جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳

اگر حجم زیاد بارندگی وارد معادن شن و ماسه می‌شد تا فرودگاه مهر‌آباد فرونشست زمین داشتیم/ 530 کیلومتر در تهران لایروبی شد

چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 681081
فارس نوشت: مدیرکل سابق مدیریت بحران شهر تهران، گفت: معادن شن و ماسه، گودهای زیادی ایجاد کرده است و کافی بود این حجم بارندگی‌ها به این معادن سرریز شود که تا فرودگاه مهر‌آباد فرونشست زمین داشته باشیم.
فاجعه‌ای که در روز بارندگی تهران به خیر گذشت
به گزارش جهان نيوز، احمد صادقی در جلسه شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: کشور ما اخیراً شاهد بارش‌های زیادی بوده است و این رحمت الهی مشکلاتی را برای هموطنان ایجاد کرده و ما متأثر از تأثیرات اقلیمی هستیم البته سیل قابل پیش‌بینی است و می‌توانیم پیش از وقوع آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما وارد ترسالی شده‌ایم، گفت: دوران خشکسالی تمام شده است و در کل استان تهران سال گذشته 159 میلی‌متر بارش باران داشتیم که در دو هفته اخیر به 267 میلی‌متر رسیده است و 101 درصد بارش سالیانه در تهران افزایش یافته است.

مدیرکل سابق مدیریت بحران شهر تهران گفت: لایروبی انهار و روددره‌ها به موقع انجام شده است، ما در تهران 7روددره داریم که 4 روددره باعث سیل شده است. مانند سیل سال 68 تجریش و سیل سال 94 کن.

صادقی گفت: پس از پیش‌بینی‌ها در خصوص وقوع سیل بلافاصله لایروبی انهار در روددره‌ها در شهر تهران در دستور کار قرار گرفت و طی 3 ماه گذشته 530 کیلومتر لایروبی ایجاد شده و در کنار لایروبی موضوع اصلاح انهار و اصلاح دیواره‌های مخرب و تخریب شده رودخانه‌ها را نیز داشته‌ایم.

وی به معادن شن و ماسه منطقه 18 نیز اشاره کرد و گفت: این معادن گودهای زیادی را ایجاد کرده و در کنار معادن شن و ماسه خروجی رودخانه کن نیز با دبی بسیار بالایی داریم و کافی بود این حجم باران سرریز به معادن شن و ماسه شود که در این صورت تا فرودگاه مهر‌آباد فرونشست زمین را تجربه می‌کردیم و شاهد یک بحران عجیب و غریب بودیم.

مدیرکل سابق مدیریت بحران شهر تهران گفت: شهر تهران دارای 110 نقطه آسیب‌پذیر و 10 هزار نقطه آب‌گیر داریم که در بارندگی‌های گذشته شناسایی و این نقاط اصلاح شدند.

وی بیان داشت: ما اقداماتی در راستای آموزش مردم نیز انجام دادیم و به مردم اعلام کردیم که در تفرجگاه‌های در کنار رودخانه‌ها نروند و در مسیل‌ها پارک نکنند.

صادقی خاطرنشان کرد: ما وارد ترسالی شده‌ایم و بارندگی‌ها ادامه دارد. بنابراین باید آمادگی لازم را برای سال‌های آینده داشته باشیم. سیل زلزله نیست که قابل پیش‌بینی نباشد و می‌توانیم پیش از وقوع سیل هشدار لازم را بدهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


كريم
Iran, Islamic Republic of
سيل تجريش مرداد 66 بود ، اگه بقيه ي اظهاراتش هم اينگونه موثق باشد ، بهتر كه تهران را با اين مديران ، آب ببرد؟؟؟؟؟!!!!!!
Romania
ملا لغتی نباشیم
Iran, Islamic Republic of
دستتون درد نکنه