کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هدف ما از انتخاب روحانی ترمیم رابطه با رهبری بود!

30 دی 1397 ساعت 14:19

حسین مرعشی گفت: آیت الله هاشمی و نظام جدایی ناپذیر بودند و به نوعی در هم گره خورده بودند.


به گزارش جهان نیوز، حسین مرعشی در مراسم سالگرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در مجتمع خاتم الانبیا رشت برگزار شد گفت: صحبت کردن در خصوص آیت الله هاشمی هم سخت و هم ساده است. شخصیتی که تاریخ ایران از دهه ۳۰ تا ۹۰ را می‌توان  نوشت.

حسین مرعشی بیان کرد: نظام خیلی نیاز دارد که ما دور هم جمع شویم به هر بهانه‌ای و برای پیشبرد امور و خدمت به مردم همگرایی و هم اندیشی داشته باشیم. اصلاح امور و رفع مشکلات مردم از اهداف آقای هاشمی بود، آقای هاشمی با اینکه ناملایمات زیادی دید و انتقاداتی شنید اما تحمل کرد و ایستادگی کرد.

مرعشی ادامه داد: آیت الله هاشمی و نظام جدایی ناپذیر بودند و به نوعی در هم گره خورده بودند. آیت الله هاشمی استدلال دقیقی نسبت به وقایع داشت.

وی خاطر نشان کرد: در سیاست خارجی آقای هاشمی دنبال تنش زدایی در منطقه بود و یخهای بین روابط ایران و عربستان توسط هاشمی باز شد. آیت الله هاشمی مهارت عجیبی در ارتباط برقرار کردن داشت و توانست ملک عبدالله را در جلسه ای در طی دو ساعت جذب کند.

مرعشی اذعان داشت: در سیاست خارجی با سایر کشورها نیز ایشان پیش رو بودند. در مسایل فرهنگی و اجتماعی نیز آیت الله هاشمی دید بازی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است اصلاح طلبان در مجلس و انتخابات حضور داشته باشند باید بزرگان وارد عرصه شوند ولو اینکه رد صلاحیت شوند.

وی ادامه داد: ما اصلاح طلبان باید اشتباهات خود را بپذیریم. در انتخابات ۹۲ دکتر روحانی را به عنوان فردی که نماینده  مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی بوده است انتخاب کردیم تا بتوانیم در جهت اصلاح امور کشور گام برداریم و هدف ما ترمیم رابطه  اصلاح طلبان و مقام معظم رهبری بود.

وی با انتقاد از رفتار احمدی نژاد در طول ریاست جمهوری اش  و سال ۸۸ گفت: باید مسایل گذشته را کنار بگذاریم و موضوعات را حل کنیم.

مرعشی ادامه داد: با انگ زنی ها نسبت به افراد و رجال کشور نمی توانیم تنها با عده اندکی کشور را مدیریت کنیم.

منبع: ایلنا


کد مطلب: 666886

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/666886/هدف-انتخاب-روحانی-ترمیم-رابطه-رهبری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com