسه با سایر دستگاه‌هاست.

آقای روحانی با تشریح روند تحولات از مقطع دی ماه ۹۶، خروج آمریکا از برجام و تلاش دشمنان برای تنش آفرینی در داخل و جنگ اقتصادی از خارج؛ به تبیین برنامه‌ها و اقدامات هوشمندانه دولت در هر مقطع پرداخت و ضمن تبیین نتایج سفر اخیر خود به مقر سازمان ملل متحد، گفت: دشمنان نظام اسلامی و مردم ایران اگر چه ممکن است اعتراف نکنند، اما پذیرفته اند که استراتژی فشار حداکثری شکست خورده و این رویکرد را باید در مقابل ملت ایران کنار بگذارد.

رئیس شواری عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه «ملت ما در آزمایش سخت مقابله با فشار حداکثری بدخواهان فداکاری بزرگی کرد و سربلند شد»، افزود: دستگاه‌ها، قوا و نیرو‌های مسلح نیز در این زمینه با هماهنگی خوب و تلاش فراوان عمل کردند که این مسیر باید تا رسیدن به نقطه‌ای که دشمنان به طور کامل از اعمال فشار حداکثری نا امید شوند، ادامه یابد.

آقای روحانی تصریح کرد: مردم نشان دادند که هوشیارند و ریشه فشار‌ها و سختی‌ها را به درستی می‌شناسند، امروز مهم‌ترین قدردانی مسئولان از ملت، حفظ نظام اسلامی، ایران عزیز، منافع ملی و اثبات کارآمدی و خدمت به جامعه است.

رئیس جمهور سپس به تحلیل شرایط اقتصادی پرداخت و گفت: علی‌رغم سختی‌ها و دشمنی‌های بی سابقه علیه ملت ایران، طی ماه‌های اخیر شاخص‌های مهم اقتصادی بهبود یافته و نقش وزارت اطلاعات در این زمینه برجسته بوده است.

آقای روحانی تاکید کرد: ایجاد امنیت در فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری، از سرمایه و فناوری مهم‌تر است و نقش آفرینی وزارت اطلاعات در مقطع خطیر جنگ اقتصادی علیه کشور و تحریم ها، در حفظ و ارتقای فضای امن در حوزه کسب و کار و سرمایه‌گذاری باید ادامه یابد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره با اینکه بحمدالله نگرانی مهمی در حوزه‌های سیاسی و امنیتی در کشور نداریم، افزود: توجه به حل مشکلات اقتصادی مردم، شادابی و سالم بودن عرصه فعالیت‌های فرهنگی و مقابله با هر گونه شکاف و گسل اجتماعی مهم‌ترین نیاز امروز کشور است که وزارت اطلاعات سهم برجسته‌ای در تامین آن دارد.

آقای روحانی ضمن تحلیل زوایای مختلف، فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی به عنوان یک واقعیت مهم در جهان امروز گفت: وظیفه بزرگ وزارت اطلاعات این است که در دنیای دیجیتال به کشف حقایق بپردازد و با ارائه اطلاعات و تحلیل‌های راهبردی و آینده پژوهانه، دیده بان صادق و دقیق مسئولان کشور باشد.

رئیس جمهور در این جلسه از زحمات وزیر، معاونان، مدیران کل و مجموعه کارکنان وزارت اطلاعات قدردانی و سپاسگزاری کرد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات با ارائه گزارش کاملی از عملکرد این وزارتخانه در سال‌های اخیر، رعایت اصول شرعی، قانونی و اخلاقی را فرهنگ سازمانی وزارت اطلاعات اعلام کرد.

او دانش پایه شدن امور اطلاعاتی، ارتقای علمی کارکنان، توجه به امور معنوی و اعتقادی، استقرار هوش سازمانی بر مبنای عدالت شغلی، هم افزایی درون سازمانی و همکاری با سایر دستگاه‌ها و نهادها، تعامل سازنده با احزاب سیاسی، اقوام، مذاهب نخبگان و دانشگاه‌ها؛ صیانت از امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری، رویکرد سیستمی در پیشگیری و مبارزه با فساد اقتصادی و قاچاق، رویکرد صیانتی و حمایتی در قبال مدیران و اشراف اطلاعاتی به هرگونه عوامل نا امنی و مقابله بهنگام با اقدامات تروریستی را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه تشریح کرد.

در این جلسه همچنین تعدادی از معاونان و مدیران ارشد وزارت اطلاعات افزون بر گزارش عملکرد حوزه‌های تخصصی، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در فضایی صمیمی با رئیس جمهور در میان گذاشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مذاکره هسته ای نتیجه اش این شده که قیمت مرغ امروز حدود به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.
برجام نتیجه اش این شده که قیمت مرغ امروز حدود به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.
France
سلام بر امام زمان عج و سربازان گمنام حضرت ولی عصر عج در وزارت اطلاعات
Iran, Islamic Republic of
درود بر وزارت اطلاعات که امنیت کشور را بیمه نموده است.
France
از وزیر ارزشمند و سادات نسب و کارکنان وزارت انقلابی و تابع ولایت تشکر می کنیم
اصغر
Iran, Islamic Republic of
آره شما همه خوبید.
Iran, Islamic Republic of
با آمریکا جنایتکار روابط ایجاد نخواهیم کرد مگراین که آدم بشود و از جنایت کردن، خیانت کردن، تجاوزکردن، ظلم کردن، ستم کردن، دخالت کردن و مداخله کردن دست بردارد...
Iran, Islamic Republic of
کسانی که گروه های تروریستی منافقین و صدام را درجنگ تحمیلی علیه ایران حمایت همان کسانی هستند که اکنون ازتروریست های درسوریه، عراق، لبنان ویمن حمایت می کنند.
حامیان تروریسم عامل انفجارهای سوریه وعراق هستند.
Iran, Islamic Republic of
ومجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
......
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مذاکره هسته ای نتیجه اش این شده که درکشورفساد ایجاد شود
برجام نتیجه اش این شده که مردم ایران گرفتار شود.
Iran, Islamic Republic of
ترکیه مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درسوریه شده است.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه عامل اصلی جنگ درسوریه است.
اردوغان به علت جنایات جنگی درسوریه باید دردادگاه لاهه محاکمه شود.
ترکیه با دریافت رشوه و پول دلالی از برخی کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی تروریست های داعش را وارد سوریه و عراق کرده است و همچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با روسیه درمورد صلح آمیز هسته ای به خاطر سیاست های نادرست، غلط و اشتباه روحانی، ظریف، عراقچی و برخی مسئولین بوده است.
ونمایندگان مجلس هم تاکنون کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
ترکیه از سال 2011 تاکنون بیش از 999 هزار تروریست های خارجی در کشورهای مختلف جهان وارد سوریه وعراق کرده است به خاطرغارت نفت سوریه وعراق انسان ها بی گناه قتل عام می کنند و همچنان نیزادامه می دهد
Iran, Islamic Republic of
نفت داعش چگونه به ترکیه نفت می فروشد؟
غارت نفت سوریه توسط اسرائیل از طریق ترکیه!
Iran, Islamic Republic of
گوشت 100 هزارتومان، نتیجه برجام پژو پارس 104 میلیون شد، سمند ال‌ایکس 71 میلیون تومان شد دولت روحانی هنوز از برکات برجام می گوید
Iran, Islamic Republic of
خودتو بزار جای روحانی بیاد چی بگه
چی داره بنده خدا
حق بده بهش
Iran, Islamic Republic of
وزارت خارجه کشورمان بلافاصله بعد از آشوب داخل عراق بیانیه صادر کرد و از مردم خواست سفر به عراق را به تأخیر بیندازند، در حالی که بعد از چندین ماه آشوب در فرانسه هنوز یک بیانیه با این مضمون صادر نکرده است. چرا؟
Iran, Islamic Republic of
60 درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به کم‌کاری دولت است
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
"داعش" چگونه متولد شد + تصاویر و فیلم
آقای ظریف لطفا پاسخ دهید تروریست ها از سال 2011 تا کنون چگونه وارد سوریه وعراق شدند.
Iran, Islamic Republic of
نتیجه 6 سال مذاکره شون با کدخدا دلار 12 هزار تومانی و گوشت 120 هزار تومانی و مرغ 16 هزارتومانی و برنج 25 هزار تومانی و پراید 50 میلیونی شد.
Romania
...
Romania
5 هزار داعشی مورد حمایت آمریکا و انگلیس در شمال افغانستان مستقر شده‌اند.
Romania
جرم ایران، مقاومت موفق در برابر آمریکاست
Romania
حضور نیروهای تروریست آمریکا عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی در منطقه است.
حضور نیروهای تروریست آمریکا عامل اصلی جنگ در منطقه است.
حضور نیروهای تروریست آمریکا عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم در منطقه است.
Iran, Islamic Republic of
...
United States
هیچکس در خصوصیات اخلاقی جناب علوی شکی ندارد. مشکل از این هست که به استناد سخن خودشان، ایشان بکار وزیری اطلاعات نمیخوره.
Iran, Islamic Republic of
حرفهای ایشون از سر تواضع بود ، نه ناتوانی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی مذاکره و لغو تحریم در کار نبود شما به خاطر چه و بابت با آمریکا و کشورهای اروپایی درمورد صلح آمیزهسته ای ایران مذاکره کرده است.
Iran, Islamic Republic of
وضعیت تنش‌آلود منطقه متاثر از سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا جنایتکار شماره یک است.
آمریکا جنایتکار شماره یک حتی پشت متحدانش را هم خالی می کند و قابل اعتماد نیست.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا به دنبال کشاندن ترکیه به باتلاق سوریه شبیه باتلاقی که صدام در کویت گرفتار شد، است
Iran, Islamic Republic of
همان برنامه را برای ترکیه رقم زده و دارد توطئه اش را پیش میبرد ترکیه باید مواظب پوست موز آمریکایی باشد.
Iran, Islamic Republic of
بنده اولین باری که از وزیر اطلاعات شنیدم که وزارت ایشان اهل بگیر و ببند نیست از ایشان ناامید شدم چون اصلا وزارت اطلاعات تشکیلش برای بگیر و ببند است تا متخلفین احساس امنیت نکنند و ملت امنیت داشته باشند ..
Iran, Islamic Republic of
1 - ناتوانی آمریکا، اروپایی ها و سازمان های بین المللی ازسال 1918 تاکنون درحل مشکل فلسطین اشغالی شرم آوراست.!
2 - ناتوانی آمریکا، اروپایی ها و سازمان های بین المللی ازسال 1992 تاکنون درحل بحران قره باغ جمهوری آذربایجان!
3 - ناتوانی آمریکا، ناتو، انگلیس، فرانسه، آلمان و سازمان های بین المللی ازسال 2001 تاکنون درحال بحران افغانستان!
Iran, Islamic Republic of
.....
Romania
کشور به مدیر نیاز دارد، نه برجام
م ث
Bulgaria
روحانی در دیدار مدیران وزارت اطلاعات:
حجت الاسلام علوی دارای اخلاق حسنه و سعه صدر است
Romania
مردم ازحرف شعار بدون عمل روحانی خسته شده اند.
Romania
آقای روحانی! به خود بیایید و صدای خرد شدن استخوان مردم را بشنوید
Romania
آقای روحانی خیالت راحت؛ دیگر 45 هزار تومان یارانه به کار مردم نمی‌آید
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی لطفا در مورد مشکلات اقتصادی مردم ، گرانیها و بیکاری جوانان کشور توضیح و پاسخ دهید
آقای روحانی! فشار از زندگی مردم کاسته نشده
همه وعده های انتخاباتی‌ روحانی/ مردم وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند
Iran, Islamic Republic of
رئیس‌جمهور: قبول داریم که مردم در زندگی روزمره مشکل دارند
Iran, Islamic Republic of
بیش از 999 تروریست از سال 2011 تا کنون چگونه وارد سوریه وعراق شدند؟ به سرکردگی آمریکا ازطریق ترکیه، اردن و فلسطین اشغالی درسایه سکوت سازمان های بین المللی!
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
..
Romania
کشور ترکیه متهم ردیف اول در جنگ سوریه و عراق است..
ترکیه حامی اصلی تروریسم در سوریه وعراق است.
Romania
آماده مقابله با تهدید آمریکا و متحدانش در هر سطحی هستیم
مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی بدعهد راه به جایی نمی‌برد.
Iran, Islamic Republic of

و نمایندگان مجلس هم تاکنون سکوت اختیار کرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آیااخلاق حسنه وسیادت!!معیارموفقیت است یاشاخصهای دیگری هم لازم است آقای رئیس جمهورعزیز!!؟؟؟.
Iran, Islamic Republic of
ترکیه ازسال 2011 تاکنون تبدیل به بهشت برای تروریست های داعش و تروریست های خارجی شده است.
ترکیه داعش را وارد سوریه و عراق کرده است.
ترکیه تروریست های خارجی را وارد سوریه و عراق کرده است.
ترکیه تروریست های کشورهای اروپایی را وارد سوریه و عراق کرده است.
سرباز عدالخواه رهبری
Iran, Islamic Republic of
...
نقاش
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
در قانون اساسی نیامده بلکه در قانون مصوب مجلس امده که وزیر اطلاعات باید مجتهد یا قریب الاجتهاد باشد
Iran, Islamic Republic of
...