جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تشکیل کمیته ویژه مصرف آب 4 استان/گلایه‌های پر حاشیه «آبی» در کمیسیون امنیت

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب: 667241
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس گفت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی برای بررسی مشکل آب کشور برگزار و نهایتا مقرر شد کمیته ای برای این موضوع تشکیل شود.
گلایه‌های پر حاشیه «آبی» در کمیسیون امنیت
به گزارش جهان نيوز، هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: عصر امروز جلسه پر تنشی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور نمایندگان استان‌های خوزستان، چهارمحال، اصفهان، استانداران اصفهان و چهارمحال و همچنین وزرای نیرو و کشاورزی ، رئیس محیط زیست، معاون امنیتی سیاسی وزارت کشورو دیگر دستگاه‌های مربوطه در خصوص موضوع چالش و تنش انتقال آب برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه به این نکته تاکید شد که باید مطالعه و انجام آمایش سرزمینی صورت گیرد البته اگر ملی فکر کنیم.

نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد:‌ نهایتا پس از بحث و تبادل نظر این جلسه  پایان یافت و مقرر شد جلسات در این خصوص ادامه یابد.

وی عنوان کرد: در این جلسه استاندار یزد از اصفهانی ها گله داشت، ما هم از دولت گلایه داشتیم که چنین دستوری دادند. آقای کلانتری و اکثرأ اعتقاد داشتند که در اصفهان آب مدیریت نمی‌شود.

خادمی در ادامه خاطرنشان کرد: فیلمی را هم در کمیسیون نشان دادیم، بحث‌ها شدید و پرحاشیه بود بخصوص وقتی آقایی خود را استاندار اصفهان معرفی کرد و اکثرأ به ایشان اعتراض کردند.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: کسی موافق انتقال نبود بنابراین مقرر شد میزان نیاز، مصرف و ... توسط کمیته‌هایی از نمایندگان ٣ استان،کمیسیون امنیت و وزارتخانه‌های مربوطه، بررسی و گزارش شود.

وی در خاتمه گفت: در این نشست اصفهانی‌ها اعتقاد داشتند که از زمان شیخ بهایی آب را خریده‌اند و حق آبه دارند، بنده هم گفتم در کارون قایق سواری می‌کردیم پس کارون را هم برگردانید.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *