کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاه خاتمی به رئیس مجلس چگونه است؟

لاریجانی: نگران نیستم، خاتمی منزوی نمی‌شود/ چقدر این محبت دوطرفه است؟!

8 ارديبهشت 1398 ساعت 0:01

چندی قبل نیز محمد قوچانی، روزنامه‌نگار و مشاور رسانه‌ای دفتر ریاست جمهوری که این روزها یک کارگزارانی متعصب و حامی سرسخت اعتدالیون محسوب می شود در گفتگوی از رضایت خاتمی از عملکرد علی لاریجانی درباره موضوع رفع حصر خبر داد.


گروه سیاسی جهان نیوز: دکتر «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی، طی گفتگوی با روزنامه همشهری اظهارات قابل تاملی را درباره رئیس دولت اصلاحات مطرح کرد.

به گزارش جهان نیوز، لاریجانی در پاسخی به این سوال که «در کشور با جریانی روبه‌رو هستیم که بدون داشتن حد و مرزی مشخص از تریبون‌های پر سر و صدایی که در اختیار دارند به شخصیت‌های تأثیرگذار نظام بی‌محابا می‌تازند و درصدد حذف آنها از عرصه سیاسی کشور هستند، این طیف با اصطلاحاتی مثل انقلابی و غیرانقلابی یا فتنه‌گر و حامی فتنه و تعابیری از این دست برخی را حذف و برخی دیگر از چهره‌ها مثل رئیس دولت اصلاحات یا علی‌اکبر ناطق‌نوری را منزوی کرده‌اند…» گفته است: «من آنقدری که شما ابراز نگرانی کردید، نگرانی ندارم، این دست اتفاقات و رویدادها از اول انقلاب بود. اوایل پیروزی انقلاب مارکسیست‌هایی که در نحله‌های مختلف فکری بودند به همراه منافقین این روند را راه انداختند. آنها جریان‌هایی را ایجاد کرده بودند که علیه مرحوم آیت‌الله بهشتی، علیه آقا- مقام معظم رهبری- و علیه آیت‌الله هاشمی حرف‌های تند و تیزی می‌زدند.»

وی همچنین در پاسخ به این سوال که «شاید بتوان گفت که جریان تخریبی به‌ظاهر و در مسیر کلان انقلاب مشکلی را ایجاد نکرده باشد اما قطعاً سبب منزوی شدن برخی چهره‌های نظام شده است، مثلاً رئیس دولت اصلاحات یا آقای ناطق‌نوری نسبت به یک دهه قبل کاملاً از نقش‌آفرینی در عرصه سیاست منزوی شده‌اند، این درحالی است که نظام می‌توانست از حضور و ایفای نقش آنها بهره بیشتری ببرد» نیز اظهار داشت: «من خیلی باور ندارم این دست تخریب‌ها باعث انزوا می‌شود، چون گاهی این روند بیشتر برای افراد توجه ایجاد می‌کند .»

رضایت خاتمی از عملکرد علی لاریجانی درباره رفع حصر
چندی قبل نیز محمد قوچانی، روزنامه‌نگار و مشاور رسانه‌ای دفتر ریاست جمهوری که این روزها یک کارگزارانی متعصب و حامی سرسخت اعتدالیون محسوب می شود در گفتگوی از رضایت خاتمی از عملکرد علی لاریجانی درباره موضوع رفع حصر خبر داد.

قوچانی در بخشی از گفتگوی خود به آرمان گفته است: " در دولت اصلاحات براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی که ریاست آن برعهده رئیس جمهور (محمد خاتمی) قرار داشته‌ آیت‌ا... منتظری در «حصر» قرار گرفتند. این در حالی است که پس از انتخابات سال96 جلسات مفیدی در شورای عالی امنیت ملی برگزار شده که مسأله «حصر» در دستور کار قرار گرفته است. نه تنها اصلاح‌طلبان و بلکه بخش‌هایی از جریان اصولگرایی نیز در این زمینه به آقای روحانی کمک کرده‌اند. بنده از آقای سیدمحمدرضا خاتمی نقل قول می‌کنم که آقای علی لاریجانی در این مسأله در حال کمک به آقای روحانی است و اتفاقا این کمک خیلی جدی است."

روحانی بین جهانگیری و لاریجانی تفاوتی نمی بیند
قوچانی می افزاید: "برای آقای روحانی  ریاست جمهوری آقایان لاریجانی و یا آقای جهانگیری تفاوتی نمی‌کند. این وضعیت در سال76 برای آیت‌ا... هاشمی نیز وجود داشت. در آن مقطع زمانی نیز برای آقای هاشمی تضاد جدی بین آقای خاتمی و ناطق نوری وجود نداشت و ایشان گمان نمی‌کردند که با به قدرت رسیدن یکی وضعیت کشور «بهشت» می‌شود و با به قدرت رسیدن دیگری «جهنم». در سال1400 آقای روحانی به دنبال این خواهد بود که اصلاح‌طلبان معتدل و یا اصولگرایان معتدل در کشور به قدرت برسند و به همین دلیل بین آقای لاریجانی و جهانگیری تفاوت نمی‌بینند. در شرایط کنونی معتدلین هر دو جریان سیاسی کشور روی آقای روحانی اجماع دارد. این در حالی است که رئیس دولت اصلاحات و آقای ناطق نوری نیز از رویکرد آقای روحانی حمایت می‌کنند."

خاتمی گفت لاریجانی را به عارف ترجیح می دهد
در همین حال تابستان سال 97 نیز یکی از رسانه های حامی دولت مدعی شد: آنطور که در محافل سیاسی شنیده می شود، سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات در جلسه ای گفته است که علی لاریجانی را بر عارف ترجیح می دهد.
لازم به ذکر است که ادعای این رسانه حامی دولت از طرف دفتر خاتمی نیز هیچگاه تکذیب نشده است.


کد مطلب: 683519

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/683519/لاریجانی-نگران-نیستم-خاتمی-منزوی-نمی-شود-چقدر-این-محبت-دوطرفه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com