جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۹

زیباکلام: مردم از اصلاح‌طلبان قطع امید کرده‌اند

سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 701067
اصلاح‌طلبان ناتوانند از اینکه بابت حمایت از لیست امید و حسن روحانی به مردم پاسخ دهند.
زیباکلام: مردم از اصلاح‌طلبان قطع امید کرده‌اند
به گزارش جهان نيوز، صادق زیباکلام در پاسخ به این سوال نامه‌نیوز که آیا «ابتکار شورای عالی سیاستگذاری در تشکیل کارگروه «تعامل با شورای نگهبان» جواب می‌دهد یا خیر؟» گفت: خیر و تأکید می‌کنم خیر. اینها همه‌اش برای دلخوش کردن پایگاه اجتماعی است. در واقع شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌خواهد به سرمایه اجتماعی این جریان بگوید که در حال انجام اقداماتی برای ورود پرقدرت به عرصه انتخابات مجلس است اما واقعیت مطلب را باید در جای دیگر جست‌وجو کرد.

این شورا نمی‌تواند بابت حمایت از لیست امید و حسن روحانی به مردم پاسخ دهد و حالا نمی‌داند با چه زبانی از مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کند و به آنها بگوید که مانند سال 92، 94 و 96 پای صندوق‌های رأی بیایند و به فهرست مورد تأیید اصلاح‌طلبان رأی بدهند. وی افزود: شورای نگهبان اگر در تأیید صلاحیت نامزدها از انتخابات مجلس دهم سختگیری بیشتری نکند، قطعا سختگیری‌اش کمتر نخواهد بود بنابراین همه این حرف‌ها با هدف دادن روحیه به کسانی است که از اصلاح‌طلبان قطع امید کردند.

چند هفته پیش هم اعلام کردند که با وزیر کشور دیدار کردیم و دیدار با آقای روحانی و آقای جهانگیری هم در دستور کار است اما این دیدارها هیچ تأثیری ندارد و صرفا کاربردش دادن روحیه به پایگاه اجتماعی مستأصل و ناامید جریان اصلاحات است.

جواب همه این حرف‌ها را آقای کدخدایی در یک جمله داد و اعلام کرد «نیاز به این دیدارها نیست و اصلاح‌طلبان اگر راست می‌گویند به قانون تمکین کنند». معنای حرف آقای کدخدایی این است که شورای نگهبان هر کسی را رد صلاحیت یا تأیید صلاحیت کرد در چارچوب قانون بوده است. زیباکلام در پاسخ به این سؤال که آیا وزرای جدا شده از دولت روحانی می‌توانند با نامزدی در انتخابات، قوتی به لیست اصلاح‌طلبان ببخشند؟ گفت: خیر، شانس و امید موفقیت‌شان در انتخابات مجلس حتی از آقای لاریجانی کمتر است.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مردم
Iran, Islamic Republic of
بله درست گفته....البته اصلاح طلبان مثل اصولگرایان که بیست سال پیش رنگ باختند ماجرایش ان تمام شده..ب عبارت بهتر اصلاحطلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا
Sweden
...
Iran, Islamic Republic of
همه خرابند ببم جان
Iran, Islamic Republic of
همه دنبال دلارنند
Iran, Islamic Republic of
خراب اندر خراب
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حيف شد سفره انقلاب باز بود و اگر ميتوانستيد خوب بهره برداري كنيد امروز جزوه خريداران سهام ارامكو بوديد..!!!!
Iran, Islamic Republic of
در حد يك موسسه فرهنگي خاطره سازي زلزله توان داشت
Iran, Islamic Republic of
...