پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دادستان‌های نیویورک هم خواهان انتشار اظهارنامه مالیاتی ترامپ شدند

سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 701075
تعدادی از دادستان‌های نیویورک طی یک نامه رسمی از شرکت حسابداری دونالد ترامپ خواستند اظهارنامه مالیاتی ۸ ساله وی را منتشر کند.
دادستان‌ها از ترامپ اظهارنامه مالیاتی خواستند
به گزارش جهان نيوز، به نقل از نشریه هیل، تعدادی از دادستان‌های نیویورک اواخر ماه گذشته به صورت رسمی از شرکت حسابداری دونالد ترامپ به نام «مازارز یو اس ای» درخواست کردند که اظهارنامه مالیاتی ۸ سال اخیر رئیس جمهور آمریکا را منتشر کند.

این دادستان‌ها در حال حاضر مشغول بررسی مبالغ پرداخت شده به استورمی دنیلز، بازیگر زن فیلم‌های مستهجن هستند که با دونالد ترامپ رابطه داشته است. استورمی دنیلز در ازای سکوت در خصوص رابطه غیراخلاقی اش با دونالد ترامپ، مبالغ هنگفتی دریافته کرده است.

دادستان‌های نیویورک از شرکت «مازارز یو اس ای» درخواست کرده اند که اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ و سازمان ترامپ را از سال ۲۰۱۱ تاکنون در اختیار آن‌ها قرار دهد.

این جدیدترین تلاش دموکرات‌ها برای انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ است. ترامپ نخستین رئیس جمهور آمریکا در چند دهه اخیر است که از انتشار اظهارنامه مالیاتی اش سرباز زده است. وی پیشتر گفت تا زمانی که تحت بازرسی قرار دارد، اظهارنامه مالیاتی اش را منتشر نخواهد کرد.

در صورتی که دادستان‌های منهتن نیویورک بتوانند به اظهارنامه مالیاتی ۸ ساله دونالد ترامپ دست یابند، تا زمانی که این اظهارنامه‌ها به عنوان یک مدرک در پرونده‌ای علیه او استفاده نشود، نمی‌توانند آن را منتشر کنند.

دموکرات‌های آمریکا تاکنون راه‌های مختلفی را برای انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ در پیش گرفته اند. کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان در تلاش است اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله ترامپ را بدست آورد. کمیته خدمات مالی و کمیته اطلاعاتی آمریکا هم دادخواستی را به دویچه بانک برای انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ و سه فرزندش ارسال کرده اند.

نیویورک هم قانونی را تنظیم کرده که به موجب آن کنگره اجازه دارد از وزارت امور مالیاتی و دارایی درخواست کند اظهارنامه مالیاتی ترامپ را در اختیار آن‌ها قرار دهد. بر اساس قانون تنظیم شده در کالیفرنیا نیز نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در صورتی که اظهارنامه مالیاتی شان را منتشر نکنند، نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند. دونالد ترامپ با اعتراض به این قوانین، هر دوی آن‌ها را به چالش کشیده است.

مایکل کوهن، وکیل شخصی دونالد ترامپ پیشتر در مقابل کنگره شهادت داد که این مبالغ را به درخواست دونالد ترامپ به استورمی دنیلز پرداخت کرده است. این در حالی است که دونالد ترامپ داشتن هرگونه رابطه با این زن و انجام هرگونه اقدام اشتباه را تکذیب کرده است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش به صورت رسمی خواستار انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ شدند. «ریچارد نیل»، رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا از «چارلز رتینگ»، رئیس سازمان «خدمات درآمد داخلی» درخواست کرد اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله دونالد ترامپ را منتشر کند.

در پی سکوت سازمان خدمات درآمد داخلی در این خصوص، ریچارد نیل بار دیگر یک نامه به این سازمان ارسال کرد و به آن‌ها فرصت داد اظهارنامه مالیاتی ترامپ را منتشر کنند. این در حالی است که «هوگان گیدلی» معاون سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ اظهارنامه مالیاتی اش را در اختیار دموکرات‌ها قرار نخواهد داد. استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا هم درخواست‌ها برای انتشار اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله دونالد ترامپ را رد کرد و گفت مجاز به منتشر کردن این اسناد نیست.


منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *