جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲۹
آیت‌الله‌ خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

باید جلوی گرانی‌ها گرفته شود/ مسئولان می‌گویند گرانی‌ها مبنا ندارد؛ پس چرا جلویش را نمی‌گیرید؟/ اگر یک قدم مقابل ترامپ عقب بنشینیم ده قدم جلو می‌آید/ باید سر این دیوانه را به سنگ کوبید

جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 684569
امام جمعه موقّت تهران با اشاره به تهدیدات آمریکا گفت: در چنین شرایطی، مذاکره به معنای تسلیم است و تسلیم یعنی ذلّت و ملت عاشورایی ایران ذلّت ناپذیر است و شعار ملّت عاشورایی ما، هیهات منا الذله است.
باید جلوی گرانی‌ها گرفته شود/ مسئولان می‌گویند گرانی‌ها مبنا ندارد؛ پس چرا جلویش را نمی‌گیرید؟/ اگر یک قدم مقابل ترامپ عقب بنشینیم ده قدم جلو می‌آید/ باید سر این دیوانه را به سنگ کوبید
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۳ اردیبهشت تهران با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، احترام و حریم ویژه‌ای دارد و باید حریم این ماه را نگه داشت.

وی با بیان اینکه در روزه گرفتن، صرفا نباید به نخوردن و ننوشیدن تاکید کنیم بلکه باید اعضا و جوارح‌مان هم روزه‌دار باشند و رمضانی عمل کنند، تاکید کرد: روزه‌داری قلب مهمتر از روزه‌داری زبان و روزه‌داری زبان مهمتر از روزه‌داری شکم است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه افطاری دادن به فقرا و محرومین ثواب بسیار زیادی دارد، گفت: آنان که اهل افطاری دادن هستند، دادن افطاری به فقرا و محرومین در اولویت اول آن‌ها باشد.

آیت‌الله خاتمی در ادامه ضمن تبریک روز کارگر گفت: کارگران نقش بزرگی در مقوله رونق تولید دارند. رونق تولید با خودش «عزت» و «مقاومت در برابر دشمن» را در پی دارد.

وی افزود: نظام باید تلاش بیشتری برای بهبود وضعیت معیشت آبرومندانه کارگران و معلمان داشته باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با بیان اینکه مصاف ما با آمریکا «عقیدتی» است، گفت: دنیا می‌داند آمریکا و اذناب آن در خط مقدم تروریست و تروریست‌پروری هستند و زرادخانه‌های هسته‌ای و بمب اتم در کشور‌های آمریکا و اذنابش فراوان است. ۴۰ سال آنی نبوده که ما در ستیز با آمریکا نباشیم و به فضل خدا در این ۴۰ سال ملت ما پیروز بوده است و حداقل هِیمنه آمریکا در دنیا را شکسته است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه آن چیزی که همیشه مایه نگرانی ترامپ بوده، شعار مرگ بر آمریکای مردم ماست، گفت: مرگ بر آمریکای ما یعنی مرگ بر ترامپ، بولتون و پمپئو. ما با مردم آمریکا کاری نداریم. پیروزی بودیم و به فضل خدا پیروز خواهیم بود. جمهوری اسلامی ایران نقشه خاورمیانه جدید آمریکا را به فضل خدا در هم شکسته است.

وی با بیان اینکه جنگ نظامی، جنگ فرهنگی، جنگ سیاسی و جنگ اقتصادی، ۴ جنگ آمریکا علیه ملت ایران طی ۴۰ سال گذشته بوده است، عنوان کرد: ملت بزرگ ایران در طول این ۴۰ سال در برابر این ۴ جنگ پیروز بیرون آمدند و قطعا از جنگ اقتصادی هم پیروز بیرون می‌آیند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه «خداباوری»، «بصیرت»، «حضور مردم در صحنه»، «مقاومت و همچنین «وحدت و همدلی» ۵ رمز پیروزی ما در این جنگ‌ها بوده‌اند، گفت: با این ۵ رمز در آینده هم پیروز خواهیم بود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امروز خود آمریکا کشوری بحران‌زده است، تصریح کرد: ترامپ مثل دزد سرِ گردنه‌ای است که دائما باج‌گیری می‌کند. ما با یک دیوانه طرف هستیم که اگر یک قدم عقب بنشینیم ده قدم جلو می‌آید. باید سر این دیوانه را به سنگ کوبید و تنها ملتی که می‌تواند سر این دیوانه را به سنگ بکوبد ملت بزرگ ایران است.

وی با بیان اینکه در این شرایط «مذاکره» یعنی تسلیم شدن و تسلیم شدن به معنای ذلت است، گفت: ملت ایران ذلت پذیر نیست و شعار ملت ما «هیهات من الذله» است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه «تهدید» مهمترین ابزار ترامپ است، عنوان کرد:

تهدیدات ترامپ نخ‌نما شده است و هر جایی که اثر داشته باشد، مطمئنا در ایران بی‌اثر است. ۴۰ سال است که گوش ملت ایران از این تهدیدات پر شده است. جواب همه تهدیدات ترامپ را داده‌ایم و خواهیم داد. به فضل خدا نظام ما هر چقدر بخواهد نفت تولید می‌کند و هر چدر هم بخواهد نفت صادر خواهد کرد و ما در طول این ۴۰ سال این را نشان داده‌ایم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه آمریکا باید بداند که شیطنت‌هایش بی‌پاسخ نمی‌ماند، گفت:

ملت ما ملتی غیور است که در جنگ هشت ساله آمریکا و اذنابش را از پای درآورد. ملت ما در برابر توطئه‌کنندگان تماشاچی نخواهد بود بلکه توی دهن توطئه‌کنندگان می‌زند و دندان‌های آن‌ها را خُرد می‌کند.

وی با بیان اینکه خوی آمریکا خوی زیاده‌خواهی است، گفت: ببینید آمریکا چه رفتاری در برابر ونزوئلا دارد. آمریکا در برابر دولتی که از رای مردم برآمده می‌ایستد و از یک فرد دست‌‎نشانده در ونزوئلا حمایت می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: با وجود این همه توطئه از سوی آمریکا، باید بگویم که احمق‌ترین نظام جهان هم آمریکاست. آن‌ها در اوج محبوبیت سپاه و زمانیکه نیرو‌های مسلح ما به ویژه سپاه پاسداران در ماجرای سیل اخیر خوش می‌درخشیدند، سپاه را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کردند و سبب شدند آن‌هایی هم که میانه چندانی با سپاه نداشتند، محبوبیت سپاه در قلب‌شان جای بگیرد.

آیت‌الله خاتمی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران، با بیان اینکه نباید کسی انتظار داشته باشد خطیب نماز جمعه در خصوص گرانی‌های افسار گسیخته حرفی نزند، گفت: قطعا توطئه دشمنان قسم خورده ما در این ماجرا دخیل است، اما ما نباید سوءمدیریت‌ها را نادیده بگیریم. از مسئولان محترم می‌خواهیم تصمیمات‌شان پخته‌تر و سنجیده‌تر باشد. بعد از ۴۰ سال، آزمون و خطا کردن غلط است. مسئولان قبل از تصمیمات‌شان، مردم را اقناع کنند.
 
وی افزود: آنچه که در ماجرای گرانی‌های افسار گسیخته فعلی مثل آفتاب روشن است «ضعف نظارت» است، تاکید کرد: خود مسئولان می‌گویند بسیاری از گرانی‌ها مبنا ندارد؛ اگر مبنا ندارد پس چرا جلوی این گرانی‌ها را نمی‌گیرید و قاطعانه مقابله نمی‌کنید. باید جلوی این گرانی‌های افسارگسیخته گرفته شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با بیان اینکه مبادا سیل‌زده‌ها فراموش شوند، گفت: مردم و سیل‌زدگان، وعده‌های مسئولان را فراموش نخواهند کرد. باید تا رفع همه پیامد‌های سیل، مسئولان به مردم کمک کنند.

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به شهادت طلبه ۴۶ ساله همدانی توسط یکی از اشرار سابقه‌دار، عنوان کرد: اولا باید بگویم که آن طلبه با این شهادت به فیض و فوز عظیم رسید.

 مردم همدان در تشییع این شهید سنگ تمام گذاشتند و مانور وفاداری به روحانیت را نشان دادند. همه مسئولان استان همدان در این ماجرا خوب وارد صحنه شدند به خصوص نیروی انتظامی که کمتر از ۲۴ ساعت قاتل جنایتکار را به سزای عمل ننگینش رساند. اما باید توجه کنیم که این جنایت پشت صحنه دارد. الان وقت آن است که مسئولان فضای مجازی بدانند که فضای مجازی با این ترتیبی که دارد، به نظام ضربه می‌زند. باید قاتلین پشت صحنه طلبه همدانی هم به سزای عمل ننگین خود برسند.

وی در پایان با اشاره به خبر دردناک اعدام ۳۷ نفر از مسلمانان و فعالان اجتماعی در عربستان که ۳۲ نفر از آن‌ها شیعه بودند، گفت: این خبر دل هر انسان و دل هر آزاده‎‌ای را لرزاند. برخی از این اعدامی‌ها حتی به سن قانونی هم نرسیده بودند. در این جنایت باید در کنار شاه جلاد سعودی، ترامپ را دید. دلار‌های عربستان، ترامپ را کور و کر کرده است. چرا سازمان‌های بین‌المللی خفقان گرفته‌اند. سازمان کنفرانس اسلامی که اسم اسلام را یدک می‌کشد، چرا در برابر این جنایت ساکت شده است؟ ما مطمئنیم این خون‌ها کار خودشان را می‌کنند و به فضل خدا، آل‌سعود را به آل‌سقوط  تبدیل خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید جلوی گرانی‌ها گرفته شود ولی متاسفانه دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ازفروردین سال 1397 تاکنون هیچ کاری نکردند و بی توجهی کردند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
اي مسئولين بدانيد كمر مردم درجه 2 دارد خرد ميشود و شكسته ميشوند و شما بي تقصير نيستيد و در حضور خدا پاسخگو و شرمساريد.بي عرضگي خودتان را گردن ديگران نيندازيد.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ان موقع که ترامپ پیشنهاد مذاکره داد و روحانی میگفت ۸ بار ترامپ درخواست داد انموقع هنوز شدت تحریمها اینگونه نبود و هنوز ترامپ هار نشده بود. منافع ملی کجا رفته چرا انموقع مداکره نکردید حالا که کارد به استخوان برسد مطمین باشید مذاکره خواهید کرد.
Iran, Islamic Republic of
19.13 عزیز اون موقعه مذاکره می کردن دلواپسها چه جوری پول به جیب میزدن . دلواپسها و کاسبان تحریم همه کاری کردن تا این مذاکره به شکست بخوره . فکر کردی اجازه میدن این دلواپسها مردم زندگی کنن ؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شعار و فقط شعار و ديگر هيچ. ناگارامدي بيداد ميثكند و عيان مشهود است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
گرانی مبنا ندارد باورکنید رفتم برای جهیزیه چندقلم کالا گرفتم ۶۰ میلیون تومن شده تازه ۸۰درصد دیگه باقی مونده هرکس ازمن میپرسه وقتی رقمش را بهش میگم محکم به پشت دستشون میزدند...
محمد
Iran, Islamic Republic of
همه مسئولين ميگويند صادرات نفت ادامه دارد و امريكا هيچ غلطي نميتواند بكند و از سويي همه گناه تورم افسار گسيخته را گردن تحريمها مي اندازند.ما كه نفهميديم قسم حضرت عباس را باور كنيم يا دم خروس را.خرما شده كيلويي 40 هزار تومن يا صدرات گوشت كه باعث شد گوشت به كيلويي 140 هزار تومن برسد و صدها مورد مشابه چه ربطي به تحريمها دارد؟با مردم صادق باشيد و از خدا بترسيد كه اين مقامها هر چه بالا هم باشد دائمي نيست و روزي خشم مردم و خداوند دامنتان را ميگيرد
Iran, Islamic Republic of
مردم چقدر بي انصاف شده ايد شما بقول رهبري در جنگ اقتصادي قرار داريد . آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند اگر ما پشت هم باشيم
Iran, Islamic Republic of
مردم بی انصاف شدن ؟ اقای 21.06 شرکتی که با هزار زور راه انداختم و هزینه زندگی خودم و مادرم و خواهرم را میدادم و 12 نفر پیشم کار می کردند بخاطر شما دلواپسها و امیالتون به ورشکستگی رسید . شما پول من را میدید ؟ شما زندگی مادر و خواهر و زن و بچه من را می چرخونی ؟ البته شما که بهت میدن می خوری که همین حرفها را بزنی ولی امثال من غیروابسته چی ؟ ....
Iran, Islamic Republic of
من هم مانند شما یک شهروند هستم ولی به آرمانهای انقلاب و رهبری اعتقاد دارم و سختی ها را به جان می خرم
Iran, Islamic Republic of
خدايا شكر كه به بركت انقلاب هيمنه آمريكا از بين رفت و ما با رهبري فرزانه همچنان با قدرت ، عزت ، عظمت ، آسايش و امنيت و رفاه در اين مسير پيش مي رويم. ايران اي شكوه استقامت.
France
دقیقا کدوم رفاه؟؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
حاجى آقا بهتر نبود بجاى اين شعارهاى آتشين به مسؤلين توصيه ميكردى كه اين نظام هرچى داره از صدقه سر كارگر، معلم و اقشار زحمتكش داره ؟!
چرا اين اقشار نتونن اعتراضات خود را به گوش آقايون برسونند ؟! مگه هركى معترضه ضد انقلابه ؟!
Iran, Islamic Republic of
ما آمريكا را زير پا مي گذاريم. فقط مردم و مسولين بايد پشت هم باشند . من كه براي اين انقلاب جانم را مي دهم اين سخت ها كه سهل است . جانم فداي رهبر
Iran, Islamic Republic of
حقوق چقدرمیگیری که این حرفا را میزنی پشتت گرم ونرم هست .
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
...
Korea, Republic of
یعنی نمیفهمی این تورم بخاطر تحریمه ...
Iran, Islamic Republic of
تورم بخاطر 5 برابر شدن حجم نقدینگی در طول 6 سال گذشته است و نتیجه سوء مدیریت دولت و بانک مرکزی است .
شمس
Romania
خیلی فرصت ها را از دست دادیم. بهتر از این میتوتستیم سیاست خارحی کشور را مدیریت کنیم. با شعار مرگ نمی توان کشور اداره کرد
Iran, Islamic Republic of
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به عوامل خارجی مربوط نیست .
Iran, Islamic Republic of
...
United States
همهٔ مسولین فقط تبدیل شدن به کارخانهٔ گفتن باید‌ها و نباید ها. "باید" این "باید" اون.
سوپاپ نظام
Iran, Islamic Republic of
همش حرف حرف حرف و .....
شما كه مسئول هستي چرا مطالبه نمي كني و فقط پشت تريبون نمك بر زخم مردم مي پاشي؟اگر كاره اي نيستيد و عرضه نداريد حداقل كنار برويد تا افراد با لياقت بتوانند بيايند و مشكلات را حل كتتد.