دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

رهبرانقلاب از کدام پروژه خطرناک‌ علمی صحبت کردند؟

يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 688811
مشرق در 30 بهمن سال گذشته اولین بار نسبت به پروژه 2040 و ارتباط کاوه مدنی با این پروژه اطلاع‌رسانی کرده بود.
رهبرانقلاب از کدام پروژه خطرناک‌ صحبت کردند؟
به گزارش جهان نيوز، در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان (۸ خرداد ۹۸) جمعی از اساتید، اعضای هیئت‌های علمی و پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراکز علمی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند:

"حرکت علمی و پیشرفت‌های دانشگاه‌ها در دهه‌های اخیر به معنی واقعی کلمه چشمگیر و برجسته است اما جریانی با سرمنشأ خارجی و با امتداد داخلی سعی دارد با بی‌ارزش نشان دادن و یا کوچک شمردن حرکت علمی کشور و پیشرفت‌های به‌دست آمده، مردم و جوانان را ناامید کند."

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر سازمان یافته بودن این جریان افزودند:
"یک نمونه از این جریان، «پروژه ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد برای ایران» است که هدف آن، زیر سوال بردن پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی است و متأسفانه عده‌ای هم در داخل در حرکتی مرکب از خباثت و خیانت با آنها هم‌صدایی می‌کنند."


گفتنی است که مشرق در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۷، در گزارشی با عنوان «کاوه مدنی با مراکز صهیونیستی چه ارتباطی دارد؟»، اولین بار بحث پروژه نفوذ علمی و پروژه ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد برای ایران را مطرح کرد. در گزارش مشرق آمده بود:

" کاوه مدنی همچنین در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، با «برنامه حمید و کریستینا مقدم برای مطالعات ایران» در دانشگاه استفورد همکاری داشت. این برنامه، ذیل بخش مطالعات ایران استفورد، تحت مدیریت «عباس میلانی»، از چهره‌های ضدانقلاب و از کارشناسان ثابت بی بی سی فارس و تلویزیون صدای آمریکا اداره می‌شود که رادیکال‌ترین مواضع را علیه جمهوری اسلامی ایران می‌گیرد.
 
این پروژه، یک برنامه تحقیقاتی برای ارزیابی منابع استراتژیک ایران در حوزه‌های مختلف از قبیل کشاورزی، آب و انرژی است و قطعاً سفارش‌دهنده این تحقیقات نمی‌تواند یک فرد عادی باشد، بلکه قطعاً پای نهادهای حکومتی آمریکا و به طور خاص نهادهای اطلاعاتی این کشور در میان است. مدیر «پروژه ایران ۲۰۴۰»، «پویا آزادی» است که تخصص او حوزه «آب» است. آزادی به همراه حسن دهقان‌پور، مهران سهرابی و «کاوه مدنی»، پژوهشی را برای پروژه ایران ۲۰۴۰ در حوزه «نفت» و ذخایر نفتی ایران انجام داده‌اند! "






حال اینکه کاوه مدنی، بعد از مفتوح شدن پرونده قضائی او در پیوند با جاسوسی از مراکز نظامی و فرار از ایران، مستقیماً به این مرکز رفته و در آن‌جا استقرار یافته، خود می‌تواند یک سرخط مهم در ریشه یابی پیوندهای پنهان او با کانون‌های خاصی در غرب باشد.
 

کاوه مدنی قبل از رسیدن به معاونت سازمان حفاظت محیط زیست، همکار پروژه ۲۰۴۰ استنفورد بود
 

کاوه مدنی و گری لوئیس (نماینده پیشین سازمان ملل در ایران و جاسوس موساد)

در این چشم‌انداز، حضور و ارتقا کم‌سابقه او را در درون حاکمیت و در سطح معاونت سازمانی با مأموریت‌های استراتژیک در حوزه آب و اقلیم و محیط زیست، می‌توان در همین پازل در نظر گرفت. همگان به یاد دارند که در اواخر خرداد ۹۷، کلیپی ضبط شده از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خطاب به مردم ایران منتشر شد که او با ادعای دلسوزی برای کم‌آبی و بحران آب در ایران، مدعی شد که این رژیم حاضر است به شرط محقق شدن خواسته‌های این رژیم، فناوری شیرین‌سازی آب به ایران بدهد!

نکته بسیار حیاتی و اساسی این است که چند «کاوه مدنی» در حال حاضر در مسوولیت‌های مهم دولتی به صورت چراغ خاموش در حال فعالیت هستند و چند پروژه طراحی شده خطرناک در مراکز علمی همکار سرویس‌های اطلاعاتی غربی، به اسم پروژه‌های علمی در حال نابود کردن خزنده منابع حیاتی و تخریب جهت‌ها و مسیرهای درست علمی کشور است.