جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۴
۲۴۰
فائزه هاشمی:

ما اگر قرص‌هايمان را نخوريم خانوادگی موجودات خطرناکی می‌شويم/ بعد از فوت بابا ارث‌ را مساوی تقسيم کردند/ چادر حجاب برتر نیست؛ جایی مانع باشد برمی‌دارم/ اگر من در فضای مجازی ‌بودم تا الان اعدام شده بودم

يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 666898
فائزه هاشمی گفته است: جالب است بدانيد که بعد از فوت بابا ارث‌ را مساوي تقسيم کردند.
ما اگر قرص‌هايمان را نخوريم خانوادگی موجودات خطرناکی می‌شويم/ بعد از فوت بابا ارث‌ را مساوی تقسيم کردند/ چادر حجاب برتر نیست؛ جایی مانع باشد برمی‌دارم/ اگر من در فضای مجازی ‌بودم تا الان اعدام شده بودم
گروه سیاسی جهان نيوز: فائزه هاشمی با روزنامه شرق گفتگو کرده است؛ اما این بار گفتگوی دختر پرحاشیه آیت الله از دوجهت متفاوت است. اول آنکه این روزنامه اصلاح طلب بهاره رهنما بازیگر سینما و تلویزیون را به عنوان خبرنگار برای مصاحبه با فائزه فرستاده است. فارغ از فعالیت های قابل تامل بهاره رهنما در ستاد قیطریه میرحسین موسوی در سال 88، شرق در توجیه چرایی انتخاب بهاره رهنما برای انجام این گفتگو نوشته است: «نه‌تنها جهان‌های ذهنی و عینی این دو نفر از هم دور نیست، بلکه در خیلی از جنبه‌های شخصی و حرفه‌ای زندگی‌شان اشتراکاتی نیز با هم دارند.» اما جنبه دوم تفاوت این گفتگوی فائزه هاشمی به جنس اظهارات وی برمی گردد. برای مثال فائزه گفته است: «اولا که ما خانوادگي بيش‌فعاليم. يعني اگر قرص‌هايمان را نخوريم! موجودات خطرناکي مي‌شويم. شوخي مي‌کنم!»

بخش های مهم این گفتگو را درادامه خواهید خواند:

*از چيزهايي که خيلي راضي‌ام مي‌کند، منتقدبودن است؛ يعني فکر مي‌کنم اينکه سعي نکردم هم‌رنگ ديگران بشوم و جاهايي که به نظرم ايراد آمده، گفته‌ام؛ اينکه کجا قرار دارم و در چه خانواده‌اي هستم يا در خانواده نظام هستم، باعث‌ نشود از حقيقت فاصله بگيرم. اين ويژگي را خيلي دوست دارم. سعي مي‌کنم همان‌گونه که انتقاد مي‌‌کنم، محسنات و خوبي‌ها را نيز بگويم. معمولا با انتقاد‌ها راه‌حل نيز دارم؛ البته اگر گوش شنوايي باشد.

*جالب است مي‌گويند من مثل يک مرد سياست‌مدار هستم يا فائزه تنها مرد خانواده هاشمي است! البته که اينها اغراق است! مادرم وقتی اين حرف‌ها را مي‌شنود مي‌گويد معلوم است شما در زمینه حقوق زن‌ها هيچ کاري نکرده‌ايد! اين همه خودتان را کشتيد، وقتي مي‌خواهند از شما تعريف کنند مي‌گويند مثل يک مرد هستيد! البته حرف درستي مي‌زند. يعني هرکسي به من اين را مي‌گويد، مي‌گويم توهين نکنيد. حداقل بگوييد شيرزن... . البته اين ادبيات و فرهنگ مردانه ماست، مثلا واژه خاله‌زنک يا چيزهاي ديگر. در ادبيات ما مرد‌ها را در صفت‌هاي بهتر قرار مي‌دهند. جالب است بدانيد که بعد از فوت بابا ارث‌ را مساوي تقسيم کردند. پسرها تصميم گرفتند که اين کار را بکنند. حقوق آنها بود. پرسيدم «چه شد که شما ارث را مساوي تقسيم کرديد؟ بابا گفته بود؟» گفتند که نه. گفتم پس خيلي کار بزرگي کرديد. خيلي هم ممنونم، بعد ياسر به شوخي گفت شما در واقع بزرگواري کرديد. چون همه مي‌گويند که مرد‌هاي خانواده هاشمي، شما و فاطمه هستند، نه ما! بنابراين شما ارثتان را به ما بخشيديد نه ما به شما. البته شوخي بود، ولي اين کار يک پايه تربيتي دارد.

*اولا که ما خانوادگي بيش‌فعاليم. (مي‌خندد) يعني اگر قرص‌هايمان را نخوريم! موجودات خطرناکي مي‌شويم. شوخي مي‌کنم. ما کلا پرانرژي هستيم؛ يعني انرژي که بابا داشت، فکر نمي‌کنم هيچ‌کدام از سياست‌مدار‌هاي حتي جوان ما داشتند. بابا و مامان هم این‌جوری بودند. يعني یک‌جورهایی خستگي‌ناپذيريم. من انگليس بودم، موبايل داشتم ولي وقتي آمدم ايران آن را کنار گذاشتم. چون وقتي موبايل داري دائم تلفن مي‌زنند. من خيلي حجم مکالماتم بالا بود؛ شماره مي‌افتد و زشت است که جواب ندهي. نخواهي جواب بدهي هم بعدا بايد با آنها تماس بگيري، موبايل 10 درصد منفعت دارد. همان موقع که نماينده بودم، موبايل داشتم. واقعا گاهي اوقات دست‌درد مي‌گرفتم. آن‌موقع از اين هندزفري‌ها هم نبود. بعد قبض موبايل زیادی هم برایتان می‌آید و هيچ فايده‌اي هم ندارد. بعد با موبايل بايد در اين فضاي مجازي هم باشيم. اعتقاد دارم که اگر من در فضاي مجازي ‌بودم تا الان اعدام شده بودم. چون بالاخره در محيط قرار مي‌گيريد. احساساتي مي‌شويد و حرفي مي‌زنيد که بعدا نمي‌توانيد جمعش بکنيد.

*شايعات دليل نمي‌خواهد. معتقدم که بخشي از اين شايعات را افرادي خاص و با هدف مي‌سازند. اين را ‌درست مي‌کنند که بعدا به موقع بتوانند براي تخريب يا اهدافي که دارند، از آن استفاده بکنند؛ شايعات وقتي پخش مي‌شود، مردم که خبر ندارند، باور مي‌کنند. معتقدم بخشي از شايعاتي که درباره ما و ديگران به‌وجود آمد، اين‌گونه بود. شايد دليل شايعه طلاق اين باشد که من و همسرم در کار مستقل هستیم و اصراري نداريم که همه‌جا باهم باشيم. تک‌و‌توک با هم هستيم. خودمان را خيلي به هم تحميل نمي‌کنيم، شايد اين شايعه طلاق از اين نظر شکل گرفت.

*هرکسي مي‌آمد پيش من و ‌مي‌گفت شوهرم اذيتم مي‌کند، مي‌گفتم خب تقصير خودت است، مثلا مي‌گفت من را کتک مي‌زند... مي‌گفتم خب تو‌ هم بايد او را بزني. او اگر يک بار دست روي تو بلند کرد و تو هم همان‌طور پاسخ دادي، ديگر تکرار نمي‌شود. حالا يک داستان بانمک هم هست. همان اوايل انقلاب يکي از همکارهاي فاطي برايش تعريف مي‌کرد که شوهرم مرتب من را ‌مي‌زند و فاطي هم همين حرف را به او مي‌زند. چند ماه بعد آن آقا مي‌آيد و مي‌گويد اين خانم تحويل خودت. من طلاقش دادم تا تو باشي به اين ياد ندهي با من چه کار کند. بله. من معمولا خيلي خانم‌ها را تشويق مي‌کنم که مواظب حقوقشان باشند چون اعتقادم بر اين است که معمولا مرد‌ها به خودي خود در خانه زورگو نيستند. زن‌ها از ابتدا زندگي را وامي‌دهند، در مقابل هر چيزي کوتاه مي‌آيند. همه چيز را براي همسرشان مي‌خواهند. البته زن‌ها با عشق و ‌علاقه اين کار را مي‌کنند. گاهي مردها ظرفيت اين همه محبت را ندارند و کم‌کم دچار توهم مي‌شوند و بر خانم سلطه پيدا مي‌کنند و رفتارهاي بد شروع مي‌شود.

*در مجموع شرایطی که در زمان‌های مختلف داشتم و‌ کارهایی که کردم را خیلی دوست دارم؛ هروقت به گذشته برمی‌گردم به آن افتخار می‌کنم. به آن اعتقاد دارم و از خودم راضی‌ام. حتما اشتباهاتی هم داشته‌ام.‌ در مورد روزنامه زن، بعضی‌ها می‌گویند که اگر پیام فرح دیبا را نمی‌گذاشتی بسته نمی‌شد. یا ارزش این کار را داشت؟ و اما پاسخ من این بود که اولا روزنامه باید خبری باشد و باید همه اخبار را پوشش دهد. ضمن اينکه اگر آن پیام هم نبود، باز بسته می‌شد. چرا؟ چون شنیده بودم که گفته‌‌اند اگر ما روزنامه فائزه را ببندیم، دیگران حساب کار خودشان را می‌کنند. نه اینکه من کسی باشم، بلکه به دلیل جایگاه بابا. به نظرم اگر چاپ این پیام هم نبود، به بهانه دیگری توقیف می‌شد. همان موقع هفته‌نامه یالثارات یک ستون از این پیام را کار کرده بود و یک هفته‌نامه دیگر هم که مال خانم بیات بود، دو صفحه کامل مصاحبه و حرف‌های ایشان را چاپ کرده بود، آنها بسته نشدند. در حالی که یک خط خبر در روزنامه زن منجر به توقیف آن شد. یکی از ديگر دلایل بسته‌شدن هم کاریکاتوری درباره نابرابری دیه زن و مرد بود که در حال حاضر بیمه دیه تصادفات برای زن و مرد را مساوی پرداخت می‌کند. بالاخره روزنامه زن را با هدف متفاوت‌بودن و مؤثربودن راه انداخته بودم. روزنامه نیز نشانه موفقیت آن در تأثیرگذاری بود. البته شاید اگر این‌قدر تند و تیز نبودم، روزنامه زن بسته نمی‌شد، در مجلس ششم در لیست مشارکت رأی می‌آوردم، به زندان نمی‌رفتم، از دانشگاه اخراج نمی‌شدم، فدراسیون اسلامی ورزش زنان را نمی‌بستند و خیلی چیزهای دیگر را از دست نمی‌دادم. آیا آن وقت فائزه الان بودم؟ بالاخره هر کسی روش و شخصیتی دارد، گاهی تغییر اینها هویت و ماهیت ما را نیز تغییر می‌دهد.

*من حرفه‌ای فیلم تماشا نمی‌کنم و پیش می‌آيد که بعضی اوقات می‌رویم سینما. جمع دوستانه‌ای داریم كه برنامه‌ریزی می‌کنند که با هم به سینما برویم. قبلا خیلی از فیلم‌های جشنواره فجر را می‌رفتم. ولی سال‌هاست که دیگر نمی‌روم، فیلم‌های آقای پناهی، آقای کیارستمی، آقای فرهادی، آقای کمال تبریزی، خانم بنی‌اعتماد و میلانی و تعدادی دیگر از کارگردان‌ها را هم دوست دارم. فیلم‌های با موضوع زنان معمولا برایم جذاب‌تر است. فیلم‌هاي آقای پرستویی و بعضی از کارهای شما(بهاهر رهنما) را هم خیلی دوست دارم.

*من هیچ‌وقت نتوانستم ده نمکی را به‌عنوان یک کارگردان بفهمم. فیلم «اخراجی‌ها»ی او را دیدم. به نظرم بیشتر کپی بود. یعنی چیزی که دیدم، کپی بدی از «مارمولک» و «لیلی با من است»، بود. درواقع هر چه فیلم خوب دیده بودم، به صورت غیرحرفه‌ای در فیلم اخراجی‌ها کپی شده بود. واقعا تعجب کردم آن همه فروش برای چه بود؟ من یک فیلم بیشتر از ایشان ندیدم و اصلا به دلم ننشست. تعجب کردم از بازیگرهای برجسته که چرا با ایشان کار کردند. به‌هیچ‌وجه نمی‌توانم ارتباط فکری و ذهنی با او برقرار کنم... اگر خصومت شخصی بود که برای تماشای فیلم‌شان نمی‌رفتم. فکر کردم شاید اصلاح شده و از کارهای انحصارگرایانه‌اش دست برداشته است، ولی دیدم نه. قضاوت نادرستی بود. ایشان جزو انصار حزب‌الله بودند و ‌مرتب ما را مورد لطف قرار می‌دادند.

*علی‌رغم اینکه خودم چادر سر می‌کنم و به حجاب اعتقاد دارم، چادر را یک نوع حجاب می‌دانم و نه حجاب برتر. با توجه به جایی که هستم و کاری که انجام می‌دهم، بعضی جاها چادر سر نمی‌کنم و با مانتو و روسری هستم. مثلا سوارکاری، تدریس، در کلاس یا کوهنوردی. جایی که فکر می‌کنم چادر مانع است، برمی‌دارم.

*اگر دخترهای ما حقوقشان را ‌طلب کنند، می‌توانند به نتیجه برسند. دیر و‌ زود دارد ولی سوخت‌و‌سوز ندارد. البته باید برایش هزینه بدهیم. خب حالا حسن این حرکت این است که وقتی جمعیت بیشتری مطالبه‌گری کنند، هزینه‌ها سرشکن می‌شود ولی اگر جمع خاصی بخواهد مطالبه‌گری را نمایندگی کند، هزینه‌ها برای افراد خاصی بالا می‌رود و سخت می‌شود و‌ آن جریان به شکست می‌انجامد؛ درواقع هرچقدر بیشتر دختر‌های ما بیایند در جامعه و ‌دنبال حقوقشان باشند، با هزینه کمتر بهترین نتیجه را ‌می‌گیرند، به‌خصوص این فضای مجازی که ابزار خوبی شده برای اینکه هر شهروند درواقع یک رسانه باشد و این مطالبات و حرف‌ها را انعکاس می‌دهد و خب بیشتر به گوش مردم می‌رسد و ‌برخورد‌ها با آن کمتر می‌شود.
https://jahannews.com/vdcaoinia49nia1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaoinia49nia1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس کاش تو فضای مجازی بودی!!!!
بابا اینقدر از خودت تصویر بزرگنمایی شده نگیر
مسعود
Iran, Islamic Republic of
حالا ارث پدری شون چقدر بوده است ؟!
Iran, Islamic Republic of
به تو چه فضول خان ؟!
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
قرصهایتان را به موقع بخورید
پشتشون به ساندویچیهای جمهوری گرمه
Iran, Islamic Republic of
تو این هاگیر واگیر تحریم قرص کجا گیر میاد
تازه تا ساندویچ مونده کی قرص میخوره
Iran, Islamic Republic of
...
سوال
Iran, Islamic Republic of
ویلای لاکچری لواسان به کی رسید ؟!
Iran, Islamic Republic of
این دفعه خواب دیدی بپرس ببین نظرش در مورد برجام عوض نشده؟؟؟ شاید هم روش نمیشه دیگه به خوابت بیاد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما قرص خورده تان هم خطرناکید وای به روزی که قرصتان را فراموش کرده باشید نکند والده گرامی اون روزی که گفت بریزید توی خیابانها قرصش را فراموش کرده بود؟؟؟!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
فائزه خانم حالا که دلت خنک شد از تقسم ارث به طور مساوی و حکم قرآن را زیر پا گذاشتید خوبه به داداش محسن پیشنهاد بدهید که یک همه پرسی هم در مورد حجاب بگذاره شاید اونهم ریشه ای حل شد و شما لازم نباشه این چادر سنگین را همه جا حمل کنی ببین خانم سلحشوری گردن درد گرفته از چادر، برای شما عبرت بشود!!!!!.
سراج
Iran, Islamic Republic of
سلام ایشان منکرحکم ارث نشدند که بگویی انرا زیر پا گذاشتند خودشان دوست داشتند مساوی تقسیم کنند واین کار هم شرعا اشکالی ندارد.البته فتنه ۸۸ وحضورشان فراموش شدنی نیست.خوب بود خانم هاشمی برای بعضی از رفتاروگفتاروموضعگیریهایش یک اصولی غیر ازحب وبغض سیاسی وهوای نفس قرار می دادند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگر برادری از حق خودش به خواهراش ببخشه ،حکم اسلام رو زیر پا گذاشته؟
مثلا اکثر زن های ایران که مهریه از شوهرانشان طلب نمی کنند در صورتی که در قرآن به آن تاکید شده حکم اسلام رو زیر پا گذاشته اند یا آنهایی که مهریه از شوهرانشان طلب کردند به حکم قرآن عمل کردند؟ واقعا این سطح درک از آیات قرآن تعجب داره که حتی معنی تحت الفظی قرآن رو هم نمی فهمید وای به حال مفاهیم معنوی قرآن
یک مثال : پدر بزرگ و مادر بزرگ من سهم ارث خودشون رو در هنگام فوت فرزندشون به نوه هاشون بخشیدن و هیچ چیزی طلب نکردند، یعنی انها هم حکم قرآن رو زیر پا گذاشتند ؟
Iran, Islamic Republic of
بخشیدن حق برادر به خواهر یا بالعکس اشکال شرعی ندارد حتما هم ثواب داره، ولی ایشان بیانش طوری است که همه جا حقوق مساوی برای زن و مرد را تبلیغ میکند کانه خداوند متعال تبعیضی قرار داده و ایشان میخواهد آن را بردارد این تفکر غلطست که باید مورد نقد قرار گیرد ایشان مثلا مدافع حقوق زنان است و میخواهد افکار فمینیستی را رواج دهد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
این الآن قرص خورده اینجوری حرف میزنه خدا نیاره روزی را که قرص نخورده باشه خدایا بلا بدور.
Iran, Islamic Republic of
گفته چادر حجاب برتر نیست و هر جا مانع باشه برمی دارم
خانم هاشمی پس عملا آن را حجاب برتر می دانی چون وقتی مجبور بشی بر می داری
مثل اینکه کسی تاکسی را به اتوبوس ترجیح دهد ولی اگر مجبور شود سوار اتوبوس می شود
Iran, Islamic Republic of
این هم از ریاکاری است
Iran, Islamic Republic of
با توجه به سن ایشون اگه چادر سرنکنه هم مشکل شرعی نداره
Iran, Islamic Republic of
...
مسعود
Iran, Islamic Republic of
به تو چه که بمن چه !
Canada
اف بر خاتمی و مریدانش که مرحوم هاشمی را به قتلهای زنجیره ای متهم کردند. انتظار داریم که ایندفعه فائزه خانم خواب بابا را ببینند و از ایشان در مورد این اتهام سنگین سوال کنند.
Iran, Islamic Republic of
...
میزان
Iran, Islamic Republic of
تشییع میلیونی هاشمی و نفر اول خبرگان بودن و همچنین نفر اول لیست شوراهای تهران محسن هاشمی نشون دهنده نظر مردمه
Iran, Islamic Republic of
تهران همه ایران نیست. ....
Iran, Islamic Republic of
رای های بالای بیست میلیون به خاتمی، احمدی نژاد و روحانی هم نظر مردم بود، ببین بعدها به چه روزی افتادند و الان وضعیت رئیس جمهور تکرار در چه وضعی است...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نشون دهنده ی هزاران میلیارد هزینه کرد برای تبلیغِ تهران تشریف نداشتی ببینی هرچند قدم پوستر تبلیغاتی محسن هاشمی زده شده حتی تو کوچه پس کوچه های جنوب تهران
استخر شهبانو
Iran, Islamic Republic of
ملاک حال فعلی افراد است (امام خمینی ره)
Iran, Islamic Republic of
خيلي به اين چيزها دلتون رو خوش نكنيد! همين شيخ اكبر هاشمي در انتخابات دوره ششم مجلس در تهران نفر آخر ليست يعني سي ام شد!!
Iran, Islamic Republic of
...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
کجا صحبتی از نظر مردم بود که شما پارازیت انداختید؟
مردم با کسی عقد اخوت نبسته اند. نظر مردم ثابت نیست و دائم تغییر می کند. مانند سالهای 84 و 88 که کاملا برخلاف سال 92 و 96 بود....
Iran, Islamic Republic of
شما چرا شکسته نفسی می کنی یکباره بگو هشتاد میلیونی و خیال همه را راحت کن. به عبارت دیگر: خود گو..ی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!
Iran, Islamic Republic of
میلیونی؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر حضرت آقا نمیومد روی جنازه اش نماز خونه ده نفرم نمیومدن
بیت امال مسلمین
Iran, Islamic Republic of
چون همه ملت ایران سهم دارند
Iran, Islamic Republic of
باغ پسته لندن به کی رسید؟ !!!!
عزرائیل
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
از ترس ایشون، ارث رو مساوی تقسیم کردن.!!!
Canada
...
Iran, Islamic Republic of
همین جوری هم ایران رو میخوان تقسیم کنند
Iran, Islamic Republic of
تقسیم کردند!
United States
دمش گرم
Iran, Islamic Republic of
....
منتظر
Iran, Islamic Republic of
عمق کینه و دشمنی ایشان و خانواده اش به آقای ده نمکی به دلیل انتقادهای ده نمکی از خانواده ایشان در سالهایی است که کسی جرات انتقاد از مرحوم هاشمی را نداشت. زمانی که خیلی از خودبزرگ بین های امروزی هنوز مفهوم آزادی بیان و انتقادپذیری را نمی دانستند. چقدر کینه! نوع انتقادش به ده نمکی را یک بار دیگر بخوانید تا به عمق کینه ایشان پی ببرید. از نظر اینها همه آزادند که حتی به امام معصوم هم توهین بکنند اما اگر کوچکترین انتقادی به خانواده مرحوم هاشمی داشته باشی می شوی تندرو و انحصارطلب و ...
Iran, Islamic Republic of
...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
...
Netherlands
سخت نگیر بابا
...
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
چادر حجاب حضرت فاطمه زهرا (س)می باشد و حجاب برتر است .
Iran, Islamic Republic of
شما از کجا می دونی؟؟؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
از همونجا که شما بی اطلاعی!
Iran, Islamic Republic of
نه پس تو میدونی بی ادب . منظورت از این سوال بیجا چیه ؟!!!
United Kingdom
دروغ بس جان شما از کجا میدونی ؟
Iran, Islamic Republic of
هادی برو خجالت بکش .
استخر سعدآباد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فتنه 88 فتنه اکبر بود.
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
...
خخخ
Iran, Islamic Republic of
...
خخ
Iran, Islamic Republic of
حیف شد هاشمی از گلابی برجام نخورد !
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
برادر گلابی همه گلابی ها رو خورد و چیزی برای دیگران باقی نذاشت و حال خرابش هم به همین خاطره
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درخت گلابی را کاشت و رفت . الان میوه داده اندازه هندوانه ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ان شا الله از ثمراتش برخوردار خواهد شد قرآن فرموده، کل نفس بما کسبت رهینة.
Iran, Islamic Republic of
...

United States
....
Iran, Islamic Republic of
گلابی که نداشت ان شائالله دخترانشان از بادمجانهای سیاه وبلند برجام مثل ساندویچ هادداگ بخورن
Romania
تو خجالت نمیکشی؟؟؟!!!! مسلمانی؟؟؟!!!
فتنه اصغر یود
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
بهمن
Iran, Islamic Republic of
افشاگری اخیر موسوی خویینی ها درباره مهندسی انتخابات ها توسط هاشمی حقیقت فتنه 88 را برملاء کرد.
Iran, Islamic Republic of
به اینها میگن دانشمندان ناراضی (کمی بیایید بین مردم ببینید مردم درباره شما چه نظری دارند )
منتظر
Iran, Islamic Republic of
تو و داداش مهدیت تا حالا هم اعدام نشدین بخاطر بابات بوده !!!
Iran, Islamic Republic of
مشکل شما با اعدام حل نمیشه برادر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آره ! !!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
کلا"آنهایی که سال 88 مملکت را به آشوب کشیدند و امنیت ملی را تهدید کردند و به دشمن گرای تحریم می دادند موجودات خطرناکی هستن .
Iran, Islamic Republic of
...
سوال
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از کسی که بهایی ها رو مدح و ستایش می کنه و سر سفره اونها نون می خوره و نمک گیرشون شده شنیدن این حرفها بعید نیست!
Iran, Islamic Republic of
واقعا حق گفتی متشکرم
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی ۱۵:۱۳
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
پولبريتي سينمايي بابامونو دراوردند
Iran, Islamic Republic of
پسر نوح هم که باشی با بدان بنشینی خاندان نبوتت گم می شود ...
علیکمال
از صحبتهایش .... کاملا فهمید ....
Iran, Islamic Republic of
...
علیکمال
...
Iran, Islamic Republic of
چادر برازنده هر سری نیست و هر سری لیاقت تاج چادر را ندارد!
Iran, Islamic Republic of
تو سر کن
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حکم خدا را در ارث عمل نکرده اند افتخار هم می کنند
Iran, Islamic Republic of
...
سید محسن خط شکن
Iran, Islamic Republic of
...
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خواهشا میشه شما سکوت کنید
ایثار گر
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنم با این تحریک ها اختلاف خانواده آمار تلاق را بیش از بالا نبرید ارثیه مساوی و...
Iran, Islamic Republic of
طلاق نه تلاق
Iran, Islamic Republic of
ای کاش آقایون حداقل راجع به حجاب خانم ها نظر نمی دادن... این یک فقره رو به خود خانمها بسپارید... مگه ما میگیم چرا آقایون ورزشکار با این ظاهر زننده تو تلویزیون نشان داده می شن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سعی کن همیشه قرص‌هایت را بخور. ...!!!
Iran, Islamic Republic of
..
علیار
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خانواده هاشمی ؛ خادمان ملت ایران هستند /
مثلا همین سایت جهان نیوز سالیان سال است که نان مخالفت و تخریب خانواده هاشمی را می خورد /
United States
اگر خاندان خادم نخوام کی رو باید ببینیم ؟ والا چوب همین برجام رو از این خادمها می خوریم کافیه!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
خانم . باور کن پدرت از دنیا رفته و با مصاحبه و بد دهنی و بی پروایی نمیتوانی اورا در خاطره ها زنده کنی و نمی توانی به بی مسئولتی دردوران حضور ایشان باز گردی. آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت
قلى
Iran, Islamic Republic of
اشتپ ميكنى داداش ، وجود اين خانوم خيلى غنيمته براى نظام، حيف كه قدرشو نميدونند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
آهو
مرگ برفتنه گر چه درحصر چه درقصر چه درقبر
Iran, Islamic Republic of
احسنت!
Iran, Islamic Republic of
ایول
United States
....دوستی کردن با دشمنان قسم خورده مملکت و تبلیغ آن جرم بزرگیه.
رر
Iran, Islamic Republic of
ياد مثل معروف افتادم ....!!!
Iran, Islamic Republic of
...
لطفا آدرس غلط ندهید
Iran, Islamic Republic of
در مورد اینکه انصار حزب الله شما را مورد لطف قرار می دند بهتر است به سخنرانی پدر بزرگوارتان در نماز جمعه در مورد بی حجابها و فرستادن آنها با اردوگاههای کار اجباری مراجعه بفرمایید
کاخ فرح پهلوی - استراحتگاه دائمی اکبر
Iran, Islamic Republic of
حال دوستان و رفقای بهایی ات چطوره؟
رر
Iran, Islamic Republic of
هرچه شيرين عبادي ريخته اين برداشته!؟
کاخ فرح پهلوی
Iran, Islamic Republic of
....
قلى
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خب چون ایشان فرزند یک نفر روحانی هستند دلیلی نیست که ایشان را از انتقاد محروم کنند بالاخره نظام باید به ازادی های اجتماعی پایبند باشد و این که بعضی جوان ها در سایت شما این افکار رانمی پذیرند پس باید انتخابات را هم نفی کنند . دیر یا زود با افزایش اگاهی های اجتماعی این خواسته ملت تحقق خواهد یافت .
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه امثال شما آزادی را در بی بند و باری ، انتقاد را در حمله به دین ، اعتراض را در آشوب و آتش زدن می بینید.
United States
کدوم خواسته ملت ؟! اعدام فتنه گران ۸۸ ؟ ان شالله
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
تقسیم ارث مساوی بر اساس نظر اسلام بود یا...؟
Iran, Islamic Republic of
بر اساس نظر هر که بود، اصلا مهم نیست! !!!!!
Iran, Islamic Republic of
سال 88 قرصاتون رو خورده بودین یانه که اون بالا رو سر مملکت اوردین؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
کاخ شهبانو فرح
Iran, Islamic Republic of
کاشکی عفت بجای اینکه مدام بگوید تقلب شده و مردم بریزید توی خیابونها کمی هم وقت می گذاشت ...
کاخ غضنفر بانو
Iran, Islamic Republic of
....
United States
.....
آدمیزاد
Colombia
این خانم ناروا و بی هیچ منطق درستی از فیلمهای آقای دهنمکی انتقاد کرده است ، در حالیکه آقای دهنمکی عزیز هم رزمنده بوده و هم عدالتخواه است و بسیار کارگردان و نویسنده خوبی است و وطن اش را دوست دارد
Iran, Islamic Republic of
آقای ده نمکی عزیز قول داده که فیلم خانواده هاشمی را بسازد و بخاطر همین مورد هجمه قرار می گیرد.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اى جهان نيوز ! كه يه روزى نظام خط قرمزت بود و الآن يه عده چماق كش پاپتى ! ط!!!
!!!!!
Iran, Islamic Republic of
احتمالا اون روزی که ارث تقسیم می کردند ایشون قرصهاش رو نخورده بوده !!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
حالا چند میلیارد بهتون ارث رسید ؟
رر
Iran, Islamic Republic of
هر كدام تقريبا دو ميليارد دلار!؟
.....
Iran, Islamic Republic of
بیا مثل مردم عادی کارکن واسه یه لقمه نون هرچی بهت گفتن بگوچشم انجام میدم اونوقت ببینم بازخستگی ناپذیری؟
Iran, Islamic Republic of
.....
سید دانا
Iran, Islamic Republic of
....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چرا دوستان تخم نفرت و توهین پخش می کنید ایشان نگفتند که بی حجاب می شوند بلکه بجای چادر روسری و مانتو و سایر حجاب ها استفاده می کند . بد است اینطور تاختن و خود را مظلوم نشان دادن . اثرات منفی تفکرات سیاسی بر حوزه اخلاق در اظهار نظر ها چربیده است بهوش باشید اینده از هم اکنون من و شما شروع و ادامه می یابد نکند با رفتار های اینچنینی شما و ما را بکوبند .
Iran, Islamic Republic of
مانتو روسری به قیافه اش نمی خورد چادر برایش بهتر است .
United States
اگر چه مانتو هم به قیافش نمیخوره
محمد
Iran, Islamic Republic of
جهان شده محلی برای توهین به هاشمی باید بگم سایت شما در توهین به هاشمی رکورد زده
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
خسارات فتنه 88 بیشتر از خسارت 8 سال جنگ تحمیلی بود.
Iran, Islamic Republic of
توهين بجاى خود ، جهان نيوز در ظاهرسازى و رياكارى هم ركورد زده !!!!!
Germany
خب نیا اینجا نظر نده!
چرا میای این سایت....
منتقد جهان نيوز
Iran, Islamic Republic of
دست مريزاد جهان، خيلى وقت بود سخنان نغز اين عليا مخدره رو نشنيده و نخونده بودم، خدا پدرتونو بيامرزه استفاده برديم
اقای محمد خان !
Iran, Islamic Republic of
محمد خان ناراحتی تشریفت رو ببر جای دیگه .....
Iran, Islamic Republic of
خوب شد شما مشاور خانواده نشدی !
گرچه مردی که دست رو زنش بلند کنه لایق یدتر از این هاست ولی شما سال ۸۸ هنرت رو نشون دادی لطفا دیگه وارد مسائل خانواده نشو
ننگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خانم از چشم اكثر مردم افتاده ايد هروز بايكي مصاحبه ميكنيد كه چي بگيد ما فرزندان مرحوم هستيم نه خانم ديگه حناتون رنگي نداره
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
هر جا چادر مانع باشد بر می دارین؟!!! خب چه کاریه اصلا چرا چادر سر می کنین؟ بالاخره آدم یا اعتقاد داره یا نداره ...
Iran, Islamic Republic of
چادر ربطی به اعتقاد نداره
عماری
Iran, Islamic Republic of
چادر به اعتقاد ربطی نداره برو اگر مسلمان هستی وبه قرآن معتقدی سوره مبارکه (نور )را بخوان اشاره می کند به (جلباب )همان چادر است
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Sweden
کلا فتنه گران دو حالتی هستند. اینکه هم چادر سر میکنه و هم مانتو حکایت نون به نرخ روز خوردن است. ....!!!!!
United States
یکی به ایشون بفهماند زندگی مشترک محل کش مکش برای گرفتن حق نیست ! شاید زندگی که ایشون دیده اینطوری بوده وگرنت زندگی محل تبادل عشق و عاطفه و محبت است
Iran, Islamic Republic of
....
رر
Iran, Islamic Republic of
درست است كه در فضاي مجازي نيستيد ولي در فضاي حقيقي و واقعي ملت قرار داريد و روزي ملت به حساب كتاب هاي امثال شماها رسيدگي خواهد كرد!؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت دمت گرم.
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
فائزه خانم مصاحبه شما را بدقت مطالعه و درقیاس با هرانچه نویسندگان وصاحبان علوم انسانی و مذهبی با قلم خود اوردند به این نتیجه رسیدم که قبل از اینکه جامعه به وجود شما محتاج باشد از حصور شما نگران است چون تجربه ثابت کرده که آرامش مردم را سلب ودر درستی راهتان شک کنید که پیرتر شوید امکان جبران آن وجود ندارد .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خواهر جان یه زحمتی بکش هر شب به مهدی و محسن و یاسرتون و آبجی فاطی زنگ بزن و یادشون بنداز قرص هاشون رو بخورن . ...!!!!
Iran, Islamic Republic of
از آقای مسعود بهنود چه خبر...?1
Iran, Islamic Republic of
جالبه این خاندان علیرغم مشغله زیاد دست از تفریحات سالم برنمی دارند و به سوارکاری می پردازند
Iran, Islamic Republic of
همین طور که میگن پشت هر مرد موفقی یک زن عاقله... پشت هر مرد عاقبت نه بخیری هم یک زن .... است.
حسين
Iran, Islamic Republic of
قدرت بي تزكيه باعث استكبار ميشه . پايان دوره تك تازي خانواده هاشمي رسيده .ديگه خبري نيست.
Iran, Islamic Republic of
....
ح
Iran, Islamic Republic of
اگر دخترهای ما حقوقشان را ‌طلب کنند، می‌توانند به نتیجه برسند. دیر و‌ زود دارد ولی سوخت‌و‌سوز ندارد. البته باید برایش هزینه بدهیم.
....
Iran, Islamic Republic of
یاد ترامپ افتادم
علی اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
"اگر خصومت شخصی بود که به تماشای فیلم هایشان نمی رفتم"!!
این یکی دیگه آخر آخر استدلال بود !
آقا کمرم!!
همچی گفت "کپی از هرچی فیلم خوب"؛ گفتیم الان هفت هشت ده تا از اون درجه یک های هالیوود رو قطار می کنه، می زنه تو پوز ده نمکی. آخه تیپ مارمولک و لیلی با من است چه ربطی داره به تیپ اخراجی ها؟؟؟؟
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
...
مجيد
Iran, Islamic Republic of
...
مجيد
Iran, Islamic Republic of
...
مجيد
Iran, Islamic Republic of
...
فرانک
Romania
ایشان مثلا میخواهد نقش ... را بازی کند!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ساندویچ بخور
Iran, Islamic Republic of
این حجم ایشان را تخریب می کنید لااقل بفرمائید که ایشان هیچ ریاکاری ندارد و صاف و صادق بدون چاپلوسی و پاچه خواری حرف دلش را می زند این در حالیست که خیلی ها ولائیم ولائیم لقلقه ی زبانشان هست ولی عملکردشان بر خلاف زبانشان بوده راحتتر اینکه حرف زبان و دلشان یکی نیست.
Iran, Islamic Republic of
قسمت آخر نظرتون صحیحه. ...
.
Iran, Islamic Republic of
....
خخ
Iran, Islamic Republic of
سال 88 قرص هایش را نشسته خورده بود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از همه از نظام انتقاد می کنید ولی اگر کسی از شما انتقاد می کرد تاوانش را بخوبی پس می داد .
فرد منتقد خواهان تبدیل کردن امور به نحو احسن است ولی شما از خودتان هیچ انتقاد نکردید چرا همه استاد دانشگاه در دانشگاه ازاد شدید نگفتید مگر ملک شخصی کسی است که تمام مناسب ان به یک خانواده داده شود ان هم بدون تخصص و مهارت خاصی
کاخ فرح
Iran, Islamic Republic of
....
استخر بابایی
شما با قرص و بی قرص واسه این مردم دردسرید
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
بعضی از مراجع هم معتقدند حجاب برای پیره زن ها واجب نیست.
Iran, Islamic Republic of
پاسخ سؤال فوق در آیه 60 سوره «نور» بیان شده است، در این آیه مى خوانیم: (زنان از کار افتاده اى که امیدى به ازدواج ندارند، گناهى بر آنان نیست که لباس هاى [روئین] خود را بر زمین بگذارند به شرط این که در برابر مردم خود آرائى نکنند)؛ «وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللاّتِی لا یَرْجُونَ نِکاحاً فَلَیْسَ عَلَیْهِنَّ جُناحٌ أَنْ یَضَعْنَ ثِیابَهُنَّ غَیْرَ مُتَبَرِّجات بِزِینَة».
در واقع براى این استثناء دو شرط وجود دارد:
نخست این که: به سن و سالى برسند که معمولاً امیدى به ازدواج ندارند، و به تعبیر دیگر جاذبه جنسى را کاملاً از دست داده اند.
دیگر این که: در حال بر داشتن حجاب، خود را زینت ننمایند.
روشن است: با این دو قید مفاسد کشف حجاب در مورد آنان وجود نخواهد داشت و به همین دلیل، اسلام این حکم را از آنان برداشته است.
این نکته نیز روشن است: منظور برهنه شدن و بیرون آوردن همه لباس ها نیست، بلکه تنها کنار گذاشتن لباس هاى رو است که بعضى روایات از آن تعبیر به چادر و روسرى کرده است «اَلْجِلْبابُ وَ الْخِمار».
این خانم اسلام را قبول دارند
Iran, Islamic Republic of
مراجع طبق دستور اسلام نظر می دهند نه معتقدند
عماری
Iran, Islamic Republic of
ایکاش بهترین ارثی که بابا برای شما میذاشت محبوبیت بین مردم بود نه ارث چنان وچنان ؟....
Iran, Islamic Republic of
فائزه هاشمی:
لطفا منو ببینید.
خواهشا لطفا منو ببینید.
توروخدا خواهشا لطفا منو ببینید.
اونور آبی ها ، اینور آبی خواهشا لطفا منو ببینید.
استخر بابا اکبر- کاخ فرح
Iran, Islamic Republic of
...
سید
Iran, Islamic Republic of
شما ها قرص خورده و نخورد تون یک جور است فقط بدانید که خیلی عددی نیستید و با این حرکات می خواهید خودتان را مطرح کنید .
احمد
Iran, Islamic Republic of
خواهشن یک نفررا بگذارید مسئول قرص دادن به این خانواده باشد ....
Iran, Islamic Republic of
عصاره تفکرخاندان هاشمی همینه
...
بهمن
Iran, Islamic Republic of
واقعا از دست شما وخانواده تان خسته شدم . چقدر تعریف از خود ....
Iran, Islamic Republic of
...واقعا تعجب کردم...
نسترن
عجب...
اکبر
Iran, Islamic Republic of
...
احسان
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ایشون اگر دختر آقای رفسنجانی نبودند الان اصلا کسی ایشون رو میشناخت؟
کاخ فرح -
Iran, Islamic Republic of
...
استخر بابا اکبر -کاخ فرح
Iran, Islamic Republic of
....
ح
Iran, Islamic Republic of
...ه
بورتچی
Denmark
ما هم از اول همین را میگوییم که موجودات خطرناکی هستید و هر روز برای ضربه زدن به رنگی در امده و موج سواری می کنید نمی دانم از جان این ملت چه می خواهید و ملت برای جند ماه باز داشتی پدرتان هرینه سنگی را پرداخت کرده و می کند
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
....
مرحبا
Iran, Islamic Republic of
....
آقارضا
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
راستی از دوستان و رفقای بهایی ات چه خبر؟ بقول مامان : اگر قرص هاتون را نخورید مردم باید بریزند توی خیابونها !!!؟
Iran, Islamic Republic of
... .
Iran, Islamic Republic of
....
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز نمیدونم سوژه کم داری یا نه ولی واقعا قصدشماازتکرارمکرر حرف های این زن چیه ؟ ....
Iran, Islamic Republic of
....
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
به نظرم وقتی اسم احمدی نژاد وده نمکی وسایر بچه حزب الهی هامیاد دزمصرف قرص این خاندان میره بالا ولی نوش جونتون
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا حرفهاش رو باور ندارم
Iran, Islamic Republic of
خداون درقران کریم حجاب را فقط برای زنان پیامبروزنان مومنان فرض ولازم دانسته برای شناخته شدن از بقیه تا بیمار دلان تعرض نکنند
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
البته همان درسته در اکثر موارد قرصش و نمی خوره .!!
Iran, Islamic Republic of
از قضا شوخی راستی بود خدا کنه همیشه قرصاتون حاضر باشه بعضی وقتها که دیر به دستتان میرسه یه مملکت به زخمت می افته
ناصری
Iran, Islamic Republic of
اگر روزی قرصهایتان یادتان رفت ودسترسی نداشتید ....