پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۸

امارات در حال سازماندهی داعش در جنوب یمن

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب: 675971
یکی از اعضای «کنگره گفت‌وگوی ملی یمن» فاش کرد، امارات یکی از فرماندهان داعش را از عراق به جنوب یمن منتقل کرده و دنبال سازماندهی داعش در این کشور است.
امارات در حال سازماندهی داعش در جنوب یمن
به گزارش جهان نيوز، «علی البجیری» از رهبران جنوب یمن و عضو کنگره گفت‌وگوی ملی این کشور در گفت‌وگویی با روزنامه قطری «الشرق» طرح امارات برای تقویت داعش در جنوب یمن را افشا و آن را تشریح کرد.

ریاض دنبال استان‌های المهره و حضرموت است
وی گفت: در حقیقت، [ما در جنوب یمن] ابتدای مداخله ائتلاف در یمن، از آن استقبال کردیم زیرا در آن زمان مقابله با حوثی‌ها و تحقق پیروزی‌ها جز با ائتلاف و حمایت متحدان در کشورهای مجاور بویژه سعودی ممکن نبود اما پس از گذشت چهار سال، اکنون این ائتلاف برای یمنی‌ها «سنگین» شده بویژه آنکه طمع‌ورزی‌های استعماری آنها آشکار و مشخص شده هدف، تجزیه یمن و تقسیم کردن آن میان اعضاست.پ

این شخصیت یمنی افزود: گویا یمن کیکی است که می‌خواهند آن را با چاقو ببرند یا اینکه غنیمت جنگی است که می‌خواهند آن را در اختیار بگیرند. مثلا عربستان سعودی دنبال استان‌های «المهره و حضرموت» است و تحت پوشش کمک به اهالی این دو استان، شبه‌نظامیان خود را در این دو استان مستقر کرده است. اینها در حالی صورت می‌گیرد که قبایل و شیوخ المهره بشدت با حضور نیروهای سعودی مخالف هستند و آن را اشغالگری می‌دانند.

زندان‌های سری امارات و انتقال یک داعشی
البجیری تصریح کرد، امارات با شعار «مبارزه با تروریسم» زندان‌های مخفیانه در یمن ایجاد کرده و برای خلاص شدن از معارضان خود، تهمت‌های ساختگی به آنها می‌زند سپس این افراد را زندانی می‌کند یا می‌کُشد، یا اینکه مجبورشان می‌کند وارد صفوف نظامیان تحت کنترل این کشور شوند. امارات تا کنون 32 روحانی [یمنی] را کشته و صدها عالِم دیگر را آواره کرده است.

وی در ادامه گفت: امارات اخیرا یکی از فرماندهان داعش به نام «ابوبکر الذخری» (با تابعیتی سودانی) را که اسم سازمانی وی «خیبر السومالی» است، از عراق به عدن در یمن منتقل کرده تا (گروهک) داعش را در یمن تأسیس و تقویت کند. این علاوه بر (گروهک) القاعده است که (امارات) از آن حمایت می‌کند و سلاح آمریکایی به آن می‌دهد تا توجیهی برای باقی ماندن در کشور ما و تسلط بر ثروت‌های آن داشته باشد. این تأکید می‌کند که امارات اکنون در حال سازماندهی داعش و داعشی‌ها در [جنوب] یمن و نیز حمایت از القاعده در این کشور است تا به بهانه مبارزه با آنها (القاعده و داعش) و مبارزه با تروریسم، خود را به غرب و آمریکا نزدیک کند.

البجیری تأکید کرد، پس از چهار سال، توطئه‌های امارات در یمن برای همه آشکار شده و همه فهمیده‌اند این کشور برای تخریب کشور، اختلاف‌افکنی میان ملت متحد، ایجاد رقابت میان شمال و جنوب، ایجاد کمربندهای قبیله‌ای و نیز ایجاد شبه‌نظامیان وفادار به خودش به یمن آمده است.

دیگر فرد عاقلی در بین سران سعودی وجود ندارد
البجیری در پاسخ به این سوال که «ائتلاف چه سودی از تضعیف یمن می‌برد و آیا در عربستان سعودی فرد عاقلی پیدا نمی‌شود که این جنگ را متوقف کند؟»؛ گفت، ائتلاف معتقد است که تضعیف یمن در راستای منافعش است اما حقیقت آن است که این موضوع به عربستان سعودی و امارات خسارت می‌زند. از آنجایی که یمن عمق راهبردی عربستان است تضعیف آن به نفع ریاض نیست.

البجیری ادامه داد: در کمال تأسف، عاقلان، باتجربه‌ها و بزرگانی که سیاست عربستان سعودی را می‌چرخاندند یا فوت کرده‌‌اند یا اینکه با نقشه و تحریک محمد بن زاید (ولی‌عهد ابوطبی) از صحنه سیاسی کنار زده شده‌‌اند تا امکان تسلط او بر تصمیم‌گیری سعودی‌ها فراهم شود؛ قرائن و شواهد بسیار در زمینه یمن، صحبت مرا تأیید می‌کند. 
وی در پایان ضمن اعلام اینکه با گذشت حدود سه ماه از امضای توافق «الحدیده» در استکهلم سوئد، تغییری در اوضاع یمن به وجود نیامده، افزود، راه‌حل حقیقی برای بحران یمن با نشستن بر سر یک میز و توجه به منافع عالی کشور بدون توجه به طرف‌های خارجی امکان‌پذیر  است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
که امارات جنایتکار به همراه عربستان سعودی از گروه‌های تروریستی در منطقه حمایت می‌کند.
امارات تروریسم دولتی انجام می‌دهد و از گروه‌های تروریستی در منطقه حمایت می‌کند.
امارات غیرنظامیان یمنی را را بمب های ساخت آمریکا می کشد.
جنایت جنگی امارات دریمن شرم آوراست.
حملات هوایی امارات دریمن جنایات جنگی است.
امارات شریک جرم جنایات سعودی ها درجنگ یمن است.
آمریکا همچنان به ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن سلاح می دهد.
آمریکا انواع سلاح های ممنوعه اختیار ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قرداده است.
امارات با بمباران ونسل کشی دریمن بزرگ ترین جنایات را انجام می دهد.
اقدام امارات دربماران یمن با حمایت آمریکا شرم آوراست.
شرم آوراست که دولت امارات با حمایت آمریکا مردم یمن را بمباران می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
دولت امارات جنایتکاربیشترین حمایت را از تروریسم کرد.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست امارات درکاراست.
امارات و عربستان سعودی به سرکردگی آمریکا درتاسیس وحمایت از تروریست ها درمنطقه نقش دارند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
رژیم جنایتکارآل سعود با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل و در سایه سکوت سازمان های بین المللی بیش از12 هزار نفر را درمنا قتل عام کرده است ولی متاسفانه ومجامع حقوق بشری تاکنون کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
واین درحالی است که آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، کشورهای عربی جنایتکار، مدعیان حقوق بشرخیانتکار و سازمان های بین المللی خیانتکار تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه، وحشی گری و غیراسنانی سعودی ها جنایتکارنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی را مانند رژیم صهیونیستی به رسمیت نمی شناسیم.
امارات را مانند رژیم صهیونیستی به رسمیت نمی شناسیم.
بحرین را مانند رژیم صهیونیستی به رسمیت نمی شناسیم.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار ازمداخله گری و فروش سلاح به حامیان اصلی تروریسم دست بردارد.
سازمان ملل خیانتکار برجنایات متجاوزان به یمن سرپوش می گذارد.
عربستان تبدیل انجارهای سلاح های آمریکایی شود بازهم هیچ غلطی نمی تواند بکند.
حکام عربستان سرنوشت صدام دیکتاتور را به یاد آورند.
رژیم جنایتکارآل سعود دیکتاتور بداند با تبدیل عربستان به انبار سلاح های آمریکایی هیچ قدرتی برای خود ایجاد نمی کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا با کمک مالی عربستان سعودی تسلیحات القاعده را تامین می کند.
آمریکا با کمک مالی عربستان سعودی تسلیحات داعش را تامین می کند.
آمریکا با کمک مالی عربستان سعودی تسلیحات گروه های تروریستی را تامین می کند.

آمریکا با کمک مالی امارات تسلیحات القاعده را تامین می کند.
آمریکا با کمک مالی امارات تسلیحات داعش را تامین می کند.
آمریکا با کمک مالی امارات تسلیحات گروه های تروریستی را تامین می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا واقعا درمنطقه چه می خواهد؟
آمریکا ازتروریست های داعش درمنطقه حمایت می کند.
هرجایی آمریکا حضور داشته باشد داعش نیزآنجاست.
حمایت آمریکا از رژیم سعودی حمایت ازتروریسم است.
نهاد های حقوق بشری دربرابرجنایات نیروهای آمریکایی درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن نباید سکوت کنند.
حمله عربستان همراه با چند کشور دیگر به یمن تحت حمایت آمریکا انجام شد.
آمریکا ازحملات رژیم سعودی دریمن حمایت کرد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به خاک سوریه به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت ارتش سوریه و دولت سوریه بوده است.
سوریه باید پاسخ دندان شکنی به رژیم صهیونیستی بدهد.
موشک جواب موشک!
بابائی
Iran, Islamic Republic of
داعش سلاح‌های آمریکایی در اختیار دارد

العالم , 17 سنبله 1393 ساعت 18:26

نتایج تحقیقات یک مرکز مطالعاتی در انگلیس که امروز دوشنبه منتشر شده نشان می دهد تروریست‌های گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از تسلیحات آمریکایی استفاده می کنند و این تسلیحات از سوی عربستان سعودی ارسال شده است.به نوشته خبرگزاری فرانسه، سازمان تحقیقاتی تسلیحات جنگی مستقر در لندن اعلام کرده است که نتایج تحقیق و بررسی بر روی تسلیحاتی که توسط نیروهای کرد از شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه به دست آمده نشان می دهد نیروهای داعش از سلاح های آمریکایی که پیش از این از نیروهای شورشی سوریه غنیمت گرفته اند، استفاده می کنند. این سلاح ها پیش از این توسط عربستان سعودی به نیروهای مخالف دولت بشار اسد داده شده است. این گزارش می افزاید: از عناصر داعش مقادیر چشمگیری از تسلیحات سبک ساخت آمریکا شامل اسلحه های ام 16 به دست آمده که روی آنها عبارت «‌اموال دولت آمریکا»‌ ثبت شده است. همچنین معلوم شده است که راکتهای ضد تانک مورد استفاده داعش در سوریه از نوع راکتهای ام 79 بوده است که پیشتر در سال 2013 توسط عربستان سعودی در اختیار نیروهای تحت امر ارتش موسوم به "آزاد" سوریه قرار گرفته بود. امریکا، عربستان سعودی، امارات، کویت، قطر و برخی کشورهای غربی از "داعش" و گروهک های تروریستی در منطقه حمایت می کنند. بر اساس گزارش ها، داعش از سلاح های فراهم شده از سوی عربستان استفاده می کند و عربستان در کنار امریکا، فرانسه و رژیم اسراییل از مهمترین حامیان گروهک داعش در عراق، و دیگر مناطق دنیا هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
نماینده عراقی:
سلاح‌های داعش در عراق ساخت صهیونیست‌ها است
سلاح‌های داعش در عراق ساخت صهیونیست‌ها است
يکشنبه 21 ارديبهشت 1393 - 12:27
نایب رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق رژیم صهیونیستی را متهم کرد که اعضای گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) را به سلاح و تجهیزات جنگی برای نبرد با ارتش عراق در استان الانبار مجهز کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "اسکندر وتوت" در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: نیروهای ارتش عراق سلاح‌های گروه داعش را به غنیمت گرفته‌اند که ساخت رژیم اسرائیل است. برخی از کشورها نماینده این رژیم شده و نبرد در عراق را به جای این رژیم مدیریت می کنند.
وتوت افزود: گروه داعش یک گروه صهیونیستی است که هدف تضعیف عراق و کشورهای عرب منطقه و ضربه زدن به اسلام را دنبال می کند.
این مسئول عراقی تصریح کرد: عراق به گذرگاهی برای قاچاق سلاح و میدان نبرد برخی کشورها شده است و دخالت کشورهای منطقه ای در امور داخلی عراق این کشور را به عرصه نبردی برای گروه داعش و سایر گروههای مسلح تبدیل کرده است که برخی از کشورهای همجوار از آنها حمایت می کنند.
وی افزود: این حمایت‌ها تاثیر زیادی بر وضعیت امنیتی عراق برجای گذاشته است و نبرد در عراق بین نیروهای مسلح و گروههای مسلح تروریستی است، نه بین شیعیان و اهل سنت.
وتوت گفت: برخی کشورهای منطقه ای در حمایت از این گروههای مسلح به منظور برهم زدن امنیت عراق تا جای زیادی پیش رفته اند و هراندازه حمایت و پشتیبانی این کشورها از گروههای مسلح افزایش می یابد؛ به همان اندازه نیز خطر این گروهها علیه عراق بیشتر می شود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
عربستان جنایتکار و امارات جنایتکار به همراه با کشورجنایتکار دیگرازششم فروردین سال 94 تاکنون دریمن آدم می کشند، وزیر مشاوردر امور خارجه عربستان جنایتکار دنبال محکوم کردن ایران است شرم آوراست.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درافغانستان است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی جنگ درافغانستان است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی جنگ درافغانستان است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی پیدایش تروریسم درافغانستان و منطقه است.
آمریکا همان تروریسم بین المللی است.
آمریکا همان القاعده است.
آمریکا همان طالبان است
آمریکا همان داعش است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی انفجاردرافغانستان است.
داعش با هدایت آمریکا ومتحدانش دست به اقدامات تروریستی می زند.
داعش متسب آمریکا، عربستان سعودی، امارات واسرائیل است و مدیریت، هدایت، کمک، حمایت وپشتیبانی این چهار کشور دست به اقدامات تروریستی می زند.
آمریکا ومتحدانش ازتروریست های داعش درافغانستان و منطقه حمایت می کنند.
آمریکا جنایتکارداعش را وارد افغانستان کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین نقض حقوق بشر در جهان؛
همکاری مدعیان حقوق بشر در کشتار مردم یمن!
کودک کشی ائتلاف متجاوز سعودی با چراغ سبزآمریکا جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشرم آوراست.
درحالی که رژیم متجاوز سعودی بر حملات خود به مردم بی پناه یمن افزوده است، مدعیان و سازمان های حقوق بشری غربی چشمان خودرا بر روی این جنایات بسته اند.
جلوی چشم سازمان ملل عربستان و آمریکا غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
جلوی چشم شورای امنیت سازمان ملل عربستان و آمریکا غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
جلوی چشم شورای حقوق بشرسازمان ملل عربستان و آمریکا غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
جلوی چشم سازمان عفوبین الملل عربستان و آمریکا غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
عاملان قتل عام مردم بی گناه یمن باید پاسخگوی جنایات خود باشند.
جلوی چشم سازمان ملل عربستان، آمریکا، امارات و اسرائیل غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
بسیاری از کشورهای غربی همچنان به حمایت های تسلیحاتی و لجستیکی از ائتلاف سعودی ادامه می دهند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
1 - درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکارشماره یک درکاراست.
2 - درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست انگلیس جنایتکارشماره یک درکاراست.
3 - درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست فرانسه جنایتکارشماره یک درکاراست.
4 - درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آلمان جنایتکارشماره یک درکاراست.
5 - درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست عرستان جنایتکارشماره یک درکاراست.
6 - درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست امارات جنایتکارشماره یک درکاراست.
7 - درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست بحرین جنایتکارشماره یک درکاراست.
8 - درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل جنایتکارشماره یک درکاراست.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
...
بابائی
Iran, Islamic Republic of
انصارالله یمن از سخنان وزیر امور خارجه انگلیس انتقاد کرد

تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳

­ جنبش (انصارالله) یمن از سخنان وزیر امور خارجه انگلیس درباره شهر بندری حدیده انتقاد کردند.
این گروه اعلام کرد جرمی هانت آن چه را طرف های جنگ در گفتگوهای صلح سازمان ملل در سوئد توافق کردند، بد جلوه داده است.
هانت روز یکشنبه در جریان سفر به یمن اعلام کرد حدیده "قرار بود تا آغاز ماه ژانویه از شبه نظامیان پاکسازی شود و تحت کنترل یک طرف بی سو باشد".
محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی ها (انصارالله)، روز دوشنبه اعلام کرد در توافق ماه دسامبر در سوئد به هیچ وجه ذکر نشد که حدیده به یک طرف خنثی تحویل داده شود.
وی خاطر نشان کرد در این توافق تصریح شده است که پس از عقب نشینی طرف های جنگ، یک "نیروی محلی" نامشخص با ناظران سازمان ملل در حدیده گشت زنی خواهند کرد.
عبدالسلام، هانت و انگلیس را به جانبداری از ائتلاف تحت رهبری سعودی ها متهم کرد.
این ائتلاف از دولت (مستعفی و فراری) یمن در برابر حوثی ها در این جنگ چهار ساله پشتیبانی می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
کانادا شریک جرم جنایات سعودی ها درجنگ یمن است.
الجبیر: کانادا هیچ معامله تسلیحاتی با عربستان را لغو نکرده است
تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
عادل الجبیر وزیر مشاور دولت عربستان گفت کانادا هیچ معامله تسلیحاتی با عربستان را لغو نکرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
کانادا بازهم به عربستان سعودی تسلیحات می فروشد.
عربستان عامل ناامنی درمنطقه و یمن است.
حمله هوایی عربستان به یمن نقض قطعنامه های شورای امنیت بود.
عربستان سعودی همراه با چند کشور دیگر هزاران بار به یمن حمله کرده است وهمچنان نیزادامه می دهد.
نهاد های حقوق بشری دربرابرجنایات نیروهای خارجی دریمن نباید سکوت کنند.
حمایت آمریکا از رژیم سعودی حمایت ازتروریسم است.
بدترین پرونده حقوق بشری جهان منعلق به عربستان سعودی است.
آل سعود ازجنگ غیرقانونی دریمن دست برنمی دارد.
چرا القاعده به عربستان سعودی حمله نمی کند؟ القاعده یکی ازدستگاه های دولت عربستان است!
چرا داعش به عربستان سعودی حمله نمی کند؟ داعش یکی ازدستگاه های دولت عربستان است!
عربستان باید نیروهای خود را ازیمن خارج کند.
بمباران یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی با حمایت مستقیم آمریکا صورت گرفته.