کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انهدام باند ۵ نفره فروشندگان خودرو‌های سرقتی

30 تير 1398 ساعت 8:45

متهمان با تعویض پلاک‌های خودرو‌های سرقتی با پلاک خودرو‌های فرسوده، از خریداران خودرو‌های سایت «دیوار» کلاهبرداری می‌کردند.


به گزارش جهان نیوز، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص از انهدام باند ۵ نفره سارقان و کلاهبرداران حرفه‌ای با ۱۶۰ فقره اعتراف خبر داد و گفت: متهمان با تعویض پلاک‌های خودرو‌های سرقتی با پلاک خودرو‌های فرسوده، از خریداران خودرو‌های سایت «دیوار» کلاهبرداری می‌کردند.

سرهنگ احمد نجفی در توضیح این خبر، گفت: با شکایت تعدادی از شهروندان مبنی‌بر اینکه خودرویی را با استفاده از سایت «دیوار» خریداری کرده، ولی پس از گذشت مدتی مشخص شده است که خودرو سرقتی بوده و فروشندگان، با تعویض پلاک‌های خودرو‌های سرقتی با پلاک خودرو‌های فرسوده به آنان خودرو‌های سرقتی فروخته‌اند.


تیمی از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی مسئولیت شناسایی و دستگیری متهمان پرونده را بر عهده گرفتند. این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان در اقصی نقاط شهر اقدام به فروش خودرو‌های سرقتی می‌کردند و نشانی‌های مختلفی از متهمان به دست می‌آمد که این کار شناسایی مخفیگاه آنان را برای کارآگاهان دشوار می‌کرد، ادامه داد: در پایش‌های اطلاعاتی کارآگاهان توانستند تصاویری از متهمان را به دست بیاورند و موفق به شناسایی مخفیگاه آنان شدند.وی افزود: در تحقیقات پلیسی مخفیگاه آنان در مناطق اسلامشهر، رباط‌کریم، بهارستان شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی کارآگاهان اداره پنجم موفق شدند در ۵ عملیات مستقل و هم زمان متهمان را سوم تیرماه امسال در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه متهمان در ابتدای دستگیری منکر هرگونه جرم انتسابی می‌شدند، عنوان کرد: با شناسایی چهره متهمان توسط مالباختگان، کلاهبرداران چاره‌ای جز به اعتراف نداشتند و به ۴۰ فقره کلاهبرداری و فروش خودروی سرقتی از طریق سایت «دیوار» اعتراف کردند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص گفت: متهمان علاوه بر کلاهبرداری به ۱۰ فقره فروش موتورسیکلت‌های سرقتی و ۱۰۰ فقره زورگیری و ۲۰ فقره سرقت خودرو اعتراف کردند.این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: تا کنون ۲۶ تن از مالباختگان شناسایی و تحقیقات پلیسی برای کشف جرئیات پرونده ادامه دارد.سرهنگ نجفی در پایان گفت: شهروندانی که قصد خرید از فروشگاه‌های فضای مجازی را دارند لازم است به چند نکته توجه نمایند: ۱- از انجام معامله بدون آگاهی از هویت فرد معامله کننده خودداری نمایند.

۲- نسبت به انتقال وجه معامله به حساب و دریافت پیامک از بانک خود اطمینان حاصل کرده و صرف ادعای خریدار شی مورد معامله را در اختیار فرد غریبه قرار ندهند.۳- هیچگاه تنها برای انجام معامله مراجعه ننمایند و در انتخاب مکان و زمان ملاقات با فروشنده یا خریدار حساسیت‌های لازم را به خرج دهند.

۴- سایت‌های فروش کالا صرفا محلی برای آشنایی خریدار و فروشنده هستند و به هیچ عنوان نشانه صحت آگهی ارائه شده یا مهر تاییدی بر فرد طرف معامله نیست و لازم است از صحت ادعا‌های مطرح شده و هویت افراد در فضای حقیقی اطمینان حاصل کنید.

۵- در صورت خرید خودرو از طریق اینترنت حتما با فرد متخصص در زمینه خودرو از نزدیک کالای مورد معامله را مورد بررسی دقیق فنی قرار دهید.


کد مطلب: 695102

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/695102/انهدام-باند-۵-نفره-فروشندگان-خودرو-های-سرقتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com