جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۲۴

آمریکا: ظریف را تحریم مالی کردیم نه مسافرتی

دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب: 692519
مقام‌های دولت آمریکا گفته‌اند محدودیت‌های مسافرتی که در تحریم‌ها علیه وزیر خارجه ایران در نظر گرفته می‌شوند محدود خواهند بود.
آمریکا: ظریف را تحریم مالی کردیم نه مسافرتی
به گزارش جهان نيوز، مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌اند محدودیت‌های مسافرتی علیه «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران محدود خواهد بود اما ممکن است دارایی‌های احتمالی ایشان مسدود شوند. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال امروز دوشنبه (۱ جولای/۱۰ تیرماه) به نقل از مقام‌های دولت ترامپ که اشاره‌ای به نامشان نکرده این خبر را گزارش داده است. این روزنامه نوشته مشخص نیست ظریف چه دارایی‌هایی در قلمرو قابل دسترسی توسط آمریکا دارد. 

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا دوشنبه هفته گذشته گفته بود روز جمعه نام وزیر خارجه ایران را به فهرست تحریم‌ها اضافه خواهد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در این روز  با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کرد و گفت واشنگتن به فشار اقتصادی به ایران ادامه می‌دهد.

مقام‌های سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته‌اند که این تحریم‌ها بیشتر با هدف تبلیغاتی اعمال شده‌اند و فاقد آثار عملی خواهند بود. برخی از این مقام‌ها تحریم‌های جدید را در واکنش به سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی از سوی ایران توصیف کرده‌اند.

وال‌استریت‌ژورنال سخنان منوشین درباره تحریم رئیس دستگاه دیپلماسی ایران را بی‌سابقه توصیف کرده و نوشته معمولاً مقام‌های خزانه‌داری سعی می‌کنند از ارائه نام افرادی که قرار است به فهرست تحریم‌ها اضافه می‌شوند، خودداری کنند تا آنها فرصتی برای منتقل کردن دارایی‌هایشان نداشته باشند. 

این روزنامه درباره دلیل عدم تحریم وزیر خارجه ایران نوشته مقام‌های خزانه‌داری از ارائه توضیحات در این خصوص و اینکه آیا تحریم علیه او فوری اعمال خواهد شد یا خیر خودداری کرده‌اند.

دولت‌های اروپایی در تلاش بوده‌اند از دولت آمریکا اطلاعات بیشتری درباره این تحریم‌ها که می‌تواند بر فعالیت‌های دیپلماتیک ظریف اثرگذار باشد، کسب کنند. مقام‌های دولت‌های خارجی به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند امیدوارند تحریم‌ها علیه ظریف «جزئی» باشد و توانایی او برای تعامل با غرب را محدود نکند. 

مقام‌های سابق آمریکایی هدف دولت ترامپ از تهدید به تحریم ظریف را ارسال پیام به دولت‌های اروپایی دانسته‌اند که با دولت آمریکا بر سر توافق هسته‌ای برجام اختلاف دارند.  

«جان اسمیت»، از مقام‌های سابق خزانه‌داری آمریکا گفت: «این کار، توهین مستقیم به اروپایی‌ها است. او احتمالاً آخرین فردی بود که اروپایی‌ها تصور می‌کردند توسط ایالات متحده تحریم شود.»

وال‌استریت‌ژورنال نوشته ظریف سفرهای زیادی به پایتخت‌های کشورهای مختلف انجام می‌دهد و در ماه آوریل مصاحبه‌هایی با رسانه‌های کشورهای خارجی انجام داد. 

«مارک دابوویتز»، مدیر عامل لابی صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی» که از مشاوران غیررسمی دولت ترامپ در امور ایران است گفت: «آنها (دولت ترامپ) هر کسی با اختیار تصمیم‌گیری در زمینه‌های سیاست خارجی و امنیت ملی را هدف قرار خواهند داد.»

«وندی شرمن»، سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در زمان مذاکرات هسته‌ای گفت: «نمی‌توانم به چیزی بی‌معناتر از تحریم فردی کلیدی فکر کنم که می‌تواند اگر قرار به گفت‌وگو بین ایران و آمریکا باشد، اثرگذار باشد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
میزان اندک تجارت با کشورهای اروپایی آیا واقعا ارزش تن دادن به اینستکس اروپایی‌ها را دارد؟ اگر به میزان مبادلات تجاری ایران و اروپا توجه شود مشخص خواهد شد که در اینستکس بر سر چه کسی کلاه رفته است.
Iran, Islamic Republic of
همش 4 میلیون یورو
کل سالش میشه ثروت یکی از هزارمیلیاردی های پاستور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هدف آمریکا در مقطع چند سال اخیر ایجاد زلزله مصنوعی در فضای داخلی کشور و به پای میز مذاکره آوردن ایران برای تحقق زورگویی‌هایش بوده است ولی تاکنون موفق نشده است فقط نباید گذاشت عوامل داخلی خیانت بکنند.
Iran, Islamic Republic of
اروپایی‌ها به تعهدات برجامی‌شان پایبند نبودند. چگونه در موارد جدیدی می‌توان به آنان اعتماد کرد، در حالی که زیر قول و امضای خودشان در برجام زدند.
Iran, Islamic Republic of
برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته ایرانی‌ها نمی‌خواهند به آمریکا لعن و نفرین بگویند بلکه کار و اشتغال می‌خواهند! در جواب او بنویسید آمریکایی‌ها روحیه استکباری دارند و مخالف پیشرفت ایران اسلامی و کار و اشتغال این مردم هستند پس از این نظر هم مستحق لعن و نفرین می‌باشند. بنابراین مرگ بر آمریکا.
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک چوپان کوهستان به افراد بی‌هنر و بی‌حیا، ضد انقلاب و نفوذی‌ها عرض می‌کنم که شیطان بزرگ در وقت مقتضی شما را همچون اسلاف‌تان ذبح خواهد کرد!
Iran, Islamic Republic of
برجامی باقی نمانده که کشورهای اروپایی بدعهد و خبیث از ایران می‌خواهند که در برجام بماند! با این اقتداری که جمهوری اسلامی دارد چرا عده‌ای غافل و بی‌تعهد همچنان در چارچوب برجام مرده با اروپایی‌ها رفتار می‌کنند و خواسته‌های ناحق آنها را می‌پذیرند؟! چرا عزت ملت را پایکوب می‌کنند؟! تحقیر از این بیشتر که فروش نفت در برابر غذا را می‌پذیرند!
Iran, Islamic Republic of
دستگاه دیپلماسی ما که قرار بود با مذاکرات چرخ هسته‌ای و اقتصاد کشور را همزمان بچرخاند حالا خودش مشمول تحریم‌ها قرار گرفته است! دستاورد این همه سال رفت و آمد و دریافت نشان لیاقت بعد از بازداشت چندین جاسوس در بین اعضای تیم مذاکره هسته‌ای و ده‌ها میلیارد خسارت به کشور و ملت این بود؟!
Iran, Islamic Republic of
دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس آمریکا جنایتکار شماره یک به درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیسنی ازبرجام خارج شده است دیگر حق حرف زدن ازافزایش ذخائر اورانیوم ایران را ندارد.
هیچ کشوری حق دخالت درامور داخلی ایران را ندارد.
آمریکا جنایتکار شماره یک حق صلاحیت از حل مسائل بین المللی را ندارد.
Iran, Islamic Republic of
واکنش رزمنده ایرانی به دخالت ترامپ درمورد برجام
ترامپ حق حرف زدن درمورد برجام و... را ندارد.
تصمیم تهران درباره برجام هیچ ربطی به دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی ندارد.
آمریکا جنایتکار شماره یک به درخواست رژیم صهیونیستی و با دستور دونالد ترامپ ازبرجام خارج شده است و دونالد ترامپ حق دخالت درباره برجام ندارد.
آمریکا با ملت ایران دشمن است.
ملت ایران دربرابر دیکتاتوری آمریکا سرخم نمی کند.
اجاره دخالت درامور داخلی خود را نمی دهیم.
حاکمیت ایران خط قرمزماست و نمی پذیریم هیچ طرفی درحاکمیت ایران درخالت کند.
آمریکا جنایتکار شماره یک به همراه اروپا جنایتکار شماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی جنایتکار شماره یک به صدام دیکتاتور درجنگ تحمیلی هشت ساله انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و سلاح های شیمیایی داده است! آمریکا و اروپا خق ندارند درباره تسلیحات ما حرف بزنند.
ازکسی برای قدرت دفاعی خود اجازه نمی گیریم
Iran, Islamic Republic of
که ایران به خاطر تهدید های آمریکا و متحدانش به شدت به دنبال توسعه موشک‌های بالستیک است.
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس‌جمهور! از برجام عبرت بگیرید و فریب اینستکس را نخورید
Iran, Islamic Republic of
عقب نشینی های گام به گام را ببینید.برجام،سند ننگین آموزش2030،کنوانسیون استعمار ساخته آب و هوایی،لوایح مربوط بهFATFبرای دادن اطلاعات پولی و مالی کشور به دشمن(درواقع اجرای خود تحریمی) و اینک اینستکس.اروپا نفت ما را نمی خرد اما پذیرفته ایم که درآمد ارزی خود را به اینستکس واریز کنیم تا فقط غذا و دارو بگیریم!ضمنا ممکن است بعد از واریز درآمد ایران اینستکس توسط امریکا تحریم شود و پول ما را باز هم بلوکه کنند.در این صورت سر و کله طرفداران مذاکره با امریکا پیدا خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی درمذاکره و برجام مردم ایران و کشور گرفتار کرده است....
Iran, Islamic Republic of
گلابي برجام
اي كاش آمريكا همه مسئولين و آقازاده هاشون رو تحريم مالي و مسافرتي كند
United States
ایکاش تحریم مسافرتی میشد که سر جاش بنشینه و تکان نخوره.
Iran, Islamic Republic of
...
مالک اشتر÷
Iran, Islamic Republic of
بابا پسرشو تحریم مالی کنید خب.

خودش که با شما معامله ای نداره
سلام
Iran, Islamic Republic of
تحريم مالى دروغ است،اگر راست مى گوييد، پسر ايشان در آمريكا مشغول خدمت به وطن است.!!
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس‌جمهور! از فلسطین اشغالی عبرت بگیرید و فریب اینستکس را نخورید
آقای رئیس‌جمهور! از اشغالی منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان باکو عبرت بگیرید و فریب اینستکس را نخورید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بدترين تحريم من اينه كه نتوانم كري راببينم طاقت دوريشو ندارم يادش بخير تو بالكن قهوه ميخوريم!!!!