کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقریض رهبرانقلاب بر کتاب خاطرات عربی خود

18 بهمن 1397 ساعت 23:51

تقریض رهبر معظم انقلاب بر کتاب «إنّ مع الصبر نصرا» خاطرات ایشان به زبان عربی منتشر شد.


به گزارش جهان نیوز، کتاب«إنّ مع الصبر نصرا» خاطرات  رهبر انقلاب به زبان عربی  شب گذشته چهارشنبه 17 بهمن 97 در حاشیه مراسم ویژه‌برنامه حزب الله لبنان برای چهل سالگی انقلاب ایران در بیروت رونمایی و توزیع شد.

برپایه این خبر و به نقل از المنار, امام خامنه‌ای در مقدمه کتابشان در تقریضی نوشته‌اند:« بسم‌الله الرحمن الرحیم،الحمد‌الله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین. درست است این خاطرات را به زبان عربی که از صمیم قلبم دوستش دارم، نوشته ام اما باید مستحضر باشید گویشی که من به وسیله آن این داستان طولانی را نگارش کرده ام، گویش عربی خود عرب ها نیست بلکه آن چیزی است که از کودکی یاد گرفته ام. در واقع گویش یک غیر عرب زبان است که عربی را به خوبی نمی‌داند و هر زمان که لب به سخن می‌گشاید، دائم نگران اشتباه کردن در تکلم یا جسارت در بیان یا ضعف در نگارش یا استفاده از کلمه غیرمستعمل توسط خود عرب زبان ها در این زمان است. حتی ممکن است کلمه ای که با آن مقصودم را دقیق بیان کنم به یاد نیاوردم و یا اصلا از آن اطلاع نداشته باشم. بنابراین چنین فردی نگران از لغزش و لکنت می‌باشد و همانند فردی است که از مسیری سخت و غیرمعمول می رود.
 


مشخص است که گفت‌و‌گو طبق این روش بسیار با آنچه خواننده در این کتاب کسب می‌کند، تفاوت دارد؛ از جمله در زمینه فصاحت در سخن گفتن، شیرینی بیان، وزن و آهنگ عبارات و استفاده از کلمات معمول و کاربردی.

بنابراین خواننده بزرگوار این کتاب باید بداند که تمام زیبایی و کمال این کتاب به لیف تصرفات برادر ادیب جناب دکتر محمدعلی آذرشب است که زحمت مرتب کردن و هماهنگی و تقویت لفظ و تزیین عبارت ها را بدون کمترین تصرف در محتوا و مقصود کشیده اند. ار ایشان تشکر میکنم. ستایش ازلی و ابدی متعلق به خداوند است.

نهایتا دوست دارم که این کتاب را به جوانان عرب که همسن و سال صاحب این خاطرات در زمان وقوع حوادث ذکرشده در کتاب هستند، هدیه نمایم.

وفق الله الجمیع لما یحب ویرضى
سید علی حسینی خامنه‌ای»


کد مطلب: 671099

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/671099/تقریض-رهبرانقلاب-کتاب-خاطرات-عربی-خود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com