سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
لاوروف:

خروج آمریکا از برجام اوضاع را متشنج کرده است

چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 685428
وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران اوضاع را متشنج کرده است.
خروج آمریکا از برجام اوضاع را متشنج کرده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) تأکید کرد، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران اوضاع را متشنج کرده است.

وی در دیدار با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران که به مسکو رفته است، گفت: «اوضاع پیرامون برجام به دلیل خروج آمریکا از این توافق متشنج‌تر شده است. این توافق به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسیده بود».

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «ما برای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام و تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل -همانطور که در بیانیه امروز ایران نیز تأکید شده بود - ارزش بالایی قائلیم».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: «ما امروز نامه رئیس‌جمهور ایران را دریافت کردیم. این سند مورد بررسی بسیار دقیق قرار خواهد گرفت و صحبت امروز فرصت بسیار خوبی برای تبادل آراء درباره این موضوع و این سند خواهد بود».

وی همچنین گفت: «البته سفر امروز برای تبادل نظر و مرور روابط دوجانبه و ارتباطات در زمینه امور اقتصادی و فرهنگی و دیگر حوزه‌های همکاری‌های دوجانبه فرصت خوبی خواهد بود. البته امروز درباره تحولات سوریه و هماهنگی‌ها میان دو کشور در چارچوب آستانه نیز گفت‌وگو خواهیم کرد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *