دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

نگرانی فلسطینی‌ها از فرونشست خانه‌های‌شان

يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 696850
شبکه خبری الجزیره گزارش داد ؛ در حالی که حفاری های مداوم صهیونیست ها در اطرف مسجدالاقصی و بخش قدیمی قدس همچنان ادامه دارد، فلسطینی ها نگران فرو نشست زمین و ویرانی منازل مسکونی خود بر اثر این اقدامات شده اند.
نگرانی فلسطینی‌ها از فرونشست خانه‌های‌شان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، این گزارش می افزاید؛ خانواده های فلسطینی که منازل آنها در نقاط این حفاری های زیر زمینی رژیم صهیونیستی هستند، نگرانی فرونشست منازل خود هستند چرا که صهیونیست ها درباره این حفاری ها اطلاعات دقیقی منتشر نمی کنند.

براساس این گزارش رژیم صهیونیستی مدام به این حفاری ها ادامه می دهد و اکنون به شکل تقریبا کاملی مساحت زیرین بخش قدیمی قدس و مسجد الاقصی را محاصره کرده است.

تحرکات رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس عموما شامل محاصره کامل مسجدالاقصی و زدن تونل ها در بخش زیرین این مسجد و بخش قدیمی قدس است.

جداسازی شهر قدس از محیط پیرامون، ایجاد فاصله میان فلسطینیان ساکن قدس با نهادها و ارگان های غیر نظامی، ملی، اداری مربوطه و ممانعت از انجام هرگونه فعالیتی که باعث مصون ماندن موجودیتشان می شود، نابودی و تخریب آثار اسلامی و عربی قدس به منظور تحمیل هویت دینی و فرهنگی جدید مطابق با مفاهیم دینی جعلی یهود ، تدوین قوانین و اجرایی ساختن آنها به منظور بیرون راندن ساکنان اصلی قدس ، پیگیری وضعیت شهرک نشینان صهیونیست و جایگزین نمودن شهرک نشینان صهیونیست به جای مسلمانان و مسیحیان عرب  از اهداف این رژیم  در یهودی سازی قدس است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جانبداری از رژیم صهیونیستی به ارائه طرح معامله قرن اکتفا نکرده و پیش از اجرایی شدن این طرح، به طور رسمی قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی و سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد، سیاست‌های جانبدارانه واشنگتن از صهیونیست‌ها به اینجا ختم نشد و ترامپ پا را فراتر گذاشت و حق اسرائیل بر دیگر اراضی اشغالی عربی به جز فلسطین، یعنی بلندی‌های اشغالی جولان سوریه را هم به رسمیت شناخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *