پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بازار متشکل ارزی در آستانه راه‌اندازی/ تدوین مقررات بازار جدید به پایان رسید

يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 674228
یک منبع آگاه گفت: براساس آخرین خبرها، شیوه‌نامه و دستورالعمل بازار متشکل ارزی تدوین و نهایی شده و تا چند روز آینده این بازار آغاز به کار خواهد کرد.
بازار متشکل ارزی در آستانه راه‌اندازی
به گزارش جهان نيوز، 28 آبان ماه امسال عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی خبر راه‌اندازی بازار متشکل ارزی خبر داد و از آن زمان تاکنون مطالب متعددی از آن زمان تاکنون درباره این بازار منتشر شده است.

از طراحی نرم‌افزار تا افتتاح شرکت بازار متشکل ارزی و تعیین سهامداران این بازار تا تصویب کلیات آن در شورای پول و اعتبار.

یک منبع آگاه در این باره به خبرنگار ما گفت: شیوه‌نامه و دستورالعمل بازار متشکل ارزی تدوین و نهایی شده و تا چند روز آینده این بازار آغاز به کار خواهد کرد.

شکل‌گیری اتاق تسویه ارزی، معامله نقدی ارز، افزایش شفافیت در معاملات و فضای بازار ارز، حضور صرافی‌ها، صرافی‌های بانک‌ها و بانک مرکزی در این بازار و خرید و فروش ارز توسط این بازیگران، امکان سیاست‌گذاری و مدیریت قیمت‌ها با خرید و فروش ارز توسط بانک مرکزی، خارج کردن بازار‌های غیررسمی مانند سبزه‌میدان و بازار فردایی از بازیگری در بازار از چارچوب‌ها و اهداف مطرح شده برای بازار متشکل ارزی است.  

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *