يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

امدادگرانی که امداد شدند!/ نجات کوهنورد مصدوم توسط فاتح اورست+فیلم

يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 670095
کوهنوردی که در ارتفاعات توچال دچار مصدومیت شدید شده بود، با کمک یکی از فاتحان اورست نجات یافت.
امدادگرانی که امداد شدند!
به گزارش جهان نيوز، مهرداد شهلایی، فاتح اورست که برای صعود زمستانی دماوند تمرین می‌کند، روز 11 بهمن در ارتفاعات توچال متوجه مصدومیت یکی از کوهنوردانی شد که به دلیل سقوط و شکستگی آرنج وضعیت خوبی نداشت.

شهلایی و تیمش پس از اینکه متوجه این حادثه شدند سریعا خود را به مصدوم رسانده و طی تماس با نیروهای امدادی خواستار کمک به وی شدند، اما با حادثه عجیب تری مواجه شدند.

* کوهنورد مصدوم وضعیت وخیمی داشت
وی در گفت‌وگو با فارس در مورد اتفاقات رخ داده عنوان کرد: حوالی ساعت 6 عصر بود که متوجه حادثه برای یکی از کوهنوردان شدیم و بلافاصله چند نفر از تیم را با تجهیزات کامل به سمت مصدوم فرستادم و خودم هم دقایقی بعد به آنها اضافه شدم. مصدوم واقعا شرایط بدی داشت و آرنج دستش شکسته بود و از ناحیه پا نیز مشکل داشت و نمی‌توانست تکان بخورد. به همین دلیل بلافاصله با نیروهای امداد تماس گرفتیم و موضوع را اطلاع دادیم.

شهلایی ادامه داد: بعد از گذشت چند ساعت چراغهای تیم امدادی را مشاهده کردم، اما ظاهرا خود آنها نیز دچار حادثه شده و زمین گیر بودند. در همان زمان متوجه شدم تیم امداد که مربوط به آتش نشانی بود تجهیزات زمستانی مناسب در آن شرایط و شیب در اختیار ندارد. قرار شد تیم اصلی با تله کابین به بالا بیاید. هنگامی که تیم اصلی رسید ابتدا امدادگران گرفتار را نجات دادند و پس از آن به سمت مصدوم رفتند.
 
 
* وضعیت تیم امداد فاجعه بار بود
این کوهنورد که با بیماری ام اس توانسته اورست بلندترین قله جهان را فتح کند، عنوان کرد: برایم جالب بود که وضع تیم امداد فاجعه بار بود و از دیدن وضعیت آنها به شدت عصبانی شدم که چرا تجهیزات کامل به همراه نداشتند. خود من تا سر کوچه مان هم با آن تجهیزات نمی‌روم! در این بین دو نفر از امداد گران سقوط کرده و شانس آورده بودند که دچار شکستگی نشده بودند.

وی ادامه داد: هر کوهنوردی هم جای ما بود قطعا امدادرسانی را طبق وظیفه انسانی انجام می‌‌داد، اما متاسفانه تیم آتش نشانی که ما کمک‌شان کردیم در گزارش خود نامی از ما نبرده بودند!

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *