کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عدم تکرار حوادث صدر اسلام در انقلاب اسلامی ایران

محمدحسین رجبی دوانی

6 اسفند 1397 ساعت 13:47

در انقلاب اسلامی، مردم بودند که نظام الهی را محفوظ داشتند و همه توطئه‌های دشمنان بیرونی و خائنان داخلی را یکی بعد از دیگری خنثی کردند.


جهان نیوز - دکتر محمدحسین رجبی دوانی: انقلاب اسلامی ایران بعد از انقلاب عظیمی که رسول‌اکرم(ص)پدید آورد و باعث نجات جامعه عرب در عهد آن وجود مقدس شد و آن‌ها را از ظلمت تاریکی به نور و روشنایی رهنمون گشت، تا عصر ما قابل تکرار نبوده است.
جمهوری اسلامی ایران در موقعیتی ظهور و بروز پیدا کرد که مردم شریف، مؤمن و مذهبی ایران اسلامی زیر چکمه‌های طاغوت و عوامل استکبار به شدت تحقیر و تخریب می‌شدند و انقلاب با حضور فعال مردم و حمایت از ساحت ولایت و مرجعیت و اطاعت از حضرت امام (ره) به پیروزی رسید. متأسفانه در دوران صدر اسلام پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) با خیانتی که به ولایت اهل بیت(ع) صورت گرفت، دیگر حکومت حق در این جایگاه تحقق پیدا نکرد و ائمه ما با وجود آنکه وظیفه بزرگ هدایت خلق و رهبری و مدیریت جامعه را خداوند برای آنها تدبیر کرده بود و به آنها اختصاص داده بود اما به دلیل عدم لیاقت و قابلیت مردم (که آن ذوات مقدس را همراهی و اطاعت نکردند)، آن امامان همام در دوران امامت خود مظلوم واقع شده و ۲۵۰ سال حضور امامان بزرگوار(ع) در بین جامعه، متأسفانه منجر به تشکیل حکومت ولایی نشد.
مردم در دوران جمهوری اسلامی با احساس مسوولیت و ابراز ارادت به ولایت نگذاشتند حوادث صدر اسلام که برای اهل بیت عصمت و طهارت پدید آمد و با کوتاهی مردم زمانه آن ذوات مقدس، از عرصه سیاسی به کنار زده شده و یا با قیام امام حسین(ع) منجر به شهادت آن وجود مقدس شد و امامان ما یک به یک در توطئه‌های دشمنان به سبب عدم همراهی مردم به شهادت رسیدند، تکرار شود.
در انقلاب اسلامی، مردم بودند که نظام الهی را محفوظ داشتند و همه توطئه‌های دشمنان بیرونی و خائنان داخلی را یکی بعد از دیگری خنثی کردند. 
اگر به تاریخ نگاه کنیم، در دوران حکومت امیرمؤمنان(ع) که به عنوان خلیفه چهارم نه صاحب ولایت، قدرت را در دست گرفت، مردم حاضر نشدند فرامین آن رهبر بزرگ الهی را اطاعت کنند و آن وجود مقدس را برای رسیدن به اهداف و آرمان‌هایش همراهی کنند، لذا بارها امیرالمؤمنین(ع) از خداوند طلب مرگ می‌کرد تا او را از دست چنین مردمی نجات دهد و افرادی مانند خودشان را بر آن‌ها 
حاکم گرداند.
امیرمؤمنان(ع) آرزو داشت مردمانی عارف و واقف به جایگاه ولایت همچون مردم شریف ایران در عصر انقلاب را دارا بود تا به اهداف عظیم الهی خود، جامه عمل بپوشاند. 
امیرمؤمنان(ع) با توطئه فتنه ناکثین مواجه شد و افرادی از سرشناسان اصحاب پیغمبر که دارای سوابق بسیار بودند، همراه با بخشی از بیت رسول اکرم؟ص؟، بر ضد حکومت حقِ آن وجود مقدس شورش کرده و فتنه‌ای پدید آوردند که باعث گمراهی بسیاری از مردم شد و حکومت حقِ حضرت را به چالش و بحران کشید.
امیرمؤمنان(ع) آرزو داشت حماسه‌ای در دفاع از ولایت در برابر این فتنه‌گران پدید بیاید، همانند حماسه مردم شریف ما در جریان فتنه سال ۸۸ که با خروش خود و حضور به موقع صحنه‌های حمایت از ولایت را در ۹دی‌ماه سال ۸۸ آفریدند،ولی متأسفانه چنین نشد و حضرت با دلی پر درد در حالی که مردم از او روی‌گردان شده بودند این جهان را ترک کرد و به سوی خداوند خود بازگشت.
در انقلاب اسلامی آنچه موجب حیرت و کینه‌دوزی دشمنان انقلاب و نظام سلطه گشته است، حضور به موقع مردم در عرصه و دفاع جانانه از اصل نظام است، حتی اگر از عملکرد مسوولان گلایه داشته باشند. از این رو است که رییس‌جمهوری تبهکار آمریکا با گستاخی می‌گوید ملت ایران ملتی تروریست است یا یکی از مقامات بلندپایه اسبق آمریکا عنوان کرد که باید ریشه مردم ایران را خشکاند.
منبع:صبح نو


کد مطلب: 674432

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/674432/عدم-تکرار-حوادث-صدر-اسلام-انقلاب-اسلامی-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com