کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بی‌وفا شدن زنان یک شهر ایران به دلیل خشکسالی!

25 دی 1397 ساعت 8:45

مسئله اصرار خبرگزاری‌های چپ بر گرسنه بودن مردم ایران و جستجوی غذا در سطل‌های زباله نیز مورد تأمل جدیست.


به گزارش جهان نیوز، خبرگزاری ایلنا به تازگی در گزارشی که گفته شده حاوی مصاحبه با کشاورزان ورزنه‌ای پیرامون مشکل کم‌آبی و خشکسالی آنهاست، از قول یک صاحب سوپرمارکت در این منطقه می‌نویسد: «در دادگاه ورزنه ترافیک طلاق برپا شده است. به‌خاطر بی‌پولی و فشارهای اقتصادی، مرتباً بین زن و شوهرها اختلاف ایجاد می‌شود. زندگی خرج دارد.»

فرد اشاره شده همچنین به چند دفتر که روی هم چیده شده، اشاره می‌کند و می‌گوید: زمانی که آب باشد، این دفترها پر می‌شود از اسم کسانی که به‌صورت نسیه از من جنس برده‌اند. در آن زمان به راحتی نسیه می‌دهم چراکه مطمئنم کشاورزان آنقدر درآمد کسب می‌کنند که بتوانند قرض‌شان را بدهند.

یکی از رهگذران نیز در بخش دیگری از این گزارش با دیدن خبرنگار ایلنا به وی گفته است: کسانی بوده‌اند که اینجا ۲۰۰ جریب زمین داشته‌اند اما الان سر به داخل سطل زباله و ضایعات می‌برند تا مگر چیز باارزشی بیابند!

این رهگذر همچنین در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چرا به جای دیگری نمی‌رود و کار نمی‌کند، گفته است: تنها و بی‌کس و کار که نیستم. خانواده دارم. بعدش هم، منی که نزدیک به چندصدمیلیون تومان برای زمینم خرج کرده‌ام، نمی‌توانم به همین راحتی آن را رها کنم و بروم.

*ما قضاوت درباره محتوای فوق‌الذکر را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

لازم به توضیح است که طی دهه ۸۰ نیز برخی استان‌های کشور با خشکسالی‌های عمیقی مواجه شدند به نحوی که اقلیم و نوع کسب و کار مردم از اساس و برای همیشه تغییر کرد. برخی از مناطق کشور حتی با خشکسالی ۱۵ ساله نیز مواجه هستند. اما بحث بی‌وفایی زنان در این مناطق و به راه افتادن ترافیک طلاق هرگز گزارش نشد!

بر اساس اطلاعات موجود، بحث کم‌آب شدن ورزنه نیز اگرچه ناشی از شرایط اقلیمی است اما برخی دیگر معتقدند تصمیمات غلط برای طرح‌های انتقال آب موجب این خشکسالی شده است! مع‌الوصف اما طبق گزارش رسانه‌ها، استانداری اصفهان بصورت جدی مشغول پیگیری این مشکل است.

مسئله اصرار خبرگزاری‌های چپ بر گرسنه بودن مردم ایران و جستجوی غذا در سطل‌های زباله نیز مورد تأمل جدیست.

ایلنا پیش از این هم در خبری دیگر مدعی شده بود که مردم قزوین در سطل‌های زباله به دنبال غذا می‌گردند. (این قبیل اظهارات در حالیست که از گرسنه بودن مردم در انگلیس یا فرانسه خبرهای مستندی موجود است اما کسی از زباله‌گردی مردم دو شهر در ایران خبر مستندی ندارد!)

منبع: مشرق


کد مطلب: 665726

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665726/بی-وفا-شدن-زنان-یک-شهر-ایران-دلیل-خشکسالی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com