کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توضیح احمدتوکلی درباره یک نقل قول

6 اسفند 1397 ساعت 17:58

بحمدالله چنانکه آشنایان به سوابق زندگی خصوصی و اجتماعی جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حجازی -که حاکی از سلامت و سادگی بوده است- تصور می‌کردند، هیچ دلیلی بر دخالت ایشان در این انتصابات بعضاً مسئله‌دار و حتی تائید آن‌ها وجود ندارد


به گزارش جهان نیوز، در پی نقل قولی از احمدتوکلی درباره انتصابات مساله دار محمدحسین حجازی، وی در بیانیه ای مسیر بررسی این پرونده در سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت را توضیح و نتایج آنرا جهت اطلاع افکار عمومی گزارش داد.

 در این بیانیه آمده است: در پی نقل قول آقای شهاب‌الدین حائری شیرازی از اینجانب درباره منشأ عهده‌داری رده‌های مدیریتی توسط آقای محمدحسین حجازی، فرزند جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حجازی، به اطلاع می‌رساند:

اینجانب در محیط خانوادگی نکاتی را در این‌باره گفتم و وقتی سؤال شد که می‌توانیم نقل کنیم با صراحت نهی کردم که فعلاً نباید نقل شود، اما متأسفانه رعایت نشد. علت نهی از نقل مطلب نیز این بود که در حال تکمیل اقداماتی بودیم که امید اصلاح را که بعد از قدم نخست دیده‌بان آغاز شده بود، بیشتر می‌کرد و این نقل قول می‌توانست به آن آسیب بزند.

این مشی پایدار «دیده‌بان شفافیت و عدالت» بوده است که همواره اصلاح کژی و جبران منافع عمومی را بر اعلام و موضع‌گیری رسانه‌ای مقدم بداند؛ چنان‌که در مواردی با یک تماس تلفنی یا کتبی مفسده‌ای جلوگیری شده است و ما در پی رسانه‌ای کردن آن بر نیامده‌ایم.

اما درباره اصل مطلب، آنچه تاکنون به آن رسیده‌ایم این بوده است که اولاً متأسفانه برخی از مسئولیت‌های واگذارشده به  آقای محمدحسین حجازی با جایگاه خانوادگی نامبرده مرتبط بوده است و برخی دیگر به نسبت خانوادگی ربطی نداشته است که در موارد خلاف و واجد اشکال مسئولیت با منصوب‌کنندگان به سمت‌ها و پذیرنده آن‌ها است که به خطا رفته‌اند و باید پاسخگوی رانت مدیریتی ناشی از این انتصابات باشند.

ثانیاً بحمدالله چنانکه آشنایان به سوابق زندگی خصوصی و اجتماعی جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حجازی -که حاکی از سلامت و سادگی بوده است- تصور می‌کردند، هیچ دلیلی بر دخالت ایشان در این انتصابات بعضاً مسئله‌دار و حتی تائید آن‌ها وجود ندارد.

احمد توکلی
رئیس هیئت‌مدیره سازمان مردم نهاد
دیده بان شفافیت و عدالت


کد مطلب: 674483

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/674483/توضیح-احمدتوکلی-درباره-یک-نقل-قول

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com