جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

معاون ترامپ با پادشاه اردن دیدار کرد

سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 677456
معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با پادشاه اردن در مورد وضعیت منطقه و همچنین تصمیم واشنگتن برای نگه داشتن بخشی از نیروهای نظامی خود در سوریه صحبت کرده است.
معاون ترامپ با پادشاه اردن دیدار کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در دیدار با عبدالله دوم پادشاه اردن که به واشنگتن سفر کرده، در مورد اوضاع منطقه گفت‌وگو کرده است.

بنا بر اعلام دفتر اطلاع‌رسانی کاخ سفید، طرفین در این دیدار در مورد «روابط دوجانبه، مبارزه با داعش و محرک‌های منطقه‌ای» صحبت کرده‌اند.بیانیه کاخ سفید می‌افزاید: «دو طرف در مورد تصمیم رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ برای حفظ سطحی از حضور [نظامی] در سوریه و فرصت‌های موجود برای همکاری نزدیک در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه، بحث کردند.»

رئیس‌جمهور آمریکا مهر ماه امسال اعلام کرد این کشور قصد دارد نیروهای خود را به طور کامل از سوریه خارج کند، اما فشار رسانه‌ها و مقاومت بخش‌هایی از دولت آمریکا با این تصمیم موجب شد تا وی دو هفته پیش تا حدی در این تصمیم تجدید نظر کند. گفته می‌شود بر اساس تصمیم جدید، تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه به حدود ۴۰۰ نفر کاهش می‌یابد. آمریکا در حال حاضر به بهانه مبارزه با داعش، بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ نیروی نظامی در سوریه دارد.

پنس پس از دیدار با عبدالله دوم، با انتشار تصویری از این دیدار، در توییتر نوشته است: «اردن و ایالات متحده شرکایی قدرتمند در مبارزه ما با تروریسم هستند. ما به همکاری برای ترویج صلح و ثبات در خاورمیانه ادامه می‌دهیم.»

پادشاه اردن روز دوشنبه با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، «جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید و «جیسون گرینبلات» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور فلسطین اشغالی هم دیدار کرد. گفته می‌شود در این دیدار قرار بوده در مورد طرح موسوم به «معامله قرن» صحبت شود. دولت ترامپ در تلاش است تا تشکیلات خودگردان فلسطین را به سازش با رژیم صهیونیستی و پذیرش چشم‌پوشی از بخش بزرگی از حقوق فلسطینی‌ها وادارد. گفته می‌شود این طرح قرار است پس از انتخابات فروردین ماه پارلمان رژیم صهیونیستی رونمایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *