شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۷
۸

سوگندهای تکان‌دهنده حضرت فاطمه(س)

پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 669448
حضرت زهرا(س) در بستر شهادت سوگندهای تکان‌دهنده‌ای برای بخشش گناهان شیعیان انجام می‌دهد.
سوگندهای تکان‌دهنده حضرت فاطمه(س)
به گزارش جهان نيوز، یکی از ویژگی‌های سیره عترت(ع) توجه ویژه به اطرفیان به ویژه شیعیان‌شان بود. این توجه به قدری در زندگی ایشان نمود داشت که حتی تا آخرین لحظات عمر شریف‌شان از راهنمایی‌ها و دعای خیرشان نسبت به شیعیان دریغ نمی‌کردند. 

به عنوان نمونه اسماء می‌گوید در آخرین لحظات زندگی حضرت فاطمه (س) حضور داشتم. آن بانوی بانوان عالم، غسل کرده، لباسهایش را عوض کرد و در گوشه منزل به راز و نیاز مشغول شد. پیش رفتم تا از نجواهای آن بزرگوار با حضرت حق آگاه باشم. فاطمه (س) را دیدم که رو به قبله نشسته و دستها را به سوی آسمان برده و با کمال خلوص زمزمه می‌کند:
 
خداوندا، ای آقای من، از تو درخواست می‌کنم به حق انسان‌هایی که برگزیده‌ای و به ناله‌های دو فرزندم در فراقم، از گناه شیعیان من و پیروان فرزندانم درگذری [و آنان را مورد عفو و رحمت خود قرار دهی؛ اِلهی وَ سَیدی اَسْئَلُکَ بِالذَّینَ اصْطَفَیتَهُمْ وَ بِبُکاءِ وَلَدَی فی مُفارَقَتِی اَنْ تَغْفِرَ لِعُصَاةِ شیعَتِی وَ شیعَةِ ذُرِّیتِی» (ذخائر العقبی ص 53)

این عنایت اهل‌بیت(ع) منحصر به دعا نمی‌شود بلکه ما با مقوله‌ای با نام شفاعت نیز مواجه هستیم؛ به این معنا که افراد به دلیل اتصال به سرچشمه محبت‌های الهی توانایی دستگیری از بندگان خدا و خروج آن‌ها از تاریکی گناهان را دارا هستند. خداوند در آیه28 سوره انبیاء می‌فرماید: «یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا یَشْفَعُونَ إِلَّا لِمَنِ ارْتَضَىٰ... ؛ هر چه آنان از ازل کرده و تا ابد می‌کنند همه را خدا می‌داند و هرگز از احدی جز آن کسی که خدا از او راضی است شفاعت نکنند». بر اساس این آیه هستند افرادی که اذن شفاعت دارند منتها با این قید که خدا به شفاعت آن فرد رضایت دهد و باید گفت برترین مصداق کسانی که اذن شفاعت دارند، اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)‌ هستند. 

منبع:تسنیم
https://jahannews.com/vdceeo8pvjh8pei.b9bj.html
jahannews.com/vdceeo8pvjh8pei.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
السلام عليک يا فاطمه زهرا,يا صديقه الشهيده
United Arab Emirates
سلام درود خداوند متعال بر محمد و آل محمد.پروردگارا شفیع ما قرارده شفاعت آن بزرگواران را و نابود فرما دشمنان اسلام و اهل بیت ع را و نجات ده مردم ما و دنیا را از توجه و بزرگ نمودن نام انسانهای بی ارزش و بی ایمان و منافق را
United Arab Emirates
و لعنت فرما کسانیکه بزرگ می نمایند نام افراد مشهور بی ارزش را ، از آمریکا گرفته تا ایران و از بازیگر گرفته تا خواننده و رقاص و کارگردان و جمیع مشهوران و به قول خودشان سلبریتی را
United States
يا سيدتي و مولاتي إنا توجهنا و أستشفعنا و توسلنا بك إلى الله و قدمناك بين يدى حاجاتنا
يا وجيهة عند الله إشفعي لنا عندالله
Romania
البته اذن شفاعت مختص ائمه نبوده و به واسطه مقام رفیع ولایت همیشه ساری و جاری است
Iran, Islamic Republic of
خدایا اونی که به سلام بر فاطمه منفی داده را هدایت کن
Iran, Islamic Republic of
سلام برتو بی بی جان ما لیاقت این دعای شما را داریم؟
صلوات و رحمت خدا برتو و پدر و مادرگرامی و فرزندان بزرگوارت درود بر امیرالمونین علی ع
نجمع
Iran, Islamic Republic of
عاشقتم مادر