سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۳
۵۷
راهکار فوری حل مشکلات؛

مسئولان مثل مردم زندگی کنند+ راهکارها!

چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 667380
مسئولی که بیان می‌کند ماهیانه 18 الی 19 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند اگر از خیر پادش‌هایی که همواره نصیب مدیران می شود، بگذریم، آیا نگرانی برای گردش مالی خانواده و امورات خود دارد؟
مسئولان مثل مردم زندگی کنند+ راهکارها!
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: روزگاری یکی از مسئولان درحین عذرخواهی از مردم بیان کرد که آنها هم باید درک کنند مسئولان با چه دردسرهایی مواجه هستند و مشکلاتی که در کشور وجود دارد چه مسائلی است. حالا با توجه به مشکلاتی که برای مردم بوجود آمده است باید گفت مسئولان بایستی خود را جای مردم بگذارند تا بدانند امروز با چه مصائب و سختی‌های در زندگی‌شان روبرو هستند، شاید بیشتر بر روی این امور تمرکز و در حل و فصل آن بکوشند. مثلا خود را جای یک کارگر ساده بگذارند که حقوق مکفی برای زندگی نمی گیرد و همواره نگرانی برای آخر ماه خود دارد که این میزان دستمزد امورات خود و خانواده‌اش را کفایت نمی‌کند.

مسئولی که بیان می‌کند ماهیانه 18 الی 19 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند اگر از خیر پادش‌هایی که همواره نصیب مدیران می شود، بگذریم، آیا نگرانی برای گردش مالی خانواده و امورات خود دارد؟ همین مسئول آیا می تواند خود را یک ماه به جای یک کارگر ساده بگذارد و می تواند یک ماه با حقوق نازل کارگری زندگی کند. اگر نگاهی به بازار و اقلام مختلف غذایی بیندازیم ناهمخوانی دستمزد و سطح درآمدها را به وضوح می بینم. گوشت مرغی که کیلویی 14 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود با حقوق و درآمد کارگری چقدر از سبد کالای خانوارها را پر می‌کند و اصلا جایی در این سبد دارد؟

چندی پیش عکسی از «معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور منتشر شد که حضور وی در یک اتوبوس به عنوان نماد زندگی اجتماعی و مردمی منتشر شد. عکسی ویترینی که هدف آن نیز مدیریتی نمایشی بود. این مسئول زیر پست اینستاگرامی خود درج کرد «حس خوب با مردم بودن!» خنده ابتکار در میان مردمی که واکنشی به او نشان نمی دادند و فضای سرد افکارعمومی به خوبی نشان می داد که چنین مدیریت مصنوعی بیشتر از اینکه نتیجه مطلوب داشته باشد واکنش معکوس به دنبال دارد. به نظر می‌رسد، مدیران بایستی از «مدیریت اتاقی» بیرون بیایند و بیشتر در جامعه حضور یابند.  

با این اوصاف می‌توان یک پیشنهاد جدی به مسئولان داد که لااقل برای درک بیشتر فضای مردم یک ماه را مانند آنان زندگی کنند. یک ماه حقوق کارگری بگیرند و با آن سر کنند. میان مردم بروند و در صف‌های خرید قرار بگیرند و حرف‌های آنان را درباره گرانی و مشکلات روزمره‌شان از نزدیک گوش کنند. در صف پمپ بنزین بایستند و در ترافیک همراه مردم باشند و از خطوط ویژه برای رسیدن به محل کار خود استفاده نکنند. به طور واقعی و نه نمایشی و برای اینکه «حس با مردم بودن» را تجربه کنند، روزانه با وسایل نقلیه عمومی از جمله تاکسی، اتوبوس و مترو برای رسیدن به محل کار خود استفاده کنند. به جای ویلانشینی در محله‌های خوش و آب و هوا و بکر به مرکز شهر بیایند و در خانه‌های 50 الی 80 متری سکونت کنند. برای اخذ وام به جای اینکه وام مورد نظر را در سینی برایشان بیاورند به بانک‌ها مراجعه کنند و بدون هیچ سوء استفاده از قدرت پروسه اخذ وام 10 الی 20 میلیونی را تجربه کنند. یک ماه به عنوان مستاجر با حقوق کارگری سر کنند!

امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز همواره بر ساده زیستی و کم کردن فاصله میان مسئولان و مردم تذکرات جدی‌ می‌دادند و رهبر معظم انقلاب هم بارها و بارها بر این مسئله تاکید کرده‌اند که جدایی میان مسئولان و مردم آفت بزرگی است.

با این پیشنهاد شاید برخی از مدیران که فاصله‌شان با مردم بسیار زیاد شده بتوانند تصور بهتری از وضعیت زندگی مردم داشته باشند و بسیاری از مسائل با تدبیر مدیریتی واقع بینانه حل و فصل شد. عدم رسیدگی به مسائل اصلی و اولویت‌دار و رو آوردن به تبلیغات سیاسی و نمایشی یکی از  آفت‌های بزرگ مدیریت کشور شده است. متاسفانه برخی از مسئولان فکر می کنند که با این روش می‌توانند رضایت افکارعمومی را جلب کنند اما در کوتاه مدت اگر این مسائل جوابگو باشد قطعا در بلند مدت با لبریز شدن مشکلات، مردم نسبت به چنین روشی نارضایتی خود را ابراز می کنند. کاستن از فاصله میان مردم و مسئولان امروز یکی از الزامات مدیریت مدبرانه و امیدوارانه در آینده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
به خدا اگر اینها یک بار صف وایساده بودن برای مرغ می فهمیدن قضیه چیه اما حیف که همه چیز ر تو سینی میارن براشون
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
خوب خودشان رای دادند به دولت لیبرالی ونمایندگانی که
به سرعت حقوق خودشان را تصویب می کنند...بالاخره این 5سال وسی برصفر شون!مهلت خوبی بود برای اصلاح رویه
تا ما باشیم رای سفید امضاءبه کسی ندهیم...
Iran, Islamic Republic of
منظور این است که افرادی مثل آقای یزدی وخانم ابتکار وغیره بچه هاشون را از آمریکا فرا بخوانند تا مثل مردم در صف مرغ منجمدباشند شاید که به فکر مردم باشند .
میزان
Netherlands
...
میزان
Netherlands
q
میزان
Netherlands
مسئول محترم جهان ، نهی از منکر نمی خواهید بسیار خوب ، این q که در پیام من نبود را از کجا آوردید؟
ضمنا امر بمعروف و نهی از منکر در ردیف همان نماز و روزه و حج و جهاد و خمس و زکات است.
میزان
Netherlands
لطفا اصل پیام ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۰:۴۲ را هم منتشر کنید.
Iran, Islamic Republic of
اگر قانونی تصویب شود که یک ماه مسئولین کشور حق استفاده از گوشت را نداشته باشند مشکل گوشت حل میشود ولی اشکال این پیشنهاد بنده این است که ممکن است در این مدت جان به جان آفرین تسلیم کنند.
Iran, Islamic Republic of
چرا سعیدی کیا را نمی گی که منصوب رهبر ماهی 18 میلیون می گیرد من کار سعیدی کیا را می کنم ما هی دومیایون به من بدن مسیل بنیا د مستکبران
United States
نگاه کنی درست می فهمی که اون 18 میلیونی که گفته همین آدمه
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
به نظرمن فرقی نمی کند چه کسی...قانون بایدبا توجه به شرایط وحساسیت شغلی وکارایی وسختی وعدالت و....اصلاح شود...
آنتی کدخدا
Iran, Islamic Republic of
چرا نمیگی چه کسی این حقوق را به حسابش واریز میکنه؟
نهاد رهبری؟ یا دولت؟
Iran, Islamic Republic of
كسي را نبايد مبرا كنيم همه با هم يكي هستند و هدف غارت ما
Iran, Islamic Republic of
باب 18 میلیون که چیزی نیست آقای شریعتمداری 187 میلیون می گیره که جنگ زرگری میان اصلاح طلب واصولگرایان را ه بیاندازه .
همین ها باعث شدن که حقوق نجومی بگیرها هم خیالشان راحت باشه!!!!!
حتما مدرکت هم کانال رفت نیوزه
محمد
Iran, Islamic Republic of
تازه این بنیاد مستضعفان است
وای به حال جاهای دیگر...
فرانک
Romania
باید صف ایستادن برای گوشت تنظیم بازار و پختن و خوردن گوشت پر از آشغال آن برای مسئولان اجباری شود!!!! ( قیافه ی هرکدام از مسئولان را در صف و در حال خوردن آبگوشت پر از شندر پندر تنظیم بازار تصور کنید.....!!!!)
Iran, Islamic Republic of
این چیزها مهم نیست. مهم اسلام است ما باید اسلام را حفظ کنیم! ...
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
یکی از اشنایان فامیلی هم عین شمابالای مجلس می نشیندهمین طوری حرف می زند...قبل انقلاب هیچ چیز نداشت الان از نظام اباد رفته سعادت اباد...حتما با عرق کارگری!
سرور
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست است مهم اسلام است...
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
قطعا ترجیح من هم عمل به دستورات اسلام است منظور لحن نوشتاری ایشان بودکه یه جورایی...
اسلام دقیقا همان عدالت است تا عدالت نباشد همین منافقان با شعار اخلاق و دین می توانند سرمان کلاه بگذارند مطالبه ما عدالت است تا اسلام پیاده شود
Iran, Islamic Republic of
مثل مردم زندگي كردن مگر ميشه براي مسپولان طرف يك كاخ داخلي داره در لواسانات براي زمانهاي كه تهرانه و چندين كاخ ديگر در ساير نقاط خوش اب و هوا در ساير نقاط ايران و چندين قصر در اطراف لندن و نيويورك مقوله اي بنام سير كردن شكم نداره يخچال ها برزگ فقط پر و بسياري مواقع موارد خوراكي انها دور ريخته ميشود پس امكان نداره مانند مردم زنگي كنند ما بايد حق خود را از انها بگيريم و با مصادره اموال سطح انها را به مردم معمولي نزديك كنيم
Iran, Islamic Republic of
نياز به خانه تكاني با درجه 8 ريشتر داريم
Iran, Islamic Republic of
رونالدو فوتباليست مشهور بخاطر اشتباه محاسباتي 21 ميليون دلار جريمه مالياتي ميشه اينجا طرف پانصد ميليارد تومان قيمت كاخش است چهل ساله يك ريال عوارض و ماليات و حتي در بسياري از مواقع پول ابو برق و گازش هم با تعرفه پايين محاسبه ميشود ما هستيم كه مستكبر ساخته ايم
دوست
Iran, Islamic Republic of
متن خوبی بود فقط یه سوال داشتم: در متن فرمودید "برخی از مدیران که فاصله‌شان با مردم بسیار زیاد شده" می خواستم ببینم واقعا شما فکر می کنید برخی از مدیران از مردم فاصله گرفته اند یا تقریبا همه مدیران؟ این توصیفاتی که شما برای مردمی بودن مدیران ارائه کردید من مدیری را در کشور نمی شناسم که مردمی باشد اگر میشود بفرمایید کدام مدیر است که با حقوق متوسط مردم زندگی می کند با وسائل نقلیه عمومی رفت وامد می کند خودش خرید می کند در بازار و خیابان بدون گارد و محافظ ظاهر می شود از وام های اختصاصی استفاده نمی کند و ...
خدایا چه کنیم از این صف ها
صف نفت
صف سهمیه و کوپن
صف نان و بربری
صف دریافت یارانه
و الان در آستانه چهل سالگی انقلاب صف مرغ
وای بر شما مسوولین
مسوولینی که تا چند روز پیش فقیر بودند الان میلیاردر شدند
مسوولینی که همش از مردم طلبکارند
مسوولینی که فقط به فکر خودشون و بچه هاشون هستند
مسوولینی که فقط رای مردم رای را میخواهند
مسوولین تازه به دوران رسیده آقازاده و داماد و ژن خوب
مسوولین رانت خور و اختلاس گر
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خود کرده را تدبیر نیست!!!!....
Iran, Islamic Republic of
ای بابا بازم که سانسور کردید ؟
واقعا شورش رو در آوردید!
کاری میکنید که دیگه کامنت نذاریم!!!!!!!!11
خواهشا با مشغول کردن فکر مردم به این چرندیات برای خود فرصت نگیرد نه مسئولان از این زندگی رویایی دست برمیدارن نه به میان مردم میاین و نه برداشتن دو ردیف نرده ذهن ها را شفاف می کند ...
...
پرویز
تا وقتی نماینده مجلس رو با شام و شارژ و سیم کارت انتخاب میکنیم همینه.....!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
از کوخ نشینی تا کاخ نشینی و از پابرهنگان تا لواسان نشینان از تفکرات انقلابی تا تفکرات اشراف گری و از ایثار و اخلاص تا حرص و طمع و دنیا پرستی و از شهید رجایی تا ... را ما در طول 40 سال از انقلاب یافتیم آیا چه عاملی باعث شد چنین اتفاقی رخ دهد و در روایت است که اگر دو گروه فاسد شوند جامعه فاسد خواهد شد امرا و علما و هنگامی که سلسله مراتب و عبرت از تجربیات بر امور مردم حاکم نباشد و قانون جز ورق پاره ای نباشد همین است که می بینیم
Iran, Islamic Republic of
كودتاي اقتصادي شده املاك تصرف مردم گروگان اينست واقعيت!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت كودتا گر به كسي پاسخگو نيست مثل امروز!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...÷
جواد
Iran, Islamic Republic of
...
جواد
Iran, Islamic Republic of
امروز کدام مسئول شمع بیت الامال را بخاطر کار های شخصی خود و اطرافیانش خاموش میکند ؟
Iran, Islamic Republic of
شمع و چراغ جهنم
کمپلت بیت المال را میخورن یه آب هم روش
Iran, Islamic Republic of
دادش شمع كيليوي چند پيش بيني من اينست اگر همينطور پيش بره مارو ميفرستند خارج كه نوكري كنيم و 90 درصد دستمزد مارو خود ميبرن و ده درصد فقط خرج خورد و خوراكو ميدن بما اوضاع خطريه فهميدن ترسو و ببو هستيم
Iran, Islamic Republic of
من پيرم و بد اخلاق جان نوكري بيگانه ندارم بيخيال من شويد
Iran, Islamic Republic of
شمع بیت المال رو ندزدند صلوات!!!!!!
فتاحی
Iran, Islamic Republic of
اگر دست من بود به بعضی مسئولان نظام ماهی یک میلیارد حقوق میدادم اما میگفتم خرج خدم و حشم و محافظ و بادیگارد و سپاه عظیم حفاظت از وجود والای خود را فقط 20 درصد کم کنید. اینجوری لااقل یک میلیون ایرانی زندگی بسیار مرفهی پیدا میکردند
فتاحی
Iran, Islamic Republic of
با این همه ثروت عظیم و داشتن 11 درصد ذخایر شناخته شده طبیعی و معدنی امروز بعد از چهل سال از انقلاب باید همه مردم مثل مسئولان زندگی میکردن. حالا یه عده مسئول گردن کلفت اون بالا دارن حق خودشون را از نظام میگیرین شما ناراحتی و میخوای اونا رو هم فلک زده کنی؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا یه عده دلشون میخواد مردم عقده ای بشن و بجای اینکه بگن کاش همه پولدار بشن بگن کاش پولدارها هم مثل ما بدبخت بیچاره بشن تا دلمون خنک بشه
عماری
Iran, Islamic Republic of
هاشمی یارانه را گدا پروری می گفت .سلاطین ها یکی از برج هایتان رابا پول بیت المال ساختید پس بدهید مردم اینجور حقیرانه تو صف مرغ منجمد جمع نمی شوند
Iran, Islamic Republic of
ازمسئولان و مدیران کشور تست مدیریت بگیرید،ببینید آیا میتوانند خودشان، ماهی با دو میلیون تومان،نه یک میلیون، زندگی کنند،اگه توانست او را به عنوان مدیر انتخاب کنند،مدیری که نتواند با این پول،خانه و زندگی خودش را مدیریت کند،چگونه می تواند کشور را مدیریت کند؟؟؟!!!...
Iran, Islamic Republic of
زندگی را ولش
اگه به برکت انقلاب نبود خیلی از مسئولان امروز ...
مه شکن
Iran, Islamic Republic of
یک نفر به عنوان رئیس جمهور مملکت با مردم، برای مردم و مثل مردم زندگی کرد، اما چپ و راست و خارجی و داخلی چنان بر پیکرش تاختند که دیگر برای هفت پشت مسئولین دیگر کافی ست!!!!!!!!!
جریان موهومی انحرافی حاجی خاطره
Iran, Islamic Republic of
عامل تمام مشکلات کشور، جریان انحرافی ست...
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
United States
....
Iran, Islamic Republic of
نياز به ي خونه تكاني ده ريشتري داريم
Iran, Islamic Republic of
مسئولینی که ماهیانه 18 میلیون حقوق دریافت می نماید و15سال پیش بازنشسته شدندولی پست پولی را رها نمی کنند هیچ وقت من بازنشسته را که حقوقم زیر خط فقر است درک نخواهندکرد شکایت مافقط به درگاه حق تعالی!
لیبرال را چه به مردمی بودن آخه؟
Iran, Islamic Republic of
این چه وعضشه
Iran, Islamic Republic of
...