جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

بی تفاوتی مسئولان به گرانی ادامه‌دار خودرو

پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 684482
شرایط تورمی بازار خودرو در حالی رخ داده است که سال گذشته وزارت صنعت، دستورالعمل جدید قیمت گذاری بر مبنای «تا حداکثر ۵ درصد زیر نرخ بازار» را ابلاغ کرد.
بی تفاوتی مسئولان به گرانی ادامه‌دار خودرو
به گزارش جهان نيوز، در شرایطی که موج‌های قیمتی بازار خودرو، واکنش خاصی را از سوی وزارت صمت و خودروسازان در پی نداشته است، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، از مردم تقاضا کرد خرید خودرو را به عقب بیندازند.
 
سید یاسر رایگانی، اظهار کرد: در فضایی که تعدادی سودجو و دلال بدون کارشناسی، قیمت‌ها را افزایش می‌دهند از مردم تقاضا می‌شود خرید خودرو را عقب بیندازند تا شرایط خرید و فروش به روال عادی برگردد.

شرایط تورمی بازار خودرو در حالی رخ داده است که سال گذشته وزارت صنعت، دستورالعمل جدید قیمت گذاری بر مبنای «تا حداکثر ۵ درصد زیر نرخ بازار» را ابلاغ کرد که به نظر می‌رسید می‌تواند محرک خوبی برای آشفته بازار خودرو باشد. با این حال، این مصوبه تاکنون چندان تحقق نیافته است. علت این موضوع، جدای از اینکه وزارت صنعت ممکن است دچار سرگردانی در فضای اجرا شده باشد، این است که هم اینک دست خودروسازان برای عمل به تعهدات سال ۹۷ و ۹۸ شامل ۷۸۰ هزار خودرو، بسته شده است.

اینها تمام ماجرا نیست. به نظر می‌رسد رشد بی منطق قیمت‌های بازار خودرو که هم اینک با فرضیه قیمت سازی های کاذب در فضای مجازی همراه شده، مزید بر علت شده تا امکان اجرای دستورالعمل قیمتی وزارت صنعت بیش از پیش دشوار شود چرا که هم اکنون معلوم نیست خودروسازان با اجرای این دستورالعمل در شرایط کنونی بتوانند تقاضای زیادی را به خود جذب کنند. بنابراین یکی از اقدامات عاجل برای سرو سامان دادن به بازار خودرو، در شرایط کنونی، کنترل فضای مسموم انتظارات قیمتی است که ریشه در دلالی‌های بی ضابطه دارد.
 
منبع: روزنامه خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر غير از اين بود جاي تعجب داشت.
France
.....
100
Iran, Islamic Republic of
شادی روح وزارت صمت فاتحه وزارت صمتی دیگه نیست وزارت و دلالان با هم ادغام شده اند وکسی هم توی این مملکت کاری به کارشان ندارد
Iran, Islamic Republic of
چرا فاتحه....لعنت
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی چرا درمورد گرانی خودرو سکوت کرد
Iran, Islamic Republic of
چرا روحانی در مقابل گرانی دلار و سکه سکوت کرده؟
گوشت مرغ برنج پوشاک مسکن خودرو همه چند برابر شده جناب روحانی چرا سکوت کردند ؟