سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۵

در اجتماع عظیم دختران انقلاب چه گذشت؟

جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 693898
اجتماع عظیم دختران انقلاب به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب با حضور پرشور دختران و زنان محجبه تهرانی برگزار شد.
در اجتماع عظیم دختران انقلاب چه گذشت؟
به گزارش جهان نيوز، اجتماع عظیم دختران انقلاب به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب با سردادن لبیک یا زهرا (س)، لبیک یا حسین(ع) با حضور پرشور دختران و زنان محجبه تهرانی و با تقدیر از خانواده‌های شهیدان کاوه، زین‌الدین، شاهرخ ضرغام، باکری، حیدر جنتی، مجید قربانخانی، نورخدا موسوی، شهید جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان، شهدای مدافع حرم خلیلی، علی اکبر شیرودی و دختر مجاهده مرحومه مرضیه طاهره دباغ برگزار شد.

* جایگاه مادران انقلاب را با صلابت خود حفظ کنید
رضوانه دباغ دختر مجاهده مرحومه مرضیه دباغ تفکر و کلام دختران انقلاب را نشان شخصیت آنان دانست و گفت: تمام رفتارهای ما در این مراسم از سوی دشمن رصد می‌شود، پس باید مراقب شعار و عکس‌العمل‌های خود باشیم.

وی از دختران درخواست کرد جایگاه مادران انقلاب را با صلابت خود محفوظ نگه دارند.
امیر وصالی کسی که پیش از انقلاب اسلامی در جریان اعتراض به وضعیت بد پوشش و حجاب از سوی نیروهای ساواک دستگیر و شکنجه شده بود نیز لحظاتی پشت تریبون رفت و از دختران انقلاب خواست تا مدافع حجابی باشند که با مبارزات بسیاری به جایگاه خود بازگشته است.

* حضور پرشور مدافعان حیا
در ادامه این مراسم دختران انقلاب با وجود گرمای بسیار زیاد هوای سالن به سخنان حجت الاسلام احمد پناهیان گوش فرا دادند.

حجت الاسلام پناهیان در ابتدای سخنرانی‌اش به آیات مبارکه سوره احزاب که به جایگاه مجاهدین اشاره دارد، پرداخت و گفت: زنی پس از تأمل بر روی آیات این سوره نزد حضرت رسول اکرم(ص) رفته و از ایشان پرسید «چرا تمامی مقامات و مدارج معنوی که در قرآن به آن اشاره شده شکلی مردانه دارد، پس روزی زنان جامعه اسلامی چه می‌شود؟».


وی ادامه داد: خداوند متعال جبرئیل را به سوی پیامبر بزرگوار نازل کرد و به ایشان فرمود «به این زن بگو در ایمان، اسلام، صبر و مقاومت در مقابل طاغوت، روزه‌داری و نماز و عبادت هیچ تمایزی میان زن و مرد نیست؛ و خداوند هیچ تفاوتی میان زن و مرد برای حضور در عرصه‌های جهادی قرار نداده است».

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: زن مسلمان شیعه در میدان مبارزه با تأسی از مادرش حضرت فاطمه (س)، برای رسیدن به عالی‌ترین مقامات پا به عرصه اجتماع می‌گذارد.

وی با بیان اینکه زنان آزاده همچون پژواک قدرت اسلام از سوی حضرت زهرا (س) هستند، اظهار داشت: یکی از القاب حضرت زهرا(س)، منصوره است و درواقع خداوند اگر بخواهد در جهان کسی را در راه مجاهدت یاری رساند، از طریق بانوی دو عالم و با این رمز یاری می‌کند.
حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به قرارگیری روز عفاف و حجاب در دهه کرامت خاطر نشان کرد: کرامت تنها به معنای لطف به نیازمندان نیست؛ کرم و کرامت به معنای بزرگداشت، مقام انسانی هم هست.

وی ابراز داشت: امروز دلقک‌مآبانی در خیابان‌های کشور به دستور مزدوری با اخذ مبالغی ناچیز به ساحت عفاف و حجاب حمله می‌کنند و حریم اخلاقی جامعه را به مخاطره انداخته‌اند و باید شدیدترین برخوردها با آنها صورت گیرد.


سخنران اصلی اجتماع دختران انقلاب با انتقاد از تصمیم بر محدودسازی قانون عفاف و حجاب از سوی برخی افراد در قوه مقننه و مجریه، گفت: دشمنان ما متوجه شده‌اند برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی باید از راه تغییر فرهنگ و ضعیف کردن حجاب وارد شوند.
وی ادامه داد: این اجتماع و اجتماعات نظیر این، بابد متذکر شود که با حفظ حریم حجاب و عفاف و صیانت از خانواده می‌توان مهد پرورش مجاهدین آخرالزمان و فرهیختگان را نگه داشت.

*حجاب در جمهوری اسلامی مسأله ملی و امنیتی است
حجت‌الاسلام پناهیان، حجاب را در جامعه ایرانی، مسأله ملی و امنیتی خواند و گفت: قوه مقننه، قضائیه و دولت موظف به حفظ و اجرای قانون حجاب هستند و باید مخالفان را رسوا و به مردم معرفی کنند.

وی با اشاره به واقعه سال ۱۴۱۳ قمری در مسجد گوهرشاد، ابراز داشت: زنانی که الگویشان حضرت فاطمه زهرا(س) بود به خاطر حفظ حریم حجاب به خاک و خون کشیده شدند.

در انتهای این برنامه زین الدین موسوی، روحانی جوانی که به خاطر امر به معروف مورد هجمه دشمنان انقلاب قرار گرفته بود  از دختران انقلاب درخواست کرد برای مبارزه با مفاسد جامعه اسلامی پیشقدم شوند.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یک سخنران زن می گذاشتند!
ج
Iran, Islamic Republic of
سلام. اینکه تیتر زدید حجاب مسئله ای ملی و امنیتی است باید درست تحلیل بشه چون یکی از کارهای دشمن امنیتی کردن مسائل اعتقادی و دینی است تا مسئله از حالت گفتگو محور و اخلاق مدار تبدیل بشه به مسئله ای امنیتی و حکومت مجبور بشه از قوه قهریه استفاده کنه زیرا مسائل امنیتی جای گفتگو و مدار نیست وباید اقتدار نشون داد. فلذا جا داره به صحبتهای استاد پناهیان رجوع بشه تا متوجه منظور دقیق ایشون شد.
ممد
United States
...
ج
Iran, Islamic Republic of
....!!!
Iran, Islamic Republic of
لطف می کردید فیلم و تعداد شرکت کننده ها را هم نمایش میدادید تابی حجاب ها بیشتر خجالت زده می شدند .......