سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
عضو کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد:

هزینه ۷۰۰ میلیون تومانی سفر برخی مدیران خودروسازی

چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 699266
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نه می‌خواهد و نه می‌تواند ابزار قدرت خود را در خودروسازان از دست بدهد.
هزینه ۷۰۰ میلیون تومانی سفر برخی مدیران خودروسازی
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا منصوری در میزگرد خصوصی‌سازی صنعت خودرو با همت بسیج دانشجویی سه دانشگاه خواجه نصیر، امام صادق(ع) و دانشگاه تهران اظهار داشت: خودروسازان با وجود اینکه خودروهای داخلی را به سه برابر قیمت جهانی فروخته‌اند و بازار انحصاری هم دارند، اما در عین حال بزرگ‌ترین بدهکاران کشور هستند.

وی افزود: دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا در مجموع 80 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها و مردم دارند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: در حال حاضر هفت میلیون نفر کارمند و حقوق‌بگیر در سیستم دولتی و پیمانکاری و شبه دولتی معادل حدود 10 درصد جمعیت هستند، در حالی که در آمریکا با 350 میلیون نفر 800 هزار کارمند و در ژاپن 400 هزار کارمند وجود دارد و ما تا چند سال آینده دیگر نمی‌توانیم حقوق بازنشستگان را هم
بدهیم.

منصوری اضافه کرد: تنها راه نجات کشور این است که خصوصی‌سازی به معنای واقعی انجام شود و بخش خصوصی در اقتصاد فعال شود، اما من خوش‌بین نیستم که خصوصی‌سازی فعلی جواب دهد زیرا مدیران می‌گویند سفره‌ای پهن است و کسی حاضر نیست این سفره منافع را جمع کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توان یک کارخانه دولتی در کشور نشان داد که سودده باشد، گفت: خودروسازی در کشور ما مریض و فاسد است.

به گفته این نماینده مجلس، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بازار خودروسازی به‌گونه‌ای انحصاری است که حتی حاضر نیست پنج درصد بازار را هم واگذار کند، در این شرایط برخی مدیران خودروسازی سفرهای خارجی به چین انجام می‌دهند و فاکتورهای 700 میلیونی برای شرکت می‌آورند.

منصوری اضافه کرد: دولت نه می‌خواهد و نه می‌تواند ابزار قدرت خود را در خودروسازان از دست بدهد. با دستور فلان شخص را می‌آورند و در مجموعه‌ای که ورشکسته است چند هزار کارمند اضافه می‌کنند و از این به بعد هم کارمندان اضافه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *