کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور کروبی:

روحانی باید استعفا دهد، مگر اینکه اختیارات ویژه بگیرد!

20 خرداد 1398 ساعت 10:48

گرامی مقدم گفته است: به عقیده من در شرایط کنونی خود رئیس‌جمهوری نیز باید استعفا دهد چرا که زمانی که نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، ماندن او فایده‌ای ندارد.


به گزارش جهان نیوز، «اسماعیل گرامی‌مقدم» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مشاور «مهدی کروبی» -از سران فتنه- در مصاحبه با روزنامه ابتکار گفت: «به عقیده من در شرایط کنونی خود رئیس‌جمهوری نیز باید استعفا دهد چرا که زمانی که نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، ماندن او فایده‌ای ندارد مگر اینکه اختیارات ویژه به او داده شود. به نظر من نه تنها وزرای مستعفی بلکه دیگر وزرا نیز وامانده‌اند و نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. خود من با برخی از وزیران که دیدارهایی داشتم، از کاستی‌ها گلایه داشتن به گونه‌ای که حتی از پذیرفتن مسئولیت پشیمان شده بودند. حالا اینکه چرا برخی هنوز مانده‌اند و تاکنون استعفا نداده‌اند دلایلی دارد و یا احتمالاً در آینده استعفا می‌دهند».

گرامی مقدم در ادامه گفت: «اصلاح‌طلبان در دولت حضور ندارند که الان بخواهند از آن خارج شوند. آقای روحانی تمام دولت خود را در اختیار اصولگرایان معتدل گذاشت. در واقع حسن روحانی اصلاح‌طلبان را فقط تا پشت در پاستور راه داد…ناکارآمدی فعلی به عملکرد دولت بر نمی‌گردد چرا که بسیاری از مسائل پیش آمده خارج از اختیار دولت بود و بر او تحمیل شد».



کارشناسان و صاحبنظران- با گرایش‌های مختلف سیاسی- متفق القول هستند که دولت روحانی اختیارات ویژه‌ای دارد، اما متاسفانه اهتمام و اراده‌ای برای بهره مندی از این اختیارات ویژه در دولت وجود ندارد و به همین دلیل، بسیاری از مطالبات مردم بر زمین مانده است.

اصلاح طلبان پیش از این پیشنهاد استعفای روحانی را به منتقدان دولت نسبت می‌دادند، اما اولین بار «سعید حجاریان» این پیشنهاد را مغایر با منافع ملی را مطرح کرد. پس از آن «حسین موسویان» از اعضای تیم مذاکره کننده توافق سعدآباد که اکنون در آمریکا اقامت دارد، مدعی شد که نظام باید برای خروج از بن‌بست به «استعفای دولت فعلی و برگزاری انتخابات زودرس» تن دهد!

برخی اصلاح طلبان با ارائه این آدرس غلط در پی آن هستند تا شرایط کشور را بحرانی و بدون راه حل جا زده و با ناراضی سازی در میان مردم، زمینه آشوب‌های خیابانی را کلید بزنند.


کد مطلب: 689601

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/689601/روحانی-باید-استعفا-دهد-مگر-اینکه-اختیارات-ویژه-بگیرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com