پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

مقایسه دو استاندار؛ سلیمانی یا عباسی؟

پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 667936
چقدر این روزها حالمان شبیه به اون دوره شده؛ دوره استانداری قاسم سلیمانی را میگویم! وضعیت کارخانه‌ها همان، وضعیت انتقال آب همان، وضعیت مردم همان و وضعیت مدیران هم با اندکی ارفاق همان!
به گزارش جهان نيوز، سید حسین میرفروغی فعال رسانه ای نوشت: سیدحسین میرفروغی در خصوص تغییرات مدیریتی استان یادداشتی نوشته است؛ متن این یادداشت در زیر آمده است.

چقدر این روزها حالمان شبیه به اون دوره شده؛ دوره استانداری قاسم سلیمانی را میگویم! وضعیت کارخانه‌ها همان، وضعیت انتقال آب همان، وضعیت مردم همان و وضعیت مدیران هم با اندکی ارفاق همان! با عرض شرمندگی باید بگویم وضعیت رسانه‌ها هم همان!

با اینکه بیش از یک سال از مدیریت اقبال عباسی می‌گذرد و با اینکه در روزهای اول گفته بود من فلان می‌کنم و بهمان می‌کنم، اما اوضاع خیلی تغییری نکرده است و اگر برشی از زندگی مردم در این روزها را با آن روزها مقایسه کنیم خیلی تفاوتی احساس نمی‌کنیم.

خب، برای اینکه متهم به سیاه نمایی نشویم کمی هم نیمه پر لیوان را ببینیم؛ سادگی در رفتار، پایبندی بیشتر ارزش‌ها، حذف تشریفات و کم کردن خدم و حشم از جمله مهم‌ترین تغییرات مثبتی است که در دوران عباسی صورت گرفته؛ اما آیا اینها برای جلب رضایت ولی نعمتان‌شان کافی است؟

اگر این نقاط قوت کافی است پس تکلیف نابه سامانی بازار، کارگران اخراج شده، جولان مدیران فاسد تا جایی که گندشان با ورود قضایی‌ها و امنیتی‌ها درآمده، تشنگی روستاهای همجوار رودهای پرآب، سرمایه‌گذاران افسرده و ... چه می‌شود.

به قاسم سلیمانی گفتیم مدیرانتان شبه فساد و رانت و ... دارند؛ اگر این‌ها هم توطئه و توهم منتقدان باشند حداقل بی کفایتی برخی مدیران نیاز به گفتن نداشت و اظهر من الشمس بود، ولی او خیلی ریلکس از کنار این انتقادات عبور کرد و تکانی نخورد، یادش به خیر، خیلی پشتش گرم بود!

به اقبال عباسی همان‌ها را گفتیم و مطالبه کردیم؛ ایشان هم رفتاری مشابه به قبلی در پیش گرفت با اندکی تفاوت! آن اندک تفاوت هم در این بود که به جای کار کردن با مهره‌های خودش با گزینه‌های نزدیک به نمایندگان کار را پیش می‌برد؛ گزینه‌هایی که وقتی مطرح می‌شود می‌گوییم صد رحمت به قبلی‌ها!

اینها را نگفتم که سر حرف را باز کنم و برسم به بیکاری و محرومیت و فقر و ... و به جانتان غر بزنم؛ اینها را عرض کردم که بگویم استقلال شرط اصلی مدیریت در استان است، در انتخاب مدیرانتان جسورانه‌تر تصمیم بگیرید.

مردم می‌بینند، می‌فهمند و قضاوت می‌کنند، مدیر کل میراث، کار و رفاه، آموزش و پرورش، معاون امور اقتصادی، راه و شهرسازی و ... عوض شدند که جای تشکر دارد اما باید بپرسیم این تغییرات مدیریتی چه سودی به حال استان و مردمانش داشت؟ صرفا تغییر کافی نیست؛ استان تغییری می‌خواهد که در جهت بهبود اوضاع صورت بگیرد.

حیفم ‌می‌آید این صحبت یکی از دوستانم را برایتان بازگو نکنم که می‌گفت مدیر انقلابی پیشکش! ای کاش برخی از مدیران استان ما تکنوکرات بودند؛ اینها که برخی‍شان (شما بخوانید بیشترشان) نه تخصص دارند و نه تعهد؛ صرفا چون در ستاد فلان نماینده خوب خوش خدمتی کردند حالا به نان و نوایی رسیده‌اند.

آقای استاندار، نکند در آینده مدیران بهزیستی و صنعت و معدن و جهاد کشاورزی و ... هم عوض شوند و اوضاع مردم تغییری نکند! که در این صورت تمام عواقبش با شماست، از ما گفتن بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
....
سرنوشت 80 میلیون ایرانی
Iran, Islamic Republic of
آقایون مجمع تشخیص مصلحت خواهشا سرنوشت 80 میلیون ایرانی و نسل آینده رو به وعده های سر خرمن غربی ها حواله نکنید!
احمد
Iran, Islamic Republic of
جهان در مورد کدام استان و کدام قاسم سلیمانی نوشته ای؟
من که چیزی از متن شما دستگیرم نشد