مدیران سازمان صدا و سیما برای دفتر موسیقی و سرود این سازمان جوانی را انتخاب کردهاند که تقریبا هیچ تخصص و تجربهای در حوزه موسیقی ندارد.
به گزارش جهان نيوز، چندی پیش خبر آمد که مدیردفتر موسیقی و سرود صدا و سیما تغییر کرده است. براساس حکمی که رئیس سازمان صدا و سیما آن را امضا کرده، محمدمهدی نراقیان به عنوان رئیس جدید مرکز موسیقی صدا و سیما منصوب شد. این انتصاب به معنی پایانِ مدیریت پنج ساله محمدباقر معلم در این دفتر بود. معلم از سال 1393 به دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما آمد و حدود پنج سال در آنجا فعالیت کرد.
اکنون که مدیریت این مرکز تغییر کرده است، شاید پرسش اصلی اهالی هنر این باشد که تخصص محمدمهدی نراقیان چیست و تا چه حد با فضای موسیقی آشناست؟
تخصص نراقیان در حوزه مدیریت شهری است و با یک جستجو در فضای مجازی میتوان متوجه فعالیتهای او در این حوزه شد. چند سال پیش هم نراقیان به عنوان کاشناس حوزه شهری و معماری به برنامه تلویزیونی ثریا دعوت شده است. از نراقیان چند مقاله در همین حوزه تخصصیاش یعنی مدیریت شهری و معماری وجود دارد؛ یکی از این مقالهها موضوعش «بررسی میزان تناسب منابع درآمدی و ماموریت های شهرداریها مورد مطالعه شهرداری تهران» است.
در کارنامهی نراقیان حضورش به عنوان مشاور رئیس مرکز بسیج صداوسیما هم دیده میشود.
اما ارتباط نراقیان با موسیقی چیست و تواناییها و تخصصهایش در این حوزه به چه شکلی است. جستجوهای ما در این باره به نتیجهای نرسید و تقریبا هیچ فعالیتی از محمدمهدی نراقیان در حوزه موسیقی در فضای مجازی یافت نشد.
حال پرسش اصلی از مسئولان سازمان صدا و سیما این است که براساس کدام تخصص و کدام تجربه، محمدمهدی نراقیان را به عنوان مدیر مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما انتخاب کردهاند.
همین روزهای گذشته بود که مقام معظم رهبری نسبت به زبان معیار و البته محتوای برخی ترانههایی که از شبکههای سیما پخش میشود، انتقاداتی مطرح کرد. این انتقادها نشان میدهد که موسیقی در سازمان صدا و سیما مشکلات زیادی دارد و تنها با حضور نیروهای متخصص میتوان این مشکلات را رفع کرد.
حال باید از مدیران سازمان پرسید که با کدام تخصص و با کدام پشتوانهی تجربی محمدمهدی نراقیان را به عنوان مسئول دفتر موسیقی و سرود صدا و سیما معرفی کردهاند.
در گذشته مدیرانی که سُکان هدایت این بخش را برعهده داشتهاند، کسانی مانند علی معلم دامغانی بودهاند. علی معلم با فضای موسیقی کشور آشنا بود و خود سابقه همکاری با چندین آهنگساز و خواننده مطرح موسیقی ایران را داشت.
دیگر مدیرانِ دفتر موسیقی هم با فضای موسیقی آشنا بودند؛ از جمله محسن نفر که خودش آهنگساز و نوازندهای چیزه دست است.
اما حضور نراقیان در دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما، این ابهام را در میان اهالی هنر ایجاد میکند که چنین شخصی که تقریبا کمترین میزان تخصص و آشنایی با فضای موسیقی را دارد چرا باید در چنین جایگاهی به کار گرفته شود.
شاید بهتر بود با درایت بیشتر، نراقیان را در جایگاهی که تخصص و تجربهاش را دارد به کار گرفته شود.
از کدوم مصلحت کدوم تحول سخن میفرمائید؟اگر رهبری تذکر نمیدادند قمارخونه شبکه سه جمع میشد؟البته جمع شده ولی به شکل ستاره ساز داره ادامه میده.شما ازسازمانی صحبت میکنید که نود درصد مردم اصلا به صدا وسیما نگاه نمیکنند.سرتو بالا بگیر وبه پشت بامها نگاه کن تا ببینی مصلحت کجاست.
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با همه ضعف هایی که دارد سالم ترین صدا و سیما در دنیاست لطفا قضاوت شخصی خود را تحمیل نفرمایید شما اگر دلبسته ماهواره های کذایی هستید به حساب مردم ایران نگذارید! بسیاری از مردم همین برنامه های سیما را تماشا می کنند.
با یک سرچ ساده ببینید، تخصص مدیر شبکه 3 صدا و سیما قبل از این پست چه بوده است، مدیری که شماها برایش سوت و جیغ و هورا می کشید، جناب رییس صدا و سیما آنچنان کار کرده است که ترامپ هم از صدا و سیمای ایران شاکی است،