پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

تقلب واقعی را خود شما مرتکب شدید آقای خاتمی

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 694467
روزنامه جوان درباره دعاوی دروغ محمدرضا خاتمی که منجر به محکومیت او شد، تصریح کرد براساس اسناد متعدد، فعالان فتنه سبز، قبل از انتخابات و شمارش آراء، دنبال القای تقلب و ایجاد آشوب بودند.
تقلب واقعی را خود شما مرتکب شدید آقای خاتمی
به گزارش جهان نيوز، در انتخابات ۱۳۸۸ تقلب نشد بلکه «طرح تقلب» از هفت، هشت ماه قبل انتخابات کلید زده شد و سؤال این است که شما اگر هشت ماه قبل از انتخابات اسنادی در دست داشتید و بر آن اساس تقلب را طرح کردید چرا به مردم ارائه نمی‌نمایید؟ مگر می‌شود شما در دی ماه ۱۳۸۷ تقلب را طرح کنید، اما دنبال اثبات آن در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها و آمارهای بعد از انتخابات بگردید؟ شما باید اسناد تقلب را هشت ماه قبل از انتخابات داشته باشید، وگرنه تردیدی باقی نمی‌ماند که توطئه‌ای علیه نظام را طراحی کرده بودید. شما در جلسه ۱۷/ ۴/ ۱۳۸۷ شاخه سیاسی حزب مشارکت حضور داشتید و دیالوگ‌های آن جلسه ضمیمه کیفرخواست عمومی دوستان شما در شهریور ۱۳۸۸ است آیا آن دیالوگ‌ها به خاطر این است که قرار است مثلاً سردار جعفری دوازده ماه بعد از آن جلسه، انتخابات را تحلیل کند؟ به دلایلی که در ادامه خواهد آمد شما باید اسناد اینکه برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی از هشت ماه قبل از انتخابات تقلب را به‌صورت گسترده و علنی طرح کردید، ارائه کنید؟

علاوه‌بر جلسه ۱۷/ ۴/ ۸۷ که با موضوع «بررسی راه‌های به دست گرفتن قدرت» برگزار شد شما شعار «اگر تقلب نشه موسوی برنده می‌شه» را به تجمعات شبانه تزریق کردید و «اگر تقلب بشه، ایران قیامت میشه» را چاشنی آن کردید. انصافاً این شعار با استناد به آنچه در دفاعیات شما آمده، طراحی شد؟

جوان با اشاره به تشکیل کمیته‌های جعلی موسوم به صیانت از آراء و اظهارات برخی افراطیون مدعی اصلاحات در این‌باره می‌نویسد: از شما توقع هست اسناد چرایی این سخنان را ارائه دهید نه اینکه ابتدا از غیب طرح تقلب کنید و بعداً که افتضاح رونمایی شد دنبال اسناد آن بگردید. سازمان مجاهدین انقلاب در بیانیه ۲۱/۱/ ۸۸ خود (دو ماه قبل از انتخابات) می‌نویسد: «سلامت انتخابات به شدت به مخاطره افتاده است، به‌طوری که دیگر تقریباً اعتمادی به آمارهای انتخابات از جمعیت واجد حق رأی گرفته تا آرای شرکت‌کنندگان و آرای کاندیداها وجود ندارد.» وقتی گفته می‌شود که جریان چپ «تقوای جمعی» ندارد یعنی اینکه سؤال نمی‌کنید که بر چه اساس به آمارهای انتخاباتی اعتماد وجود ندارد؟

آیا درخواست موسوی از مردم برای جشن پیروزی در شامگاه میلاد حضرت زهرا براساس شمارش آرا یا اسنادی که شما به دادگاه ارائه کردید، انجام شده است؟

موسوی در شامگاه ۲۲ خرداد اعلام پیروزی و اعلام موعد جشن را براساس همین اسناد تقلب شما اعلام کردند؟ رأی کدام صندوق شمارش شده بود؟ تقوای جمعی جریان شما یک بار از وی پرسید شما چطور «برنده قطعی انتخابات با فاصله بسیار» شدید؟ آیا این اعلام براساس طراحی هشت ماه پیش نبود؟

 آیا شما نمی‌دانید موسوی ۲۱/ ۳/ ۸۸ به هفته‌نامه تایمز می‌گوید اگر شکست بخورم دست‌بردار نیستم و تغییرات دیگر مدنظر داریم و عقبگرد نخواهیم کرد و به جوانان حاضر در خیابان‌ها نیز پیام داده‌ام؟ آیا این به خاطر تقلبی است که شما بعد از انتخابات متوجه آن شده‌اید یا طراحی پیشینی که باید مراحل خود را به ترتیب انجام می‌داد و آخرین مرحله آن درخواست رفراندوم توسط سیدمحمد خاتمی بود؟

شما اگر نگاه اعتقادی به راه امام ندارید- که تردید ندارم ندارید- لااقل به سبب انتساب‌های ژنتیک از ایشان نان خورده‌اید. لطفاً بفرمایید شعارها علیه آرمان‌های امام در خیابان‌های تهران نظیر مرگ بر اصل ولایت فقیه، مرگ بر جمهوری اسلامی و نه غزه نه لبنان به خاطر تقلب در انتخابات بود؟ و چرا وقتی رهبری شما را جدا کرده و گفتند «بگویید این‌ها با ما نیستند ما حرف دیگری داریم» حاضر نشدید چنین کنید؟ حال چطور می‌توانید سوءظن حاکمیت به خود را با هل دادن نهادهای قانونی نظام ذیل جناح مقابل توجیه‌نمایید؟

به فرض اینکه هیچ حجت و سندی از شماها مبنی بر طراحی تقلب از هشت ماه قبل از انتخابات وجود نداشت و صرفاً از ۲۳ خرداد به میدان تقلب آمده بودید، می‌شد نگاه شما را سوءظن دانست که حاکمیت موظف بود برطرف نماید. اما شما متهم به «طراحی تقلب» هستید و گوشه‌ای از آن را تقدیم کردم. همان طرحی که ابطحی رمز آوردن مردم به خیابان‌ها بعد از ۲۳ خرداد دانست.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
....