پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶

جرمی هانت: امیدواریم برجام همچنان پابرجا بماند

دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 693308
وزیر خارجه انگلیس بدون اشاره به عدم انجام تعهدات اتحادیه اروپا در قبال برجام، ایران را به نقض آن متهم کرد اما ابراز امیدواری کرد که توافق هسته‌ای به کار خود ادامه دهد.
جرمی هانت: امیدواریم برجام همچنان پابرجا بماند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس ایران را متهم به نقض برجام کرد اما تاکید کرد که لندن امیدوار است این توافق همچنان کار کند.

هانت یک شنبه در لندن گفت: «ما به همراه فرانسه و آلمان فکر می‌کنیم که اولویت اول برای ایران عدم دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است. ما معتقدیم که این برای منطقه غرب آسیا خیلی خطرناک است که ایران به سلاح اتمی دست یابد.. ما همچنان مایلیم که راهی پیدا کنیم تا این توافق کار کند.»

وزیر خارجه انگلیس در ادامه افزود: «ما خیلی نگران اخباری هستیم که روز یک شنبه از تهران آمد و قبل از تصمیم گیری درباره گامهای بعدی منتظر گزارشهای مستقل نهادهای بین‌المللی مربوطه در این زمینه باقی خواهیم ماند. اما مشخصا اگر ایران در حال نقض این توافق باشد آنجا عواقب جدی برای این کشورخواهد داشت.» 

اظهارات وزیر خارجه انگلیس درحالی مطرح می‌شود که ایران در واکنش به عدم اجرای تعهدات کشورهای اروپایی از جمله انگلیس دست به کاهش تعهدات خود زده است.
جرمی هانت اما به این موضوع اشاره‌ای نکرد و فقط به نقض برجام از سوی ایران اشاره کرد!

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس هم در واکنش به تصمیم تازه برجامی ایران گفته بود، لندن کاملا به توافق هسته‌ای ایران متعهد بوده و تهران باید فورا تمامی فعالیت‌های مغایر با تعهدات خود را متوقف و بازگرداند.

ایران امروز همزمان با پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه به کشورهای غربی برای عمل به تعهدات خود در برجام دومین گام برای کاستن از تعهدات خود ذیل این توافق را اعلام کرد. 

 مقام‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در یک نشست خبری در ساختمان کوثر نهاد ریاست‌جمهوری اعلام کردند ایران قصد دارد از امروز فرایند غنی‌سازی را به بالای ۳.۶۷ درصد افزایش دهند. تهران همچنین هشدار داد در صورتی که سایر طرف‌ها برای عمل به تعهدات خود اقدام نکنند بعد از ۶۰ روز گام سوم را برخواهد داشت. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در مقابل توقیف کشتی نفتکش جمهوری اسلامی توسط دزدان انگلیسی باید به اقدام متقابل هوشمندانه‌ای دست زد تا از رفتار گستاخانه با کشور و ملت ایران دچار حیرت و پشیمانی شوند.
Iran, Islamic Republic of
انگلیس جنایتکار شماره یک باید بگوید دراین 4 سال درباره توافق هسته ای و برجام چه کرده است.
Iran, Islamic Republic of
لانه جاسوسی آمریکا و رژیم عراق پشت سر بحران کردستان بودند
پشت سر مسائل کردستان بدون شک لانه جاسوسی آمریکا و رژیم عراق برای پشتیبانی از ضد انقلاب اعم از پشتیبانی سلاح و مهمات و رادیو و تلویزیون قرار داشت.
Iran, Islamic Republic of
دونالد ترامپ درک نمی کند، نمی فهمد و نمی داند برجام یک توافق بین المللی است/ ترامپ توافق هسته ای را نادیده می گیرد.
Iran, Islamic Republic of
دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران/ به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت روحانی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
دخالت آمریکا، انگلیس، سایر کشورهای اروپایی، رژیم کودک کش صهیونیستی، عربستان سعودی، امارات و بحرین در امور داخلی ایران/ به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت بوده است.!