جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

واکنش اعتماد به افزایش بودجه شرکت‌های دولتی

دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 668621
یک روزنامه اصلاح‌طلب معتقد است با افزایش 52 درصدی بودجه شرکت‌های دولتی می‌توان گفت این شرکت‌ها مانع بزرگ صرفه‌جویی هستند.
واکنش اعتماد به افزایش بودجه شرکت‌های دولتی
به گزارش جهان نيوز، روزنامه اعتماد نوشت: بودجه شرکت‌های دولتی محل مناقشه بسیار بوده است. برخی نبود شفافیت در بودجه شرکت‌های دولتی را یکی از بسترهای توسعه فساد تلقی می‌کنند و بر این اساس بر افزایش شفافیت دولت در این بخش‌ها تأکید می‌کنند. بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه 98 حدود 52 درصد، افزایش یافته است. افزایش بودجه شرکت‌های دولتی تلاش دولت برای کاهش هزینه‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است. افزایش بودجه شرکت‌های دولتی بیم فربه شدن دولت را بیشتر می‌کند و اگر بنا داشته باشد در سال‌های آینده هزینه‌هایش را کاهش دهد، با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

این در حالی است که روز به روز تعداد شرکت‌های زیان‌ده دولتی بیشتر می‌شود. این فضا امکان گسترش رانت را بیشتر می‌کند. در این شرایط به جای اینکه اقتصاد از قبل این شرکت‌ها به بهره‌وری و کارایی بیشتر برسد، هزینه‌های تحمیلی به کشور فشار به بودجه افزایش یافته است.

محمدحسینی رئیس کمیته بررسی بودجه شرکت‌های دولتی با اشاره به بررسی بودجه این شرکت‌ها گفت: با مقایسه تعداد شرکت‌های زیان‌ده با سال گذشته به این نتیجه می‌رسیم که تعداد شرکت‌های زیان‌ده افزایش یافته است. به بیان دیگر در بودجه 97 تعداد شرکت‌های زیان‌ده 9 شرکت بود که در بودجه 98 این تعداد به 65 شرکت رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *