جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵

راه حل تقویت معنوی توجه به مسائل سیاسی ست!

يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 691429
راه حل تقویت معنوی توجه به مسائل سیاسی ست!
گروه فرهنگی جهان نيوز: برای اینکه معنویت خودمان را افزایش دهیم، چه‌کار باید کنیم؟ یکی از مهم‌ترین راه‌هایش «توجه به مسائل سیاسی» است! بالاترین پاداش‌ها که رضایت خدا و نزدیک‌شدن به خداوند است، همه‌اش در امور اجتماعی است؛ در امور فردی نیست! هیچ‌کسی با نماز شب و با دعا و مناجات در موضوعات فردی، آن‌چنان نمی‌تواند رشد معنوی پیدا کند که در دعا و مناجات برای جامعۀ اسلامی و برای امور سیاسی، می‌تواند تقرب پیدا کند.

طبق روایت، نزدیک‌ترین شخص به رسول خدا(ص) در روز قیامت «امام عادل» (مدیر صالح یا سیاست‌مدار خوب) است (روضه‌الواعظین/2/466) اگر معنای عمومی امامت را در نظر بگیریم «امام عادل» کل مدیران را شامل می‌شود؛ یعنی هرکسی که در جایی مدیریت و فرماندهی و ریاست کند و به عدالت و تقوی رفتار کند.

و مبغوض‌ترین و بدترین فرد در نزد خدا، کسی است که در مقام سیاست‌مداری و سیاست‌ورزی و مدیریت- به جامعۀ اسلامی ظلم کند (همان) بدترین آدم کسی نیست که مرتکبِ قتل‌ها و ظلم‌ها و گناهان فردی شود، بدترین آدم کسی است که مدیر جامعه است و به جامعه ظلم می‌کند؛ لذا برخی از کسانی که در عرصۀ مدیریت‌های اجتماعی یا سیاسی آدم بدی می‌شوند و مدیریت جائرانه دارند، یک‌دفعه‌ای دچار سقوط وحشتناک می‌شوند.

طبیعتاً برای کسانی که مدیر نیستند نیز همین امکان رشد معنوی در موقعیت خودشان وجود دارد. پیامبر(ص) می‌فرماید: عابدترین مردم کسی است که دلسوز جامعۀ اسلامی است، دلش برای مردم می‌سوزد و از صمیم دل، تسلیم جامعۀ اسلامی و جمیع مسلمین است (أَنْسَکُ النَّاسِ نُسُکاً أَنْصَحُهُمْ جَیْباً وَ أَسْلَمُهُمْ قَلْباً لِجَمِیعِ الْمُسْلِمِین؛ کافی/3/418)

گزیده ای از بیانات حجت الاسلام علیرضا پناهیان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
Iran, Islamic Republic of
...
افراط از هر سویش بد است جناب آقای حاج آقا پناهیان
به یاد بیاورید که در بهمن 88 وعده دادید تا پنج سال دیگر اتفاقاتی رخ می دهد که همگان رخدادهای 88 را فراموش کنند (یعنی ظهور می شود)
....!!!!
سید
Iran, Islamic Republic of
حاج پناهیان راستی از اسلام اروپایی بگو ببینیم چطوره
حاجی چرا برای درمان به یکی از امامزاده ها دخیل نبستی خودتو چرا رفتی اروپا برا درمان
حرف و عمل هر وقت یکی شد مردم هم به شما اعتماد می کنن
Iran, Islamic Republic of
راه حل تقویت معنوی توجه به همه مسائل است. اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، ....
Iran, Islamic Republic of
فقط دلاره