پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

علت نام‌گذاری عملیات بیت‌المقدس چه بود؟

سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 684125
فرمان آغاز عملیات بیت‌المقدس در ساعت ۰۰:۳۰ بامداد از سوی فرماندهی مشترک قرارگاه کربلا (محسن رضایی و سرهنگ علی صیاد شیرازی) به فرماندهان سپاهی و ارتشی قرارگاه‌های عملیاتی قدس، فتح و نصر ابلاغ شد.
علت نام‌گذاری عملیات بیت‌المقدس چه بود؟
به گزارش جهان نيوز، به نقل از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، پس از حدود بیست روز تلاش پیگیری برای اجرای عملیات آزادسازی منطقه غرب رودخانه کارون و خرمشهر، فرماندهان ارشد سپاه و ارتش در قرارگاه مرکزی کربلا حضور داشتند. آیت‌الله مشکینی امام جمعه قم، آیت‌الله محمد صدوقی امام جمعه یزد و فخرالدین حجازی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با هدف تقویت روحیه رزمندگان، به جمع فرماندهان قرارگاه کربلا پیوسته بودند. خبرنگاران هم آمده بودند تا وقایع عملیات را از مرکز فرماندهی آن گزارش کنند.

رزمندگان سه قرارگاه عملیاتی قدس، فتح و نصر که از غروب روز نهم اردیبهشت ۶۱ به‌طرف خطوط تعیین‌شده برای آغاز عملیات عزیمت کرده بودند، با استقرار در مواضع پیش‌بینی‌شده، به انتظار نشسته بودند تا فرمان حمله صادر شود. پس از اعلام آمادگی اغلب یگان‌ها برای درگیر شدن با دشمن و نیز تلاوت آیاتی از سوره مبارکه فتح در مرکز فرماندهی، فرمان آغاز عملیات بیت‌المقدس در ساعت ۰۰:۳۰ بامداد با رمز «بسم الله القاصم الجبارین، یا علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)» از سوی فرماندهی مشترک قرارگاه کربلا (محسن رضایی و سرهنگ علی صیاد شیرازی) به فرماندهان سپاهی و ارتشی قرارگاه‌های عملیاتی قدس، فتح و نصر ابلاغ شد.

در خصوص علت این نام‌گذاری، محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران، در ساعت ۲:۱۵ بامداد دهم اردیبهشت ۶۱ در قرارگاه کربلا در یک پیام رادیویی گفت: علت نام‌گذاری این بوده که به تمام دنیا فلسفه و خط‌مشی آینده خودمان را بعد از این عملیات اعلام بکنیم که راه ما سوی بیت‌المقدس است.

صدام و صدامیان تبلیغات خواهند کرد که این‌ها [ایرانی‌ها]قصد تجاوز دارند. اما با اسم‌گذاری عملیاتمان ثابت کردیم که به‌هیچ‌وجه قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم و قصد ما راندن اجنبی‌ها و مزدورانی است که وارد خاک کشورمان شده‌اند و هدف اساسی ما هم در نهایت بیت‌المقدس و آزادی خانه خداست که باید این خانه را از لوث صهیونیست‌های بین‌الملل و امپریالیست‌های جهان‌خوار آزاد بکنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *