کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لقب جدید هاشمی هم ساخته شد/ فرزانه ترکان: آیت الله هاشمی پدر معنوی انقلاب است!

2 بهمن 1397 ساعت 8:31

محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی پیش از این درباره وی گفته است که هاشمی مترادف انقلاب اسلامی است!


گروه سیاسی جهان نیوز: طی دو هفته اخیر اظهارات اغراق آمیزی درباره آیت الله هاشمی از زبان اطرافیانش بیان شده است که قابل توجه است.

به گزارش جهان نیوز، به عنوان نمونه محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی پیش از این درباره وی گفته است که هاشمی مترادف انقلاب اسلامی است!

محمد هاشمی برادر هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به این سؤال که «موضوعی که اکنون به‌عنوان سؤال افکار عمومی است این است که اگر امام در قید حیات بودند، روایت آقای هاشمی از حکومت را قبول داشتند یا برخی روایت‌های دیگر را»، گفت: «من معتقدم امام روایت آقای هاشمی را از حکومت انجام می‌دادند، دلیل من هم این است که امام فرمودند: «هاشمی زنده است:، چون نهضت زنده است» یعنی آقای هاشمی را مترادف با نهضت می‌دانستند. رفتار آقای هاشمی یا ایده آقای هاشمی در واقع همان ایده نهضت است. بنابر این اگر امروز هم امام زنده بودند شیوه و روش و منش آقای هاشمی را، قرائت آقای هاشمی را که قرائت خودشان هم بود قبول داشتند... آقای هاشمی و ایده‌هایش را خیلی نزدیک به نهج‌البلاغه می‌بینم.»

از سوی دیگر، غلامعلی رجایی از نزدیکان هاشمی نیز گفته بود، آیت الله هاشمی رفسنجانی هاشمی ۳۵ سال بیشتر از شهید بهشتی مظلوم است.

رجایی تکایده کرده که شهید بهشتی نهایتا تا سال 60 مورد تخریب قرار گرفت ولی آیت الله هاشمی 35 سال بیشتر از بهشی تخریب شده است.

در همین حال، فرزانه ترکان عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب جدیدترین لقب هاشمی را رونمایی کرده است. وی گفته است آیت الله هاشمی پدر معنوی انقلاب است!

وی درباره انتقادات اخیر به عملکرد آیت الله هاشمی گفته است: اینکه چهره‌هایی که اساسا در بحران‌های کشور حضور نداشتند، هیچ وقت به عنوان چهره مردمی و عمومی شناخته نشدند و مردم آنها را به سختی به یاد می‌آورند اکنون پس از چهل سال از انقلاب نسبت به پدر معنوی انقلاب آیت‌ا... هاشمی که متاسفانه اکنون در بین ما نیست حرف‌ها و نقل قول‌هایی را مطرح کنند نوعی بی‌اخلاقی است و من موافق نیستم، چرا که که ایشان اصلا حضور ندارد که پاسخ دهد. اعتقاد داریم که مثل آیت‌ا... هاشمی در جامعه نداشتیم و تا سال‌ها نیز نخواهیم داشت. ایشان مظهر عقلانیت تصمیم‌گیری در رده‌های بالا و پدر معنوی عقلانیت انقلابی کشور بود.


کد مطلب: 667285

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/667285/لقب-جدید-هاشمی-هم-ساخته-فرزانه-ترکان-آیت-الله-پدر-معنوی-انقلاب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com