کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیسی: نگذاریم فساد در جمهوری اسلامی لانه کند

12 ارديبهشت 1398 ساعت 19:28

رئیس قوه قوه قضائیه گفت: به هیچ عنوان نباید بگذاریم که فساد در جمهوری اسلامی لانه کند و قطعاً در گام دوم انقلاب باید در این زمینه اقدامات مؤثری انجام شود.


به گزارش جهان نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان که در فرودگاه زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: توفیقی حاصل شد که اولین سفر رسمی مسئولان قوه قضائیه در دوره جدید به استان سیستان و بلوچستان باشد.

وی افزود: در این سفر علاوه بر دیدار با اقشار مختلف مردم از جمله خانواده شهدا و ایثارگران، نخبگان، اساتید و دانشجویان، روحانیون و علمای شیعه و سنی و قضات و کارکنان دادگستری از نزدیک با مشکلات قضائی مردم هم آشنا شدیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه در این سفر با بزرگان طوایف هم دیدار داشته است، ادامه داد: در این سفر بر حل مسائل بین طوایف با حضور ریش سفیدان و طوایف و کسانی که می‌توانند اختلافات را حل کنند، تاکید شد.

وی با اشاره به اینکه حضور بزرگان طوایف در حل و فصل دعاوی بسیار تأثیرگذار است، گفت: قطعاً حضور ریش سفیدان در کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به شوراهای حل اختلاف بسیار مهم است.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه قضات باید متوجه باشند که در محضر پروردگار حکم صادر می‌کنند، تصریح کرد: اجرای عدالت و قانون، مبارزه بی امان با هر گونه شرارت و نا امنی و مبارزه بی امان با فساد در دستور کار قوه قضائیه است.

رئیس قوه قضائیه افزود: به هیچ عنوان نباید بگذاریم که فساد در جمهوری اسلامی لانه کند و قطعاً در گام دوم انقلابباید در این زمینه اقدامات مؤثری انجام شود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان علاوه بر داشته‌های مادی و معنوی دارای جوانان برومند و پر تلاشی است که باید حتماً با برنامه ریزی درست از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در زمینه‌های مختلف از جمله، اقتصاد دریا و محصولات کشاورزی متنوع بیان داشت: طی ۴۰ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی کارهای بسیار مهمی به برکت اسلام و انقلاب در این منطقه انجام شده است اما همچنان باید کارهای دیگری انجام شود.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان در حال توسعه است، گفت: البته هر گونه توسعه و پیشرفتی در سایه اتحاد، انسجام و وحدت اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به سابقه طولانی وحدت مردم سیستان و بلوچستان افزود: اتحاد مردم سیستان و بلوچستان یک الگو برای همه مسلمانان جهان است و برای دوستان دارای پیام دوستی و صمیمیت است و موجب نا امیدی دشمنان می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر ادامه مبارزه بی امان با شبکه‌های گسترده قاچاق مواد مخدر و قاچاق سوخت ادامه داد: برای توسعه استان سیستان و بلوچستان دستگاه قضائی از کارآفرینان به صورت جدی و با برنامه حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین نیروی انسانی کارآمد و کمبود قاضی نیز برنامه ریزی می‌شود، تصریح کرد: برای حل مشکلات سازمان‌های قضائی و دادگستری سیستان و بلوچستان نیز اعتبارات خاصی اختصاص داده می‌شود.


کد مطلب: 684518

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/684518/رئیسی-نگذاریم-فساد-جمهوری-اسلامی-لانه-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com