پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۱۶

واکنش عادل الجبیر به توقیف نفتکش انگلیسی

دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 695243
وزیر مشاور عربستان درامور خارجه به توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران واکنش نشان داد.
واکنش عادل الجبیر به توقیف نفتکش انگلیسی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در واکنش به توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران در صفحه توییتر خود نوشت: هرگونه آسیب رساندن به آزادی کشتیرانی بین المللی نقض قوانین بین المللی به شمار می‌رود.

وی مدعی شد: ایران بداند که رفتار آنها و نقض قوانین بین‌المللی از جمله هدف قرار دادن کشتی‌های غیر نظامی و توقیف نفتکش انگلیس در خلیج(فارس) را نمی‌پذیریم.
الجبیر همچنین مدعی شد که جامعه بین المللی باید با چنین اقداماتی مقابله کند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد که عصر روزجمعه ۲۸ تیر  یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می افزاید : نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.
وزارتخانه‌های خارجه و دفاع بریتانیا ، روز جمعه  اعلام کردند که در پی "اطلاعات فوری" درباره نفتکش بریتانیایی هستند که مقصدش عربستان سعودی بوده، اما به سوی جزیره قشم ایران تغییر مسیر داده است.

از سوی دیگر جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس، پس از توقیف نفت‌کش این کشور توسط ایران، گفت که این «کاملا غیرقابل قبول است» و لندن به گونه‌ای «ملاحظه‌شده اما قدرتمند» به توقیف این نفت‌کش از سوی ایران پاسخ خواهد داد.

هانت گفت که در این باره با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌وگو کرده است و می‌خواست با محمدجواد ظریف،همتای ایرانی گفت‌وگو کند، گفت: ما به دنبال انتخاب‌های نظامی نبوده و خواهان یک راهکار دپلماتیک برای حل‌وفصل این وضعیت هستیم اما مصمم هستیم که این[مسئله] باید حل شود. اگر آزادی کشتیرانی محدود شود، ایران بزرگ‌ترین بازنده خواهد بود، به نفع آن‌هاست که هرچه سریع‌تر درباره این وضعیت تصمیم‌گیری کنند.

اظهارات جبیر و مقامات انگلیسی در حالی مطرح می شود که محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در پیامی توئیتری با اشاره به توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران توسط انگلیس نوشت: برخلاف دزدی دریایی در تنگه جبل‌الطارق، اقدام ما در خلیج فارس اجرای قوانین بین‌المللی کشتیرانی دریایی است.

وی ادامه داد: همان‌طور که در نیویورک گفتم، این ایران است که امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس را تامین می‌کند.ظریف همچنین خاطر نشان کرد: انگلیس باید شریک (جرم) بودن در تروریسم اقتصادی آمریکا را متوقف کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
تجاوز نظامی عربستان سعودی جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر به یمن نقض قوانین بین المللی به شمار می‌رود ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت عربستان سعودی، امارات، بحرین، مصر، آمریکا، انگلیس، اسرائیل، فرانسه، آلمان و سایرکشورهای اروپایی و مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی ازسال 2015 تاکنون درک نمی کنند ونمی فهمند و همچنان نیزادامه می دهند..
United Arab Emirates
توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمزقانونی است.
ورود نفتکش انگلیسی درتنگه هرمز غیرقانونی است.
United Arab Emirates
دزدی‌های دریایی انگلستان سابقه‌دار است
به کسانی که مایلند به سوابق دزدان دریایی انگلستان بهتر پی?ببرند، پیشنهاد می‌کنم تاریخ کمپانی هند شرقی را بخوانند تا بدانند که دزدی‌های دریایی این پیر استعمارگر به امروز بازنمی‌گردد، بلکه سابقه چند صد ساله دارد.
United Arab Emirates
انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی فروش سلاح به امثال صدام را پایان دهد.
که انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک باید فروش سلاح به امثال صدام را متوقف کند.
United Arab Emirates
چرا ارتش تروریست انگلیسی در هیچ جنگی پیروز نمی‌شود؟
United Arab Emirates
برنامه موشکی ایران تحت هیچ شرایطی و با هیچ کشوری قابل مذاکره نیست...
United Arab Emirates
خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اروپایی‌ها نمی‌توانند خواسته‌های ایران در برجام را برآورده کنند و آب پاکی را روی دست دولت ایران ریخت. ...
United Arab Emirates
برجام فقط برای بستن دست و پای ایران بود و بس. آمریکا سود خود را از برجام برد و بعد هم خارج شد حال آقای روحانی ریاست محترم جمهور حیران و سرگردان است که چه کار بکند و دور خودش می‌چرخد.
United Arab Emirates
هردم از این باغ بری می‌رسد...! باغ برجام هر روز میوه گندیده جدیدی را به بازار می‌فرستد. آخرین مورد، محدودیت تردد دکتر ظریف در آمریکاست! اگر کاسبان برجام احساس ذلت و درد نمی‌کنند برای امت عزتمند و سربلند ایران این تحقیر قابل تحمل نیست. از مجلس و دولت انتظاری نیست، دستگاه قضایی جلوی این تحقیرها را بگیرد و به عنوان دفاع از حقوق عامه اقدام مقتضی صورت گیرد!
United Arab Emirates
ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا سگی است که فقط زوزه می‌کشد ولی نمی‌تواند گاز بگیرد. مشکل ما عواملی از داخل هستند که نگاهشان به خارج است و نمی‌خواهند مقاومت کنند تنها کاری که بلد بوده‌اند این بوده که مردم را گروگان گرفته‌اند.
United Arab Emirates
باز شدن دوباره موضوع کشورمان روی میز اروپا برای کشاندن ایران پای میز مذاکره یک فریب است تا از طریق آن برجام‌های دیگری را به کشورمان تحمیل کنند.
United Arab Emirates
1 - حمایت آمریکا جنایتکارشماره یک ازائتلاف سعودی حمایت ازتروریسم است.
2 - وزیر خارجه آمریکا حامی جنایات جنگی ائتلاف سعودی دریمن است.
3 - حملات ائتلاف سعودی دریمن جنایت جنگی و جنایتعلیه بشریت است.
4 - جنایات ائتلاف سعودی دریمن برای جامعه جهانی شرم آوراست.
5 - اقدام وزیر خارجه آمریکا جنایتکارشماره یک به همراه ائتلاف سعودی علیه یمنی ها جنایت جنگی وجنایت علیه بشریت است.
6 - آمریکا جنایتکارشماره یک همچنان به ائتلاف سعودی درجنگ یمن سلاح می کند.
7 - آمریکا جنایتکارشماره یک انواع سلاح های ممنوعه اختیارائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قرارداده است.
8 - جنایت جنگی آمریکا دریمن شرم آوراست.
9 - آمریکا شریک جرم جنایات ائتلاف سعودی درجنگ یمن است.
10 - حملات تحت امرعربستان با حمایت آمریکا دریمن جنایات جنگی است.
11- ائتلاف سعودی ازششم فروردین سال 1394 تاکنون غیرنظامیان یمنی را درسایه سکوت سازمان های بین المللی با بمب های ساخت آمریکا، اروپا و اسرائیل می کشد وهمچنان نیزادامه می دهد.
United Arab Emirates
توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمزقانونی است.
ورود نفتکش انگلیسی درتنگه هرمز غیرقانونی است.
توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز +عکس
توقیف نفتکش انگلیسی کاملا قانونی است.
United Arab Emirates
انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 1918 تاکنون درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک هر جا پا می‌گذارد ناامنی و بی ثباتی ایجاد می‌کند.
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی انگلیس جنایتکار شماره یک درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان است.
United Arab Emirates
آلمان ازسال 2001 تاکنون به همراه انگلیس به سرکردگی آمریکا یکی ازحامیان اصلی تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان است.
آلمان شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی انگلیس و آمریکا درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان است.
Iran, Islamic Republic of
ترامپ مقصر اصلی توقیف نفتکش‌ انگلیس در آب‌های تنگه هرمز است
شورای امنیت سازمان ملل متحد ازسال 1918 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی سعودی ها جنایتکار شماره یک است.