کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سارق پاترول‌ها به دام افتاد

30 مرداد 1398 ساعت 8:24

مأموران پلیس سارق حرفه‌ای که فقط خودرو‌ی پاترول سرقت می‌کرد شناسایی و دستگیر کردند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از جوان، ساعت ۱۷‌روز دوشنبه هفتم مردادماه مردی سراسیمه به کلانتری ۱۲۴‌قلهک رفت و از سرقت خودروی پاترولش خبر داد.

شاکی به مأموران گفت: خودروی پاترولم داخل کوچه پارک بود که لحظاتی قبل از خانه‌ام خارج شدم تا برای انجام کاری با خودروام به داخل خیابان بروم که متوجه شدم خودروام سرقت شده است.

پس از طرح این شکایت پرونده برای رسیدگی به دستور دادیار شعبه ۶‌دادسرای ناحیه ۱۵‌تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس‌آگاهی قرار گرفت.

مأموران در نخستین گام دوربین‌های مداربسته محل حادثه را مورد بازبینی قرار دادند. دوربین‌های چهره مرد جوانی را هنگام سرقت خودرو ضبط کرده بود که بررسی‌های مأموران نشان داد وی سارق سابقه داری به نام مراد است که چند باری به جرم سرقت دستگیر و راهی زندان شده است.

بدین ترتیب مأموران مراد ۳۸‌ساله را تحت تعقیب قرار دادند تا اینکه هشتم مرداد ماه وی را در مخفیگاهش خیابان نظام‌آباد دستگیرکردند. مأموران در مخفیگاه متهم دو دستگاه خودروی پاترول سرقتی هم کشف کردند.

متهم پس از انتقال به پایگاه‌سوم آگاهی به سرقت‌های سریالی خودروی پاترول اعتراف کرد.وی گفت: مدتی است در محدوده شرق و شمال‌شرق تهران خودروی پاترول سرقت می‌کنم. در این مدت ۱۰‌دستگاه خودروی پاترول سرقت کردم. یک دستگاه از خودرو‌های سرقتی را به مبلغ ۱۰۰‌دلار به یکی از دوستانم به نام فرهاد فروختم.

دو دستگاه هم که به تازگی سرقت کرده‌بودم داخل پارکینگ خانه‌ام بود که در فرصت مناسب بفروشم و بقیه خودرو‌های سرقتی را هم پس از سرقت لوازم داخلش، خودرو را در خیابان‌های خلوت رها می‌کردم و پول فروش لوازم سرقتی را هم مواد‌مخدر می‌خریدم و مصرف می‌کردم.

پس از اعتراف متهم، مأموران راهی مخفیگاه فرهاد شدند و خودروی سرقتی خریداری شده را کشف و به همراه متهم به اداره پلیس منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح سارق به سرقت خودرو‌ها و استرداد سه‌دستگاه از خودرو‌های مسروقه به مالباختگان، وی با صدور قرار قانونی از سوی قاضی پرونده برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه‌سوم پلیس‌آگاهی قرار گرفت.

منبع: روزنامه جوان


کد مطلب: 698618

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/698618/سارق-پاترول-ها-دام-افتاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com