جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۲

پاداش بزرگ خدا به مردم شکیبای آخرالزمان چیست؟

پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 695678
به گزارش جهان نيوز، شرایط سخت آخرالزمان بارها در روایت عدیده ای توسط ائمه هدی مورد تاکید قرار گرفته است. در همین مورد روایت مهم و دلنشینی توسط امام صادق(ع) از کلام پیامبر اعظم(ص) نقل شده است که در ادامه خواهید خواند.

رسول خدا صلی الله علیه و اله فرمودند: زمانی بر مردم خواهد آمد که جز از راه کشتار و گردنکشی به حکومت و قدرت نمی‌رسند و جز از طریق غصب و بخل بی نیاز نمی‌شوند، و جز از در اثر خارج شدن از دین و پیروی از هوسها محبت را به دست نمی‌آورند.

پس هر که آن دوران را درک کند و با اینکه توانایی بر بی نیاز ساختن خود دارد تنگدستی را تحمل کند، با اینکه قدرت بر جلب محبت دیگران دارد بر دشمنی آنان شکیبا باشد، و با اینکه می‌تواند به عزت دست یابد خواری را تحمل کند، خداوندپاداش پنجاه تن از کسانی که من را تصدیق کرده‌اند را به او خواهد داد.


متن حدیث: 

عن أبی عبدالله علیه السلام قال: قال رسول الله صلی الله علیه و اله: سیأتی علی الناس زمان لا ینال الملک فیه إلا بالقتل والتجبر، ولا الغنی إلا بالغصب والبخل، ولا المحبة إلا باستخراج الدین واتباع الهوی، فمن أدرک ذلک الزمان فصبر علی الفقر وهو یقدر علی الغنی، و صبر علی البغضة وهو یقدر علی المحبة، وصبر علی الذل و هو یقدر علی العز آتاه الله ثواب خمسین صدیقا ممن صدق بی.

"اصول کافی، ج2، ص91 - بحارالانوار، ج71، ص75"
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمیدهد مگر آنکه خودشان بخواهند. قرآن ...
ممد
Canada
.....