کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بروجردی: سیاست چماق و هویج آمریکا نخ‌نما شده

22 خرداد 1398 ساعت 9:50

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: سفر نخست وزیر ژاپن به ایران در چارچوب روابط خوب میان دو کشور است و هیچ ارتباطی به میانجی گری میان ایران و آمریکا ندارد.


به گزارش جهان نیوز، علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی گمانه زنی ها مبنی بر اینکه نخست وزیر ژاپن به ایران به عنوان میانجی گر میان ایران و آمریکا به کشورمان سفر خواهد کرد، اظهار داشت: سفر نخست وزیر ژاپن به ایران در چارچوب روابط خوب میان دو کشور است و هیچ ارتباطی به میانجی گری میان ایران و آمریکا ندارد.

وی افزود: هرچند آمریکایی ها به بسیاری از کشورهای منطقه برای میانجی گری میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده متوسل شده اند اما سیاست قطعی ما عدم مذاکره است چراکه ما مذاکره را با هدف تفاهم و توافق انجام می دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: ما بعد از سال ها مذاکره با غربی ها که آمریکا یکی از این کشورها بود به یک توافق رسیدیم که آنها این توافق را زیر پا گذاشتند بنابراین چنین کشوری غیرقابل اعتماد و طبیعتا غیرقابل مذاکره است.

وی درباره سیاست یک بام و دو هوای آمریکایی ها که رئیس جمهور این کشور یک روز شماره تلفن خود را برای مذاکره با مقامات ایرانی اعلام می کند و روز دیگر تحریم ها را علیه جمهوری اسلامی تشدید می کند، گفت: این سیاست چماق و هویج است که نخ نما و بی ارزش شده است. ما از تهدیدات و تحریم های آنها نمی هراسیم و همواره این تحریم ها را هوشمندانه مدیریت و به نفع ملت مصادره کرده ایم.

بروجردی با تاکید براینکه بسیاری از استعدادهای ما در سایه تحریم ها شکوفا شد و موفق شدیم کارهای بزرگی انجام دهیم، خاطرنشان کرد: این بار نیز قطعا همین اتفاق خواهد افتاد، اقدامات ظالمانه آمریکا غیرقانونی است و خلاف تعهدات این کشور در برجام است و تاثیری بر تصمیمات ما در  خصوص آمریکا و غرب نخواهد گذاشت.

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 689938

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/689938/بروجردی-سیاست-چماق-هویج-آمریکا-نخ-نما-شده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com