جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۵

نامه برجامی ظریف به موگرینی

پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب: 692173
وزیر امور خارجه گفت: عزم جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از حقوق خود وفق برجام، از جمله توقف اجرای تعهدات، جدی است و در این مسیر تحت تاثیر فشارهای سیاسی و شانتاژها قرار نخواهد گرفت.
نامه برجامی ظریف به موگرینی
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه اعتماد، خبرنگار اعتماد اطلاع یافت که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در واکنش به یادداشت هشدارآمیز اخیر سه کشور اروپایی در خصوص توقف اجرایی برخی تعهدات برجامی کشورمان، طی نامه‌ای شدید اللحن خطاب به فدریکا موگرینی (هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام)، نگارش این یادداشت اروپایی را با توجه به محتوای آن مغایر با برجام دانسته است.

وی در این نامه، با اشاره به موارد متعدد و اساسی قصور طرف های اروپایی در ایفای تعهدات خود وفق برجام و بیانیه‌های بعدی وزرای خارجه دولت‌های عضو برجام، به طور مشروح و مستدل و با استناد به متن برجام و مکاتبات رسمی کشورمان با هماهنگ کننده کمیسیون مشترک، بر حق کشورمان برای توقف کلی یا جزیی اجرای برخی تعهدات برجامی خود تاکید و تصریح کرده است: جمهوری اسلامی ایران از مدت‌ها پیش سازوکار پیش بینی شده در بند ۳۶ برجام را رسماً به اجرا گذارده است.

ظریف در این نامه تصریح کرد: عزم جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از حقوق خود وفق برجام، از جمله توقف اجرای تعهدات، جدی است و در این مسیر تحت تاثیر فشارهای سیاسی و شانتاژها قرار نخواهد گرفت.

وی در این نامه بار دیگر خاطرنشان ساخته است: تنها راه برای حفظ برجام، این است که طرف‌های مقابل تعهدات خود را اجرا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Sweden
...
Iran, Islamic Republic of
که دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهورآمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی باید روزانه هزار بار بگوید اشتباه کردم که غلط کردم به درخواست بنیامین نتانیاهو نخست رژیم کودک کش صهیونیستی ازبرجام خارج شده است.‬‎
ایرانی‌ها قبل ازبرجام، امضای برجام شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دادند و هم بعد از خروج آمریکا از این توافق دیگر «مرگ بر آمریکا» سرمی دهند و همچنان نیزادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر ظریف یار انقلاب و مردم و رهبری
Iran, Islamic Republic of
ترامپ هیچ دلیلی برای کنار گذاشتن برجام نداشت
دونالد ترامپ هیچ دلیلی برای کنار گذاشتن توافق هسته‌ای بین المللی امضا شده با تهران ندارد.